Gå til innhold

Call of Duty får ny betalingstjeneste (iPad, iPhone, PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingen vet vel enda hva som koster penger. Det står at ting som allerede er i spillserien blir gratis. Dvs at theater og stattracking er gratis. Kan tenke meg til at det er comp siden som vi koste penger, da den vil ha konkurranser med virkelige premier (Ipad og CoD themed Jeep har blitt nevnt som eksempler).

Kan jo også tenkes at map walkthroughs av "pro" spillere blir å koste penger. Isåfall helt menigsløst da du finner tonnevis av de gratis på youtube.

Lenke til kommentar

Siden CoD spillene flere ganger har satt salgsrekord, så vil jeg tro at disse spillene er en pengemaskin i seg selv. Trenger man da virkelig legge opp til et system som skviser enda mer penger ut av kundene sine. Jeg tror de fleste vil reagere negativt på dette.

Lenke til kommentar

Holder ikke med status quo når man skal overbevise investorene, da må pilene peke oppover. Nå som veksten til WoW har stagnert, er det klart Activision vil lansere nye melkeløsninger.

 

Det mest overraskende er hvor lite subtile de er i forhold til nøyaktig hvor lik en sitronpresse denne løsningen er. Det triste, på den annen side, er at den ikke trenger å være en stor suksess for å være lønnsom - det er så mange som kjøper CoD årlig, at det gir en pen bunnlinje hvis bare 10% slenger seg på dette. Jeg synes forsåvidt det er ganske drøyt å lansere en abonnementstjeneste, når det å holde tritt med CoD-utgivelser i seg selv minner om en abonnementstjeneste - 60 dollar i året for inngangsbilletten, 10-15 dollar hver tredje måned for å være sikker på at du har alt innholdet.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Problemet med dette her er at Call of Duty ikke er et MMO. Mikrotransaksjoner har funka i diverse indy spill osv og er vel derfor dem prøver seg nå. Funcom gjør akkurat det samme med Bloodlines.

 

Problemet er at spillene ikke vil gjøre det noe bedre enn før. Se på Blizzard og dems dominanse på markedet nå. Sikkert rikeste i bransjen, dem slipper gratis innhold hele tiden.

Men folk kjøper spillene der for dem vet dem får et spill som varer 10år minst og det er perfekt på alle måter. Call of Duty serien slipper jo nytt spill hvert år, det får aldri stadfestet noe som helst innen klanmiljø og blir ikke tatt seriøst.

 

Er vel et Battlefield spill som er gratis som har mikrotransaksjoner også, der måtte jeg betale med penger for å sette på andre klær på figuren min ! WTF!

Avinstallerte fortere enn svint.

Endret av Avean
Lenke til kommentar

Kjøper heller ikke MW3 pga Elite-greiene. Når man betaler for et spill så skal du få det meste av features, men dette er latterlig.

Værst blir det på 360, enten stiger Live penger, eller betaler du ca 25-100kr måned ekstra bare for å spille COD-elite. Ender vel opp at Elite-delen har best connection, mer gamemodes, mer kart selvfølgelig...

Da spiller jeg heller Battlefield 3 når det kommer eller Call Of Duty 4 Modern Warfare :)

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Ikke sjokkerende at Activision hopper på en betalingsmodell som dette. Er trossalt potensiale til inntjening i mmo-skalaen og de vil nok tjene fett på det. (skal man dømme etter alle som kjøper spill i MW-serien uten forbehold) At man enn så lenge kan spille uten å betale gjør ihvertfall at folk som meg muligens vil vurdere* MW3. (Akkurat jeg vil ikke da BF3 blir overlegent. BC2 bare garantert enda bedre :) )

 

Holder ikke med status quo når man skal overbevise investorene, da må pilene peke oppover. Nå som veksten til WoW har stagnert, er det klart Activision vil lansere nye melkeløsninger.
Exactly! Endret av M@R7!N
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...