Gå til innhold

Matematiske regelmessigheter i bibelen


Anbefalte innlegg

 

 

Mennesker har målt størrelsen til pyramidene relativt nøyaktig i mer enn hundre år.

 

Uansett hva som skjedde er den store pyramiden en slags modell av jorden. Men ikke en flat jord.

 

Hvorfor skulle man bygge en bygning som har innebygget informasjon om størrelsen til en globe jord for flere tusen år siden? Omtrent like lenge før Jesus ble født som det er siden da han ble født for oss.

 

For all del. Kanskje man klarer å finne pyramiden som en modell for en flat jord og? Det vil jo isåfall bekreftet det du tror. Derfor du bør sjekke det ut. Men det tror ikke jeg går an, siden det har blitt bevist for meg at det er en modell av en jordklode.

 

Forresten ikke meningen å kuppe tråden her om bibelen. Jeg ville bare tipse deg om pyramidene og tallene der, fordi jeg syns det er så dumt og rart at du tror på flat jord :p

 

Eller tror du at de for flere tusen år siden ville lagd en bygning med denne informasjonen lagt inn i størrelsen kun for å lure folk? Det høres jo unødvendig ut, for å si det mildt.

Det var snakk om en liten modell av pyramiden eller noe som passet sammen med tallene med Giza pyramiden som utgjorde tallene til jordklodens størrelse var det ikke det? Ser ikke helt at det ikke kan være oppspinn fra History Channel eid av en Elite som jobber gjennom media for å kunne spre hvilken løgn de vil til folket.

De testet gjennom radio tidlig i radiohistorien en fiktiv fortelling om at aliens innvaderer som sannhet og folk ble redde overalt i USA og trodde det var sant. Kjedelig at makt i denne verden er forbundet med ondskap. Jeg ser ingen annen redning enn å tro på Jesus, så kan det hende man ikke blir så påvirket av denne ondskapen som spres. Løgn har enorm påvirkning for å gjøre ondskap. Jeg tar ikke flat jord veldig mye inn på meg. For tiden vil vise. I mellomtiden så poster de videoer jeg ser på som løgn fra NASA. Men hvis ingen ser på de og tror alt gjennom mainstream media og det er der eliten sprer sine løgner. Da sliter vi. Men jeg har tro for at flere åpner øynene og det kan revolusjonere. Men vær forberedt på det verste. Det vil ikke være lett. Det ser jeg på alle som har sett mye av de videoene jeg har postet og de ser ikke hva jeg ser. Enten tar jeg feil. Men jeg kan ikke helt se det, jeg tror NASA og annen romfart farer med løgn gjennom de triksene som idag kan gjøres.

Nå snakker jo du spesifikt om én dokumentar på TV du personlig har sett.

 

Det forandrer ikke på faktaene rundt de fysiske størrelsene og forholdene tallene seg i mellom til den store pyramiden og jordkloden. Det er snakk om den faktiske store pyramiden, som er målt av forskjellige mennesker over tid. Og at tallene og forholdene mellom sidene og linjene osv. til pyramiden perfekt samstemmer med målene til jordkloden. Det er for å blant annet minne oss på hva som er sant, nettopp slik at folk ikke kan lure oss. Hvilken bedre måte å gjøre det på enn en bygning laget av stein som varer i tusenvis av år? Det er ganske smart, faktisk.

 

Det er mulig at dette faktisk er sant og ikke lureri, eller hva? Jeg vet at det er sant. Stol på meg nok til å undersøke det på nytt! :) Du kan fortsatt være skeptisk, men ikke vær lukket for muligheten...

 

Jeg ville nevne det med den store pyramiden fordi siden du er interessert i numerologi burde du få vite om det.

 

Og du nevnte aliens. Akkurat med pyramidene er jeg ikke så interessert i det med aliens fordi det er så vanskelig å bevise noe. Jeg er mye mer interessert i UFOer i mer moderne tider. Noe som er enda en ting du burde sjekke ut. Fordi du som er så opptatt av at NASA lyver burde jo vite at det er flere astronauter som mener de har sett og opplevd både det ene og det andre. Både på jorden og i rommet. Det vil jo ikke NASA at folk skal tro på, der har du helt rett. Men, du skal også vite at jeg vet at jorden ikke er flat og at det absolutt ikke betyr at jeg stoler på alt NASA eller mainstream sier.

