Gå til innhold

– Vil fjerne kopibeskyttet materiale


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det høres dermed ut som at Google vil bruke teknologi for å identifisere musikken forbrukerne laster opp, for å sjekke om den er ulovlig, har vannmerker fra plateselskapene og så videre.

 

Vil det si at jeg ikke kan legge inn musikk som jeg har rippet fra egne CD'er?

Lenke til kommentar

Hva med lovlig opplastet kopibeskyttet materiale? Hvordan skal de kunne vite om jeg har lastet opp CDene jeg har kjøpt og rippet eller om man laster opp CDen man lånte fra naboen og rippet?

 

Er dette kun en tjeneste for hjemmelaget musikk? Ørten tenåringer som synger forran speilet?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Litt morsomt (mer tragisk, egentlig) at de satser på flash for avspilling. Er dette et bevist valg for å utelukke iOS-enheter?

Hmm.. Google har ikke historie for å utelukke andre plattformer, de utvikler jo for f.eks. iOS. Tenker det bare er fordi flash er universalt og enkelt og fungerer på de fleste enheter.

 

Det høres dermed ut som at Google vil bruke teknologi for å identifisere musikken forbrukerne laster opp, for å sjekke om den er ulovlig, har vannmerker fra plateselskapene og så videre.

 

Vil det si at jeg ikke kan legge inn musikk som jeg har rippet fra egne CD'er?

Ikke så lenge det er i beta ihvertfall, nei.

 

Hva med lovlig opplastet kopibeskyttet materiale? Hvordan skal de kunne vite om jeg har lastet opp CDene jeg har kjøpt og rippet eller om man laster opp CDen man lånte fra naboen og rippet?

 

Er dette kun en tjeneste for hjemmelaget musikk? Ørten tenåringer som synger forran speilet?

Nå er jo dette fortsatt i beta, og ifølge artikkelen jobber de jo med avtaler med plateselskapene.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Litt morsomt (mer tragisk, egentlig) at de satser på flash for avspilling. Er dette et bevist valg for å utelukke iOS-enheter?

 

 

...Og det at iOS ikke har Flash er like tragisk. Synes jeg hørte at HTML5 var fremtiden, men problemet er at iPhone 4 ligger i skuffen i "fremtiden".

 

Hvem skapte problemet? Apple eller Google?

Lenke til kommentar

Hmm.. Google har ikke historie for å utelukke andre plattformer, de utvikler jo for f.eks. iOS. Tenker det bare er fordi flash er universalt og enkelt og fungerer på de fleste enheter.

Nettopp. De har jo flere iOS-applikasjoner og nettjenester som Google Docs fungerer utmerket i iOS. HTML5 er jo også universalt og fungerer på enda flere enheter, så hvorfor gå for et format som flash?

 

 

Hvem skapte problemet? Apple eller Google?

Google hjelper ihvertfall ikke med å løse problemet.

Lenke til kommentar
Nettopp. De har jo flere iOS-applikasjoner og nettjenester som Google Docs fungerer utmerket i iOS. HTML5 er jo også universalt og fungerer på enda flere enheter, så hvorfor gå for et format som flash?

Ikke vet altså jeg akkurat hvorfor, men godt mulig de velger flash siden det er hva de har utviklere for (YouTube), eller fordi de samarbeider med Adobe på flere arenaer.

Lenke til kommentar

Litt morsomt (mer tragisk, egentlig) at de satser på flash for avspilling. Er dette et bevist valg for å utelukke iOS-enheter?

 

Hvorfor skal de gidde bry seg om et gammeldags og lukket system?

 

De burde ikke det, det er derfor det er så rart at de gidder å bruke tid på Flash. De burde heller satse på HTML5, som er fremtidsrettet og åpent. ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dette er vel neppe noe ferdig produkt, heller neppe noe ny type tjeneste. Tror Ubuntu sitt "skylager" lar deg streame musikken over nettet også. Kanskje ikke rett i nettleseren men.

 

Føler det ikke er helt plass til denne tjenesten imellom 7digital, Ubuntu One, Dropbox, Grooveshark, Spotify og ikke minst YouTube. Ser for meg Google kommer til å utvide tjeneste betraktelig før den slippes ut i det fri.

Lenke til kommentar

Litt morsomt (mer tragisk, egentlig) at de satser på flash for avspilling. Er dette et bevist valg for å utelukke iOS-enheter?

 

Spørsmålet er heller: "Hvorfor skal de ta hensyn til en totalitær og propritær enhet, som styres av et selskap som nekter å samarbeide med resten av den tekniske verden?"

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...