Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem med at jeg ikke kan sende bilder(hvis de ankommer tar det 2 uker) eller motta bilder(klikker på "last ned" men den blir aldri ferdig. Jeg har abonnement fra Djuice (All in one m)

 

Noen som kan hjelpe?

Du tenker på sending og mottak av MMS, ikke sant? Du må ha på datatrafikk (hold inne av/på knappen på mobilen, velg Datanettverksmodus. Tilkobling til internett skal være på) når du skal sende og motta mms.

 

Ellers kan du prøve å følge veiledninger på djuice.no i forhold til mms-oppsett: http://www.djuice.no...n/47078.o2.html

 

Jeg får ikke til å laste ned oppsettet for MMS, jeg kommer bare til bekreft modell så står jeg stille.

 

Trenger du å laste ned noe i det heletatt da, det har ikke jeg gjort på verken ihpone4, S2 eller S3.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det faktisk sånn at det IKKE er nødvendig å måtte slå på datatilkobling for å kunne motta mms! Det er bare inkompetent kundeservice som hardnakket påstår dette!

I teorien skal android kunne automagisk hente riktige innstillinger for å sende/motta mms, men dette fungerer ikke alltid (kanskje heller sjeldent) som det skal.

Telefonen skal ha to tilkoblingspunkt (apn) registrert i innstillingene. Et for data, og et for mms. Er apn for mms registrert riktig slår telefonen selv på data når det kommer en mms, laster den ned, og skrur av data igjen. Og motsatt ved sending....

Å påstå noe annet betyr bare at man har et udugelig og inkompetent teleselskap som ikke klarer å gi deg riktig informasjon!

Endret av MrMastodon
Lenke til kommentar

Hei.

Sitter og leser meg opp på rooting og flashing av S2'n, siden den offisielle XWLPX-builden jeg har tuller med "black screen of death"...

Kan jeg legge inn Siyah 4.1.5 rett fra Odin? Eller må jeg gjøre noe mer? Og må jeg roote før jeg eventuelt legger inn Siyah? Får ikke helt taket på dette her... Hadde root engang tidligere da jeg skulle ha bort Telenor-branding, da brukte jeg Odin og en CF-root tenker jeg. Den forsvant en gang da jeg oppdaterte til 4.0.4..

 

Vurderer å teste ut Ressurection Remix 3.0.6 for morro skyld, eller alternativt en superstabil ICS 404.

 

Også har jeg lastet ned eMMC Check, den sier jeg har "Insane Chip"/Brick Bug.

Lenke til kommentar

Nå er det faktisk sånn at det IKKE er nødvendig å måtte slå på datatilkobling for å kunne motta mms! Det er bare inkompetent kundeservice som hardnakket påstår dette!

I teorien skal android kunne automagisk hente riktige innstillinger for å sende/motta mms, men dette fungerer ikke alltid (kanskje heller sjeldent) som det skal.

Telefonen skal ha to tilkoblingspunkt (apn) registrert i innstillingene. Et for data, og et for mms. Er apn for mms registrert riktig slår telefonen selv på data når det kommer en mms, laster den ned, og skrur av data igjen. Og motsatt ved sending....

Å påstå noe annet betyr bare at man har et udugelig og inkompetent teleselskap som ikke klarer å gi deg riktig informasjon!

Jeg får melding om MMS, men jeg må slå på datatrafikk for å få lastet ned mmsen, samme gjelder med å sende mms. Jeg har Onecall.

 

Jeg kan ikke sende eller motta MMS så noe må i hvert fall gjøres.

Prøv denne linken da og trykk på "Last ned oppsett": http://www.telenor.no/privat/kundeservice/mobilhjelp/internettpamobilen/

Lenke til kommentar

Trenger ikke assistanse allikevel. Fant ut av det, ganske enkelt.