 

Og ellers må jeg bare si at du har for mye Frykt. Du trenger Kjærlighet. Og du leter på feil plass. På grunn av den overaktive frykten ser du monstre der hvor det ikke er noen og klenger deg til det du kjenner og som er trygt. Men det er bare min mening, da.

 

Men, men. Jeg skal ikke forstyrre tråden din mer ;p Vi er ganske offtopic nå, hehe...

 

Peace out, håper du faktisk får Kjærlighet slik at du ikke trenger å være så redd.

 

Jeg sprer hverken frykt, ondskap eller løgner, det håper jeg du ser og føler.

Skal se den videoen du postet meg når jeg har tid og bredbånd å koble meg på. Men at NASA prøver å skjule aliens. Det er jo nettopp dette de vil vi skal tro, Big bang evolusjon og heliosentrismen passer som hånd i hanske med aliens. Så den dokumentaren som fremmer aliens ser jeg med skeptiske øyne. Eliten eier history Channel og de fleste andre media som lager svære dokumentarer. De kan sperre veien for nysgjerrige arkeologer. Og sette inn sine egne "arkeologer" til å fremme aliens på vegne av tall som passer med avstanden til solen og den slags.

Er det noe som skaper blandede følelser på frykt så må jo det være aliens.

Setter min lit til Gud om at det bare er menneskers demoner vi må kjempe her på jorden når det gjelder det overnaturlige. Gud har en fastsatt plan. Mennesker og dets demoner hater Guds plan fordi den går imot lystene og makten desse mennesker har. Guds plan er oppfylt med Jesus som sto opp igjen. Men vi har til gode å være innsamlere av folk som er ledet vill og gjerne vil til Jesus. Så er det de som er så besatt av mørkets gjerninger at de ikke vil til Jesus.

En veldig lur snik er stoltheten. Mennesker som mener de ikke trenger Jesus.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan vi please ikke snakke om History Channel som seriøs propaganda drevet av eliten? Har dere sett hva som går på kanalen? Altså, jeg kan sette pris på Pawn Stars (Vegas), jeg, men det, sammen med alt konspirasjonstøyset de sender er jo ment som underholdning og lite annet.

Når en kanal som heter History Channel serverer lite historie og mye underholdning. Så er det propaganda. Ikke vær opptatt av historien og hva som er sant. Se på sirkus heller og spis vårt brød.

Men ikke vet jeg hva som sendes lenger. Har ikke TV kanaler annet enn NRK som jeg kan se av og til siden jeg fortsatt betaler lisens. Men det blir mer av type underholdningsavdelingen. Side om side og nytt på nytt. En naturdokumentar i ny og ne er ikke så verst det heller. Men i det jeg tror verden er 6000 år så er det rene misinformasjonen og propaganda som spres der også. Men hei, la meg få tro mitt. Du skal få tro ditt. Så lenge jeg får fortelle litt om hva jeg tror så kan du også det. Men det kommer vel en tid det ikke skal være lov lenger å tro forskjellig. Og ugudeligheten skal bli så stor at kristne blir sett på som meget fordømmende over denne herliggjorte ugudeligheten at det blir fengsling og forfølgelse også i vesten. Vi får se.

Logoen til history Channel hadde den adskilte pyramide i H-en sin. Vet ikke om de har den ennå. Men det er jo typisk eliten å være på toppen av en adskilt pyramide, der folket på bunnen av pyramiden er så adskilt at de ikke vet hva eliten bedriver med. Samme med pyramiden med det altseende øye på toppen.

Lenke til kommentar

Når en kanal som heter History Channel serverer lite historie og mye underholdning. er det propaganda. Ikke vær opptatt av historien og hva som er sant. Se på sirkus heller og spis vårt brød.

