Gå til innhold

MacBook Pro-oppdatering rett rundt hjørnet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det høres faktisk veldig bra ut! thumbs.gif

 

Multicom Xishan W150 blir sikkert en mer aktuell 15-tommer enn MacBook Pro 15. Jeg trekker fram dette merket fordi det likt Apple har topp byggekvalitet og design på sin Xishan-serie. Så langt er det dessverre ikke annonsert noe tilsvarende Multicom-produkt for 13-tommere.

 

Av erfaring er MacBook Pro 13 en av de beste maskinene for de som har litt ekstra å rutte med og ikke trenger den til så mye spilling (altså typisk marked for 13"). Når jeg hevder at storebroren ikke er like relevant, er det fordi det hersker et nokså kunstig prisskille mellom 13- og 15" MacBook Pro. Multicom på sin side tilbyr 15" til cirka samme pris som MacBook Pro 13, og derfor kan man fritt velge og kjøpe etter størrelsesbehov. :)

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

"Foruten oppgraderingen på prosessor- og brikkesettsiden blir modellen hakket tynnere enn før. I tillegg regner man med at Apple har et par kort til opp i ermet, uten at det er helt klart akkurat hva dette er"

 

Det har vært spekulert i Light Peak, hadde vært morsomt om Mac var først på banen med dette.

 

Dette blir nok min første Mac, hvis spesifikasjonene ellers er bra.

Lenke til kommentar

"Foruten oppgraderingen på prosessor- og brikkesettsiden blir modellen hakket tynnere enn før. I tillegg regner man med at Apple har et par kort til opp i ermet, uten at det er helt klart akkurat hva dette er"

 

Det har vært spekulert i Light Peak, hadde vært morsomt om Mac var først på banen med dette.

 

Dette blir nok min første Mac, hvis spesifikasjonene ellers er bra.

 

Light Peak? Hva er det?

Lenke til kommentar

En overføringsteknologi som tilsynelatende universalt skal overta for både USB, SATA, Firewire og resten av bunken. Har mine tvil til at denne introduseres uten videre. At den er tynnere kan kanskje implisere at de bruker flashminne ala MacBook Air til lagring? Det er jeg også ganske skeptisk til, da de sikkert også måtte ha fjernet DVD-drevet for å gjøre maskinen tynnere.laugh.gif

Lenke til kommentar

Allerede blitt bekreftet at det ikke blir noe lightpeak før 2011. Så du ville ikke se det nei.

 

Nei blir ikke flashminne på den heller, da det ikke vil være nok for "heavy users" Blir selvfølgelig mulighet for å legge til ssd, men lurere å kjøpe aftermarket ssd, da de er raskere, og billigere.

 

Tror ikke den blir tynnere, da sliter jeg med å se poenget til macbook air. Hvis 13mbp blir tynnere, så blir den jo 2000 kr billigere enn 13 macbook air, med mer ram og raksere cpu også, så da sliter jeg med å se hvem som vil kjøpe macbook airen.

 

Hadde de fjernet det optiske drevet i 13" hadde de fått plass til å sette in discrete gpu i 13" noe som fører til at 13" ikke blir ubrukelig til spill.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Allerede blitt bekreftet at det ikke blir noe lightpeak før 2011. Så du ville ikke se det nei.

 

Sist jeg kikket i kalenderen var det 2011 :)

 

Jeg sjekket litt rundt og frem til okt-november var det fremdeles påstander om at Light Peak skulle komme nå i første halvår 2011 og kanskje allerede i første kvartal.

Lenke til kommentar

Det høres faktisk veldig bra ut! thumbs.gif

 

Multicom Xishan W150 blir sikkert en mer aktuell 15-tommer enn MacBook Pro 15. Jeg trekker fram dette merket fordi det likt Apple har topp byggekvalitet og design på sin Xishan-serie. Så langt er det dessverre ikke annonsert noe tilsvarende Multicom-produkt for 13-tommere.

 

Av erfaring er MacBook Pro 13 en av de beste maskinene for de som har litt ekstra å rutte med og ikke trenger den til så mye spilling (altså typisk marked for 13"). Når jeg hevder at storebroren ikke er like relevant, er det fordi det hersker et nokså kunstig prisskille mellom 13- og 15" MacBook Pro. Multicom på sin side tilbyr 15" til cirka samme pris som MacBook Pro 13, og derfor kan man fritt velge og kjøpe etter størrelsesbehov. :)

 

Men Xishan-maskinene kan ikke stille med 8-10 timers batterilevetid og det er en vesentlig ulempe i forhold til Macbook!

Lenke til kommentar

Allerede blitt bekreftet at det ikke blir noe lightpeak før 2011. Så du ville ikke se det nei.

 

Nei blir ikke flashminne på den heller, da det ikke vil være nok for "heavy users" Blir selvfølgelig mulighet for å legge til ssd, men lurere å kjøpe aftermarket ssd, da de er raskere, og billigere.

 

Tror ikke den blir tynnere, da sliter jeg med å se poenget til macbook air. Hvis 13mbp blir tynnere, så blir den jo 2000 kr billigere enn 13 macbook air, med mer ram og raksere cpu også, så da sliter jeg med å se hvem som vil kjøpe macbook airen.

 

Hadde de fjernet det optiske drevet i 13" hadde de fått plass til å sette in discrete gpu i 13" noe som fører til at 13" ikke blir ubrukelig til spill.

Det ser ut som om Apple er i ferd med å rydde opp i laptop-porteføljen sin. De har i dag tre 13", MacBook, MacBook Air og MacBook Pro. Jeg våger ikke å gjette på hvilke endringer de vil gjøre, men jeg tipper 13"-maskinene vil konsolideres på et vis over de par neste generasjonene. Så se ikke bort fra at 13" Pro blir tynnere.

 

Og jeg håper for guds skyld det optiske drevet er på vei bort. Gud hjelpe meg, hvem i alle dager bruker det noe særlig? De som trenger det kan kjøpe seg et eksternt drev.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...