Gå til innhold

Samsung og Intel med nytt mobil-OS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig veldig synd ikke nokia valgt å beholde meego. Kan bli stygt om ikke w7.5 slår an. Og tviler vel på om qt kommer til å være med i tizen. Nok en nokia fail og synd for utvikling av meego som ser ut til å begynne på nytt for tredje gang på ca like mange år. Men bra om opensource os fortsetter å utvikle seg.

Endret av anordne
Lenke til kommentar

Er det bare jeg som synes dette er på kanten til latterlig?

 

Nokia satser på Maemo, Intel jobber med Meego, Samsung med Bada.. Dermed dropped Nokia Maemo og slår seg sammen med Intel for å jobbe med Meego.. Intel ditcher Nokia og joiner Samsung, men ikke om Bada, men om.. Tizen. Er jo bare rot og røre og så lenge ingen kan samarbeide om en plattform over lenger tid ser jeg ikke for meg at det blir noe særlig bra.

 

Jeg likte Maemo men alt føles halvhjertet når man vet at N900 var det siste vi så til det.. Akkurat som N9 blir det siste vi ser av Meego, og gudene vet når vi ser Tizen, om vi i det hele tatt ser det noen gang.. Og hva skjer nå med Bada?

 

Men som nevnt i artikellen kan det jo alltids hende at Tizen blir et opprydding av alt rotet hvor man kanskje kan samle alle disse mindre operativsystemene til et, konkurransedyktig og spennende produkt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Tviler på det. Men hvordan har dette vært en feil fra Apple sin side? Du kan vell neppe kalle det selskapet som har solgt best (iPhone, iOS) har gjort en stor feil?

Jo, for jeg og flere med meg syns det er kvalitet det de selger og en flott tlf, men både jeg og de jeg kjenner (foruten sønnen) sitter nå med andre telefoner en IPhone nettopp av denne grunn. De ha gjort mye bra og laget en super tlf og det de kanskje har vært supergod på er markedsføring - det at tlf har vært med i populære tv-serier osv - virkelig noe å lære for konkurrentene, men etter mitt syn kunne de altså solgt ennå mer hvis de ikke har gjort denne elementære feilen.

Lenke til kommentar

Blåbær: du er sikker på at det blir qt som blir greia?

Nei, jeg har ikke tro på qt.

 

 

Bare for å være helt korrekt, Bada er ikke basert på linux.Qt er open source, så hvem som helst kan lage støtte til "tissen" om de vil, men for å være ærlig så har jeg ikke særlig tro på qt. Qt er omtrent det samme for desktop applikasjoner som flash er for nettleseren.

Kan du utdype? Hva er problemet med Qt på desktop?

Man skriver c++ for hastighet, med qt blir det en del overhead siden alt skal fungere på win/lin/mac.

Lenke til kommentar

Trodde nå ikke at det var noen kjempeforskjell på ytelsen til Qt mot å skrive mot et av windows-apiene eller Cocoa på OS X. Det er jo tross alt bare en wrapper rundt lav-level APIene i operativsystemene, ikke en VM. Om en skal støtte mer enn en platform vil det være mer hensiktsmessig å bruke et bibliotek som Qt enn å skrive separate applikasjoner for hver platform. Det er uansett sjelden at et GUI-toolkit vil være en flaskehals når det gjelder ytelse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...