Men ikke vet jeg hva som sendes lenger. Har ikke TV kanaler annet enn NRK som jeg kan se av og til siden jeg fortsatt betaler lisens. Men det blir mer av type underholdningsavdelingen. Side om side og nytt på nytt. En naturdokumentar i ny og ne er ikke så verst det heller. Men i det jeg tror verden er 6000 år så er det rene misinformasjonen og propaganda som spres der også. Men hei, la meg få tro mitt. Du skal få tro ditt. lenge jeg får fortelle litt om hva jeg tror så kan du også det. Men det kommer vel en tid det ikke skal være lov lenger å tro forskjellig. Og ugudeligheten skal bli så stor at kristne blir sett på som meget fordømmende over denne herliggjorte ugudeligheten at det blir fengsling og forfølgelse også i vesten. Vi får se.

Logoen til history Channel hadde den adskilte pyramide i H-en sin. Vet ikke om de har den ennå. Men det er jo typisk eliten å være på toppen av en adskilt pyramide, der folket på bunnen av pyramiden er så adskilt at de ikke vet hva eliten bedriver med. Samme med pyramiden med det altseende øye på toppen.

 

 

Synes du hadde mange punktumer i innlegget ditt, så ble mistenksom.

 

96 bokstaver

Innlegg 265

Skrevet 30 + 10 + 17 + 15 + 10

Du har for øyeblikket 1448 innlegg

 

96 + 265 + 30 + 10 + 17 + 15 + 10 + 1448 = 1891

 

Dette var året der Den Norske Frimurerordenen ble opprettet!!

https://no.wikipedia.org/wiki/Den_Norske_Frimurerorden

 

Noe du vil fortelle oss maxRPM?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Når en kanal som heter History Channel serverer lite historie og mye underholdning. er det propaganda. Ikke vær opptatt av historien og hva som er sant. Se på sirkus heller og spis vårt brød.

Men ikke vet jeg hva som sendes lenger. Har ikke TV kanaler annet enn NRK som jeg kan se av og til siden jeg fortsatt betaler lisens. Men det blir mer av type underholdningsavdelingen. Side om side og nytt på nytt. En naturdokumentar i ny og ne er ikke så verst det heller. Men i det jeg tror verden er 6000 år så er det rene misinformasjonen og propaganda som spres der også. Men hei, la meg få tro mitt. Du skal få tro ditt. lenge jeg får fortelle litt om hva jeg tror så kan du også det. Men det kommer vel en tid det ikke skal være lov lenger å tro forskjellig. Og ugudeligheten skal bli så stor at kristne blir sett på som meget fordømmende over denne herliggjorte ugudeligheten at det blir fengsling og forfølgelse også i vesten. Vi får se.

Logoen til history Channel hadde den adskilte pyramide i H-en sin. Vet ikke om de har den ennå. Men det er jo typisk eliten å være på toppen av en adskilt pyramide, der folket på bunnen av pyramiden er så adskilt at de ikke vet hva eliten bedriver med. Samme med pyramiden med det altseende øye på toppen.

 

 

Synes du hadde mange punktumer i innlegget ditt, så ble mistenksom.

 

96 bokstaver

Innlegg 265

Skrevet 30 + 10 + 17 + 15 + 10

Du har for øyeblikket 1448 innlegg

 

96 + 265 + 30 + 10 + 17 + 15 + 10 + 1448 = 1891

 

Dette var året der Den Norske Frimurerordenen ble opprettet!!

https://no.wikipedia.org/wiki/Den_Norske_Frimurerorden

 

Noe du vil fortelle oss maxRPM?

 

 

Ved at klokken ble stilt til vinter tid ugyldiggjorde innlegget ditt.

 

Men vent..

17:10 ble til 16:10

17:10 + 16:10 = 33:20

 

Du skriv innlegget ditt 2 dager etter han skrev sitt, ser vi på 2. Mosebok og slår opp 33:20 så finner vi..