1) Flash siste Siyah 4.1.5 med Odin

2) Legg inn Ressurection 2.7-zipfila på telefonen

3) Gå inn i CMW

4) Wipe begge to, start øverst

5) Installer fra zip

6) Følg anvisning på skjerm

 

Gikk overraskende elegant og enkelt. Nå er telefonen superrask og fancy igjen :) JIPPI

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke sende eller motta MMS så noe må i hvert fall gjøres.

Prøv denne linken da og trykk på "Last ned oppsett": http://www.telenor.n...rnettpamobilen/

Har prøvd men kommer ikke lenger enn at jeg kan velge hvilken modell og produsent mobilen min har. Ingenting skjer etter det.

Da ville jeg ringt kundeservice hos Djuice (event. gå innom en Telenor telefonbutikk) eller få noen andre Samsung S2 kjennere sjekke ut mobilen din.

Lenke til kommentar

Trenger ikke assistanse allikevel. Fant ut av det, ganske enkelt.

1) Flash siste Siyah 4.1.5 med Odin

2) Legg inn Ressurection 2.7-zipfila på telefonen

3) Gå inn i CMW

4) Wipe begge to, start øverst

5) Installer fra zip

6) Følg anvisning på skjerm

 

Gikk overraskende elegant og enkelt. Nå er telefonen superrask og fancy igjen :) JIPPI

 

Hei, er du fornøyd med installeringen? :) Var den lett? Hvor finner jeg litt utdypende informasjon om den installeringen du gjorde? Jeg har ikke satt meg inn i dette i det hele tatt ennå ..

Lenke til kommentar

wholmen:

 

Det finnes ingen "ren" JB til SGS2, det finnes ingen ferdig versjon av JB heller.

Det finnes testversjoner, og Ressurection Remix er vel en av de bedre, men selv den har sine kjente problemer.

Viss du ikke er vant med å roote telefoner og installere custom rom kan det være en god ide å begynne med noe enklere enn en uferdig rom...

Lenke til kommentar

Hei,

Jeg har lyst til å legge inn jelly bean clean på telefonen min, men vet så og si ingenting om det ennå. Er det noen som kan anbefale spesielle guider og eventuelle steder jeg kan skaffe informasjon? :-)

 

Takk!

Å legge inn JellyBean på nåværende tidspunkt er risikosport med stor sannsynlighet for irritasjon. Det fungerer, men hovedproblemet er at enkelte av de kule kjernefunksjonene ikke virker, samt at de sliter endel med at div. ting ikke fungerer. FM Radio f.eks er helt død, blåtann er problematisk, kamera ustabilt, samt mange mange force close.

Inntil videre ville jeg nok satset på en ICS 4.0.4 final, som Cyanmogen 9 eller Ressurection Remix 2.7. Jeg testet sistnevnte, og den fungerer supert.

 

Å flashe nytt system er meget enkelt. Først trenger du en ny kernel, jeg syns Siyah 4.15 fungerer fint. Det er en fil på rundt 6 MB som du laster ned til pc. Så får du tak i Odin versjon 1.85, og legger det på desktop. Du trenger Samsung Kies fra før (pga drivere). Når du har de tre tingene slår du av telefonen og stenger Kies.

Åpne Odin. Kjører du Win7 eller Vista bør du åpne som Administrator (høyreklikk på exe-fila), ellers kan det skje feil. Ingenting ødelegges, det vil bare komme opp en feil og du må begynne på nytt som administrator. Kan også være lurt å deaktivere virusprogrammer, da de ofte gjør rare ting... Slå på mobil ved å holde volum-, home og powerknapp nede samtidig. Du vil få opp en merkelig skjerm med gul trekant og en liten advarsel. Trykk volum+ for å velge Download Mode.

Nå kan du koble telefonen til pc'n, og du vil se at en liten boks i Odin blir gul (står ofte COM4 på den).

Så trykker du på knappen PDA i Odin, velger siyah-fila (i tar-format). Før du trykker START må du sjekke at kun Auto Reboot er avkrysset, ingenting annet.

Trykk START.

Hele prosessen tar kanskje 30 sekunder.

Nå har du en stock ROM med custom kernel med Root tilgang. I tillegg har Siyah lagt inn CWM versjon 6.

