Gå til innhold

Anmeldelse: From Dust (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har forhåndsbestilt From Dust. Bare synd jeg gjorde det dagen før det kom ut på steam.

Når jeg så fysikken, ble jeg helt frelst, viste jeg måtte ha det.

 

MEN det store spørsmålet er: Har From Dust sandbox mode?

 

(Edit: Etter å ha søkt litt rundt på nettet virker det som det ikke er noen sandbox mode. Hvis det er så.. er det bare jeg som er veldig skuffet?)

Endret av Cazi
Lenke til kommentar

Har forhåndsbestilt From Dust. Bare synd jeg gjorde det dagen før det kom ut på steam.

Når jeg så fysikken, ble jeg helt frelst, viste jeg måtte ha det.

 

MEN det store spørsmålet er: Har From Dust sandbox mode?

 

(Edit: Etter å ha søkt litt rundt på nettet virker det som det ikke er noen sandbox mode. Hvis det er så.. er det bare jeg som er veldig skuffet?)

 

Siste nivå. Der har du full kontroll. Har det ståande på i bakgrunnen medan eg gjer andre ting berre for å sjå korleis landskapet endrar seg over tid. Fascinerande greier :)

Lenke til kommentar

Har forhåndsbestilt From Dust. Bare synd jeg gjorde det dagen før det kom ut på steam.

Når jeg så fysikken, ble jeg helt frelst, viste jeg måtte ha det.

 

MEN det store spørsmålet er: Har From Dust sandbox mode?

 

(Edit: Etter å ha søkt litt rundt på nettet virker det som det ikke er noen sandbox mode. Hvis det er så.. er det bare jeg som er veldig skuffet?)

 

Siste nivå. Der har du full kontroll. Har det ståande på i bakgrunnen medan eg gjer andre ting berre for å sjå korleis landskapet endrar seg over tid. Fascinerande greier :)

 

Ok, da er sosial livet mitt ødelagt. Men spillet blir mest sannsynlig bra :)

 

(Og takk Øystein, da vet jeg det ikke er bare meg som kommer til å bare sitte å vente på at landskapet sakte forandrer seg)

 

(Edit: angående DRM så virker det for meg som den er med ja.)

Endret av Cazi
Lenke til kommentar

Skjønner at man vil være tidlig ute med anmeldelser, men burde man ikke ventet her til PC-versjonen er ute, siden dette spillet opplagt er lagt opp til å bruke mus?

 

9'er til en gudesimulator med xbox-stikka virker litt rart, men PC-skalaen går vel kanskje til over 10. :p

Det fungerer helt utmerket å bruke xbox-stikka i dette spillet. Kontrollene er så enkle at det ikke er en hindring.

Lenke til kommentar

Skjønner at man vil være tidlig ute med anmeldelser, men burde man ikke ventet her til PC-versjonen er ute, siden dette spillet opplagt er lagt opp til å bruke mus?

 

9'er til en gudesimulator med xbox-stikka virker litt rart, men PC-skalaen går vel kanskje til over 10. :p

Det fungerer helt utmerket å bruke xbox-stikka i dette spillet. Kontrollene er så enkle at det ikke er en hindring.

 

Er vel derfor nesten alle anmeldelsene jeg har lest klager på dette. :)

 

Hvorfor ikke bytte ut mus med en xbox-kontroller på en PC når du surfer på nettet, forresten? Kontrollene er jo så enkle at det ikke er en hindring.

Lenke til kommentar

Handlet det på xbox.com nå, så det står allerede i downloadkøen når jeg kommer hjem og slår på xboxen. Når jeg klarte å komme over terskelen å spille strategispill (tropico) med xboxkontrollen blir noe dette en enkel sak å styre i forhold :p

 

Er enig i at styrespakene til xbox ikke er noen presisjonsverktøy for utrente fingre, men det føles veldig naturlig hvis du tar deg tid til å lære det skikkelig. Var nok det samme første gang du tok i en datamus ;)

Lenke til kommentar

Skjønner at man vil være tidlig ute med anmeldelser, men burde man ikke ventet her til PC-versjonen er ute, siden dette spillet opplagt er lagt opp til å bruke mus?