Og han sa: Du kan ikke se mitt åsyn; for intet menneske kan se mig og leve.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Når en kanal som heter History Channel serverer lite historie og mye underholdning. er det propaganda. Ikke vær opptatt av historien og hva som er sant. Se på sirkus heller og spis vårt brød.Men ikke vet jeg hva som sendes lenger. Har ikke TV kanaler annet enn NRK som jeg kan se av og til siden jeg fortsatt betaler lisens. Men det blir mer av type underholdningsavdelingen. Side om side og nytt på nytt. En naturdokumentar i ny og ne er ikke så verst det heller. Men i det jeg tror verden er 6000 år så er det rene misinformasjonen og propaganda som spres der også. Men hei, la meg få tro mitt. Du skal få tro ditt. lenge jeg får fortelle litt om hva jeg tror så kan du også det. Men det kommer vel en tid det ikke skal være lov lenger å tro forskjellig. Og ugudeligheten skal bli så stor at kristne blir sett på som meget fordømmende over denne herliggjorte ugudeligheten at det blir fengsling og forfølgelse også i vesten. Vi får se.

Logoen til history Channel hadde den adskilte pyramide i H-en sin. Vet ikke om de har den ennå. Men det er jo typisk eliten å være på toppen av en adskilt pyramide, der folket på bunnen av pyramiden er så adskilt at de ikke vet hva eliten bedriver med. Samme med pyramiden med det altseende øye på toppen.

 

Synes du hadde mange punktumer i innlegget ditt, så ble mistenksom.

 

96 bokstaver

Innlegg 265

Skrevet 30 + 10 + 17 + 15 + 10

Du har for øyeblikket 1448 innlegg

 

96 + 265 + 30 + 10 + 17 + 15 + 10 + 1448 = 1891

 

Dette var året der Den Norske Frimurerordenen ble opprettet!!

https://no.wikipedia.org/wiki/Den_Norske_Frimurerorden

 

Noe du vil fortelle oss maxRPM?

Ja, artig å finne mønster. Hadde jeg skulle vært ateist som ikke trodde på Gud så ville jeg håpet at det ikke skulle være noe mønster i dette. Men jeg kan ikke benekte det. Bruker man for eksempel samme formel i 1.Mos 1.1 på hebraisk og Joh 1.1 på gresk så er svaret veldig likt konstanten Pi og Euler konstanten. Og desse versene er veldig like at de omhandler begynnelsen og Gud. Og Gud som er matematiker har kanskje tenkt før bokstavene og det han skapte, skulle passe med desse setningene som et slags tegn på at matematikk er essensielt for Gud også.

Men tilbake til tallenes tale.

Formelen er Produktet av hver bokstav ganger antall bokstaver. Delt på produkt av hvert ord ganger antall ord.

Dette blir høye tall, spesielt på Johannes 1,1 som har 17 ord og 52 bokstaver versus 1.mos bok 1,1 som bare har 7 ord og 28 bokstaver.

Her vil du se nedbrytningen av ord og bokstaver til tall av 1.mos bok 1,1

http://www.whatabeginning.com/Misc/Wonders/SA14.htm

 

Her ser du at svaret for å bruke formelen i dette verset er

3,1415...*10 opphøyd i 17

Han skriver at det er 0,0012 prosent forskjell til konstanten Pi

Ærkke gæli det.

 

Så tar han for seg Joh 1,1 med samme formel.

Produktet av de 52 bokstavene ganger 52

Og produktet av de 17 ordene ganger 17

http://www.whatabeginning.com/Misc/Wonders/SA15.htm

Svaret blir 2,718....*10 opphøyd i 40

Han skriver så at forskjellen her ikke er mer enn 0,0011 prosent av Eulers konstant

 

Se om du finner et sånt mønster. Bruk gjerne samme formel.

 

Og videre så er det en annen konstant hvis man tar summen av 1.Mos bok 1,1 som er 2701 og summen av Joh 1,1 som er 3627(se gjerne hvor ofte desse summene er nevnt i denne tråden, for dess flere mønster i samme tall. Dess mindre tilfeldig virker dette, og mer og mer planlagt)

Og setter desse sammen

27013627 opphøyet i 2 blir

7,2973...*10 opphøyet i 7

Og "the fine structure constant er vel 0,0072973...

Men det blir ikke å bruke samme formel så det kan nå være mer tilfeldig enn de to andre summene som ble mer eller mindre likt Pi og Euler konstantene.