Så vil telefonen restarte. Her vil du se at oppstartsskjermen har fått en liten gul trekant, dvs at telefonen skjønner at du har tuklet med den. Kan fjernes, men jeg syns den er søt.

 

Nå kan du laste ned en ny Custom ROM, f.eks Ressurection Remix 2.7. Den kommer i zip-format, og den legger du på telefonens internminne (overføre via USB, legg på samme sted som du finner DCIM og alle de andre mappene).

 

Når fil er overført slår du av telefonen. Denne gangen skal du slå den på ved å holde volum+, home og power inne. Da vil du komme inn i CWM.

Her starter du med å finne wipe. Det er to typer wipe, start med den øverste, fortsett med den siste (valg nr. 3 og 4 tror jeg). Merk at du sletter alle data på telefonen, bortsett fra operativsystem.

 

Når wipe er fullført velger du "install from ZIP", finner den ROM'n du skal installere, velg den og trykk fortsett helt til installeringen er igang.

 

Du vil muligens få noen valg, avhengig av hvilken ROM du velger. Velg det som måtte passe deg best.

Fullfør installasjonen.

 

Nå har du en helt ny telefon, med ny ROM og ny kernel.

Ganske enkelt, og hvis du somler og bruker masse tid er du ferdig på under halvtimen, inkludert prosessen med Odin og kernel.

 

Anbefaler på det sterkeste å bruke Call Log Backup & Restore for backup av samtalelogg før du starter, og SMS Backup & Restore for sms. Husk for ALL DEL Å FLYTTE DE MAPPENE OVER TIL PC'n DIN FØR DU BEGYNNER!!!!! Alt på internminne kan forsvinne når du bruker wipe.

Kies for backup er ingen god idé, for det programmet liker ikke custom ROM...

Kontakter synces normalt med Google, så det er ingen problemer.

 

Har du spill du ønsker å lagre savegames til, anbefaler jeg å ta en liten backup-pause mellom kernel og ROM-installering. Bare installer Titanium Backup etter at Siyah er installert, så kan du ta backup av mye rart, inkludert savegames. Anbefaler imidlertid å begrense deg bittelitt, for det skal inn et helt nytt operativsystem, og gamle innstillinger er ikke alltids forenelig med det nye...

 

Dette skulle være alt tenker jeg.

Endret av newman221
Lenke til kommentar

Hei,

Jeg har lyst til å legge inn jelly bean clean på telefonen min, men vet så og si ingenting om det ennå. Er det noen som kan anbefale spesielle guider og eventuelle steder jeg kan skaffe informasjon? :-)

 

Takk!

Å legge inn JellyBean på nåværende tidspunkt er risikosport med stor sannsynlighet for irritasjon....

...

...Dette skulle være alt tenker jeg.

 

Wow! Tusen takk! Dette skal jeg prøve i kveld :) Hvilket operativsystem er Ressurection 2.7? Den bytter ikke ut operativsystemet? Så da fortsetter jeg med den versjonen av ICS jeg allerede har? Bare uten Touchwiz?

 

Takk igjen! Imponerende innsats

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei,

Jeg har lyst til å legge inn jelly bean clean på telefonen min, men vet så og si ingenting om det ennå. Er det noen som kan anbefale spesielle guider og eventuelle steder jeg kan skaffe informasjon? :-)

 

Takk!

Å legge inn JellyBean på nåværende tidspunkt er risikosport med stor sannsynlighet for irritasjon....

...

...Dette skulle være alt tenker jeg.

 

Wow! Tusen takk! Dette skal jeg prøve i kveld :) Hvilket operativsystem er Ressurection 2.7? Den bytter ikke ut operativsystemet? Så da fortsetter jeg med den versjonen av ICS jeg allerede har? Bare uten Touchwiz?

 

Takk igjen! Imponerende innsats

 

Rescurection remix er bastert på AOPK som er nesten som googles stock roms, men med noen ekstra godbiter (om jeg ikke tar helt feil)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...