Gå til innhold

USA vil lagre passasjerdata i 15 år


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette inkluderer informasjon om kredittkort

 

Hmm, feil.

 

Hvis vi legger inn kredittkort så blir det automatisk sensurert slik at ingen har tilgang til det (med unntak av flyselskapet selv som ikke nødvendigvis er amerikansk).

 

Mvh, En som legger inn slike linjer og passinformasjon til USA daglig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror folk virkelig at slike tiltak og lover som patriot act og homeland security er lagd for noen skjeggete karer i Afghanistan? Nei. Det er for å se hvor langt myndigheter kan gå for å få kontroll over folket. Både republikanere og demokrater i USA er for mer "sikkerhet" og overvåking. Hvor er vi (vesten) om 10 år?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dette inkluderer informasjon om kredittkort

 

Hmm, feil.

 

Hvis vi legger inn kredittkort så blir det automatisk sensurert slik at ingen har tilgang til det (med unntak av flyselskapet selv som ikke nødvendigvis er amerikansk).

 

I dag, ja. Dette er jo snakk om en ny avtale, så det er ingenting i veien for at de utvider hva og hvordan ting blir lagret.

Lenke til kommentar

Antallet turister detter vel like fort som antallet innvandrer-forsøk om de starter med dette her. Nå vet jeg ikke hvor mye penger turistene legger igjen i USA, men noen virksomheter i USA er jo dømt til å tape fortjeneste på dette her. Oh well.

 

Jeg er glad jeg ikke bor der borte. Skjønt, hele Europa beveger seg jo i samme retning. Jeg har ikke reist med fly på flere år nå, men det høres jo søren ikke ut som en hyggelig opplevelse akkurat. Med fingertrykk-scannere, digitale pass, über-nazi sikkerhet overalt etc etc. Tog høres jo bare mer innbydende ut for hvert år som går. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...