Lenke til kommentar

 

 

Ja, artig å finne mønster. Hadde jeg skulle vært ateist som ikke trodde på Gud så ville jeg håpet at det ikke skulle være noe mønster i dette. 

 

Tror aldri jeg har sett en innrømmelse av kognitivt bias satt så på spissen.

 

Men jeg kan ikke benekte det. Bruker man for eksempel samme formel i 1.Mos 1.1 på hebraisk og Joh 1.1 på gresk så er svaret veldig likt konstanten Pi og Euler konstanten. Og desse versene er veldig like at de omhandler begynnelsen og Gud. Og Gud som er matematiker har kanskje tenkt før bokstavene og det han skapte, skulle passe med desse setningene som et slags tegn på at matematikk er essensielt for Gud også.

Men tilbake til tallenes tale.

Formelen er Produktet av hver bokstav ganger antall bokstaver. Delt på produkt av hvert ord ganger antall ord.

Dette blir høye tall, spesielt på Johannes 1,1 som har 17 ord og 52 bokstaver versus 1.mos bok 1,1 som bare har 7 ord og 28 bokstaver.

Her vil du se nedbrytningen av ord og bokstaver til tall av 1.mos bok 1,1

http://www.whatabeginning.com/Misc/Wonders/SA14.htm

 

Her ser du at svaret for å bruke formelen i dette verset er

3,1415...*10 opphøyd i 17

Han skriver at det er 0,0012 prosent forskjell til konstanten Pi

Ærkke gæli det.

 

Så tar han for seg Joh 1,1 med samme formel.

Produktet av de 52 bokstavene ganger 52

Og produktet av de 17 ordene ganger 17

http://www.whatabeginning.com/Misc/Wonders/SA15.htm

Svaret blir 2,718....*10 opphøyd i 40

Han skriver så at forskjellen her ikke er mer enn 0,0011 prosent av Eulers konstant

 

Se om du finner et sånt mønster. Bruk gjerne samme formel.

 

Og videre så er det en annen konstant hvis man tar summen av 1.Mos bok 1,1 som er 2701 og summen av Joh 1,1 som er 3627(se gjerne hvor ofte desse summene er nevnt i denne tråden, for dess flere mønster i samme tall. Dess mindre tilfeldig virker dette, og mer og mer planlagt)

Og setter desse sammen

27013627 opphøyet i 2 blir

7,2973...*10 opphøyet i 7

Og "the fine structure constant er vel 0,0072973...

Men det blir ikke å bruke samme formel så det kan nå være mer tilfeldig enn de to andre summene som ble mer eller mindre likt Pi og Euler konstantene.

 

 

 

Jeg tok alle heltallene i innlegget ditt: 1+1+1+1+1+1+1+17+52+1+1+1+7+28+3+10+17+1+1+52+52+17+17+2+10+40+3627+27013627+2+7+10+7

 

Dette blir 27017616

 

27017616*666 = 17993732256

17993732256 * 6 bokstaver i MaxRPM = 2998955376

 

Du har 45 punktumer i innlegget ditt, og du postet dette klokken 2. November klokken 20.

45 * (20/2) = 450

 

Du har to nettsider i innlegget ditt:

2

 

"Joh" blir nevnt tre ganger, og du unnlater å nevne det en fjerde gang der du skriver Johannes med fullt navn (tilfeldig????) "Joh" har tre bokstaver.

3 * 3 = 9

 

"Mos" blir nevnt 2 ganger med liten bokstav, og to ganger med stor bokstav (tilfeldig!?!?!?), "mos" har 3 bokstaver.

(3 * 2)= 36

 

450 2 9 36

2998955376 / 4502936 = 666

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ja, artig å finne mønster. Hadde jeg skulle vært ateist som ikke trodde på Gud så ville jeg håpet at det ikke skulle være noe mønster i dette.

Tror aldri jeg har sett en innrømmelse av kognitivt bias satt så på spissen.