 

9'er til en gudesimulator med xbox-stikka virker litt rart, men PC-skalaen går vel kanskje til over 10. :p

Det fungerer helt utmerket å bruke xbox-stikka i dette spillet. Kontrollene er så enkle at det ikke er en hindring.

 

Er vel derfor nesten alle anmeldelsene jeg har lest klager på dette. :)

 

Hvorfor ikke bytte ut mus med en xbox-kontroller på en PC når du surfer på nettet, forresten? Kontrollene er jo så enkle at det ikke er en hindring.

Da er det fordi de anmelderne ikke kan kontrollere xbox-kontrolleren. Jeg gav bare min mening og jeg står for at det er fullt spillbart på Xbox. At mus kan være bedre er godt mulig. Den internett-sammenligningen din kan du grave ned i et stort, svart hull sammen med andre dårlige sammenligninger.

 

Men nå spiller jeg BFBC2 med stikka også. Alt avhenger av hva du er vandt med. I FPS-barndom eide jeg Musefolket med keybordet.

 

Handlet det på xbox.com nå, så det står allerede i downloadkøen når jeg kommer hjem og slår på xboxen. Når jeg klarte å komme over terskelen å spille strategispill (tropico) med xboxkontrollen blir noe dette en enkel sak å styre i forhold :p

 

Er enig i at styrespakene til xbox ikke er noen presisjonsverktøy for utrente fingre, men det føles veldig naturlig hvis du tar deg tid til å lære det skikkelig. Var nok det samme første gang du tok i en datamus ;)

+1

 

Tropico ruler

Lenke til kommentar

"Spillet kom ut på Xbox Live den 27. august, og er planlagt utgitt på PC den 17. august. En versjon til Playstation 3 er under arbeid, men har ikke fått lanseringsdato. Anmeldelsen er basert på Xbox 360-versjonen."

 

Så det kom ut på xbox live om 26 dager? :tease:

 

på den linken din så klager de på "grov" grafikk, på grunn av fysikken som krever så mye. Det kan da ikke være ett minus med spillet at konsollene er såppas slappe? Venter heller på pc testen! :)

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Ikke noe problem å spille dette på xbox. Festlig er det også :yes:

 

Filmpolitiet bør kanskje holde seg til film. Blir ikke så saklig dette her. Tro de brukte feil anmelder.

 

Bak spillet står Eric Chahi (hvem?), som vist nok er meget kjent for spillet Another World fra 1991. Et godt spill, men jeg forstår ikke hvorfor Ubisoft har presset frem auteuromtalene på grunn av dette.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Det er superenkelt med xbox kontroller i dette spillet. På siste nivå moret jeg meg med å bygge ett superstort krater. Fylle det med vann og så vente og se hvordan den naturlige demningen ville briste. For ett spill. :yes:

 

Nå venter jeg på Tropico 4

 

 

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Ikke noe problem å spille dette på xbox. Festlig er det også :yes:

 

Filmpolitiet bør kanskje holde seg til film. Blir ikke så saklig dette her. Tro de brukte feil anmelder.

 

Bak spillet står Eric Chahi (hvem?), som vist nok er meget kjent for spillet Another World fra 1991. Et godt spill, men jeg forstår ikke hvorfor Ubisoft har presset frem auteuromtalene på grunn av dette.

 

Må si meg litt enig med filmpolitiet her, Eric Chahi sitt bidrag til spillbransjen er vel ganske minimalt utover Another World. "Sid Meier's Civilization" gir visse forventninger til kvalitet og innhold, men "Eric Chahi's From Dust" forholder jeg meg stort sett likegyldig til. Det jeg har prøvd av spillet til nå er derimot bra, så filmpolitiets anmeldelse i sin helhet er jeg nok ikke enig i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...