Gå til innhold

AMD dropper ATI-navnet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje de hadde planer om det, men ikke ønsket å gjøre det med det første, siden mange kjenner merkenavnet ATI. AMD har jo aldri vært noe særlig borti skjermkortmarkedet før de kjøpte opp ATI. Nå som det har gått litt tid, mener de vel kanskje det er tid for å 100% absorbere ATI inn i AMD. Det står vel om grunnen i artikkelen så, hehe. (Nå leste jeg den ikke først, bare åpnet tråden)

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

De burde kanskje kuttet ut AMD-navnet og beholdt ATI.

 

Som det stod påpekt på Anandtech;

ATI har en 25 år lang historie hvor de hele tiden har ligget i front teknologimessig, mens AMD i de tidlige årene bygde prosessorer på lisens fra Intel, og ellers har hatt et rykte som annenrangs.

Ati har hatt "ytelsestronen" syv av de siste ti år, mens AMD kun har hatt denne 4-5 år tilsammen (Den første tida med Athlon, og årene med Athlon64).

Lenke til kommentar

Det hele har nok heller med utvikklingen av Cpu'er å gjøre og framtidens Fusion platform.

Når Amd kjøpte opp Ati så var det nok en del langtidsplaner inn i bildet og det er jo det som skjer nå.

Både Intel og Amd integrerer langt mer inn i selve Cpu'en, man ser jo nå at markedet er klar for å motta hybridene som har både Gpu/cpu løsningen i ett.

 

Personlig mener jeg at Amd er et sterkere navn enn Ati om man tenker på helhetsbildet.

Lenke til kommentar

Tja blir jo å vise seg på bunnlinjen hvordan navnebyttet går. Det å markedsføre ett brand må selvsagt gi fordeler, spesielt nå med fusion. Og når nå radeon kortene gjør det bra i markedet så vil omtale rundt "Amd skjermkort" gi verdier for Amd.

 

Selv ser jeg for meg noen negative sider i en overgangsfase, kanskje spesielt for folk som ikke er veldig pc-kyndige. Om noen da har en Intel maskin og skal oppgradere og kommer over AMD grafikk kort så blir det kanskje ikke noe kjøp da?

Lenke til kommentar

Var ikke annet å forvente.

 

Selv har jeg ikke helt klart å komme over at ATI ble kjøpt opp ...

Frister ikke helt med AMD skjermkort i Intelmaskiner, for min del, så har ikke hatt ATI siden de ble kjøpt opp. Faktisk har jeg ikke hatt det siden 9800 når jeg tenker meg om. Forresten; Darn you, NVidia, for å frastjele slik en gammel travhest navnet sitt!

 

EDIT: Skål for gamledager!

aiw9800pro.jpg

Endret av ze5400
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...