Men jeg kan ikke benekte det. Bruker man for eksempel samme formel i 1.Mos 1.1 på hebraisk og Joh 1.1 på gresk så er svaret veldig likt konstanten Pi og Euler konstanten. Og desse versene er veldig like at de omhandler begynnelsen og Gud. Og Gud som er matematiker har kanskje tenkt før bokstavene og det han skapte, skulle passe med desse setningene som et slags tegn på at matematikk er essensielt for Gud også.Men tilbake til tallenes tale.

Formelen er Produktet av hver bokstav ganger antall bokstaver. Delt på produkt av hvert ord ganger antall ord.

Dette blir høye tall, spesielt på Johannes 1,1 som har 17 ord og 52 bokstaver versus 1.mos bok 1,1 som bare har 7 ord og 28 bokstaver.

Her vil du se nedbrytningen av ord og bokstaver til tall av 1.mos bok 1,1

http://www.whatabeginning.com/Misc/Wonders/SA14.htm

 

Her ser du at svaret for å bruke formelen i dette verset er

3,1415...*10 opphøyd i 17

Han skriver at det er 0,0012 prosent forskjell til konstanten Pi

Ærkke gæli det.

 

Så tar han for seg Joh 1,1 med samme formel.

Produktet av de 52 bokstavene ganger 52

Og produktet av de 17 ordene ganger 17

http://www.whatabeginning.com/Misc/Wonders/SA15.htm

Svaret blir 2,718....*10 opphøyd i 40

Han skriver så at forskjellen her ikke er mer enn 0,0011 prosent av Eulers konstant

 

Se om du finner et sånt mønster. Bruk gjerne samme formel.

 

Og videre så er det en annen konstant hvis man tar summen av 1.Mos bok 1,1 som er 2701 og summen av Joh 1,1 som er 3627(se gjerne hvor ofte desse summene er nevnt i denne tråden, for dess flere mønster i samme tall. Dess mindre tilfeldig virker dette, og mer og mer planlagt)

Og setter desse sammen

27013627 opphøyet i 2 blir

7,2973...*10 opphøyet i 7

Og "the fine structure constant er vel 0,0072973...

Men det blir ikke å bruke samme formel så det kan nå være mer tilfeldig enn de to andre summene som ble mer eller mindre likt Pi og Euler konstantene.

 

 

Jeg tok alle heltallene i innlegget ditt: 1+1+1+1+1+1+1+17+52+1+1+1+7+28+3+10+17+1+1+52+52+17+17+2+10+40+3627+27013627+2+7+10+7

 

Dette blir 27017616

 

27017616*666 = 17993732256

17993732256 * 6 bokstaver i MaxRPM = 2998955376

 

Du har 45 punktumer i innlegget ditt, og du postet dette klokken 2. November klokken 20.

45 * (20/2) = 450

 

Du har to nettsider i innlegget ditt:

2

 

"Joh" blir nevnt tre ganger, og du unnlater å nevne det en fjerde gang der du skriver Johannes med fullt navn (tilfeldig????) "Joh" har tre bokstaver.

3 * 3 = 9

 

"Mos" blir nevnt 2 ganger med liten bokstav, og to ganger med stor bokstav (tilfeldig!?!?!?), "mos" har 3 bokstaver.

(3 * 2)2 = 36

 

450 2 9 36

2998955376 / 4502936 = 666

Ja hvorfor ikke. Du kan jo vise til Gud at dette er bevis for deg for hva enn det beviser for deg.

For meg så har det jeg har vist av tall i denne tråden vært et bevis for meg jeg går til Gud med og sier takk for at du gjorde det sånn at jeg fikk forsterket tro til bibelen.

Lenke til kommentar

Så du innrømmer at dine tall også bare er smoke and mirrors? Du setter deg et mål og finner et mønster som passer til målet ditt, akkurat slik som jeg gjorde. Tallene dine er vås, akkurat slik som mine.

 

Jeg bryr meg ikke om hva du føler er bevis, og all denne "Gud er omnipotent"-argumenteringen din er støy i en debatt om tall og "tilfeldigheter". Jeg vet at man kan jukse seg frem til det tallet man selv vil, og du burde også vite det nå, noe som legger hele denne apopheniagalore-tråden stein dau.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...