Gå til innhold

Ipad selger godt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Imponerende salgstall for en enhet som så mange mener er helt unyttig og gammel teknologi.

Det har vel aldri vært noe tvil om at uansett hva Apple lanserer kommer det til å selge som bare det. Det betyr ikke at produktet trenger å være teknisk uten sidestykke. Det holder at det funker.

 

Såvidt meg bekjent er Grandiosa Norges mest solgte pizza. Det er på ingen måte den beste...

Lenke til kommentar

Imponerende salgstall for en enhet som så mange mener er helt unyttig og gammel teknologi.

Det har vel aldri vært noe tvil om at uansett hva Apple lanserer kommer det til å selge som bare det. Det betyr ikke at produktet trenger å være teknisk uten sidestykke. Det holder at det funker.

 

Såvidt meg bekjent er Grandiosa Norges mest solgte pizza. Det er på ingen måte den beste...

Jaha ja?

 

Det er nesten én iPad annenhvert sekund det. Gode penger for Apple det!

Lenke til kommentar

Imponerende salgstall for en enhet som så mange mener er helt unyttig og gammel teknologi.

Det har vel aldri vært noe tvil om at uansett hva Apple lanserer kommer det til å selge som bare det. Det betyr ikke at produktet trenger å være teknisk uten sidestykke. Det holder at det funker.

 

Såvidt meg bekjent er Grandiosa Norges mest solgte pizza. Det er på ingen måte den beste...

Jaha ja?

 

Ja, jeg var litt uklar. Tenkte hovedsakelig på hvordan ting er i dag, ikke nødvendigvis hvordan det har vært. Legg merke til at det, i følge kilden din, er over 10 siden sist de lanserte noe som floppet, dersom vi ser bort fra telefonen som ikke ble solgt som et Apple produkt, men fra Motorola.

Lenke til kommentar

Personleg trur eg det er det faktum at den er så "unyttig" som appelerer.

 

Har sjølvt vurdert å skaffe meg ein iPAD og eg er ingen Apple mann.

 

Ein anna ting med Apple sine produkter samanlikna med omtrent tilsvarande frå andre produsentar er at apple produkta er såpass begrensa med funksjoner, noke som gjer at apple produkta er meir stabile og raskare en ein del PC alternativ der brukaren har meir instillingsmuligheiter.

 

For min del frister det litt å ha ein dings i stand-by modus som er kjapp å komme på nett med og som er like kjapp å hive frå seg når du er ferdig med den. Er greit når du berre skal bruke 2 minutter for å sjekke noke på nettet, men spesielt nyttig er den ikkje.

Lenke til kommentar
... men spesielt nyttig er den ikkje.

I beg to differ. Er akkurat nytteverdien som er grunnen til at JEG har den. Streamer mye TV-serier fra senga, tar notater, leser bøker, skriver blogg på bussen, leser mail på bussen osv. Og så klart en del unyttige ting som å se på youtube og spille Worms 2 og Red Alert. Kunne jeg gjort alt dette med min EEE-PC til samme pris? Ja, det meste. Gjorde jeg alt det når jeg kun hadde EEE? Nei, jeg gadd ikke, tok alt for lang tid, var alt for tregt og ustabilt. Slutta til og med å lese mail på PC-en etter jeg fikk mobil med mailprogram. Ble for tungvint å vente så lenge på å få lese en mail.

 

Når jeg nå snart investerer i en stasjonær PC "frykter" jeg netbooken ender opp som en server med linux på.

 

Da må du bare begynne å ramse opp alternativene, jeg gleder meg allerede!

Er faktisk ingen alternativer akkurat nå. Men de kommer!

Lenke til kommentar

En ipad gjør ingenting som en mini pc ikke kan gjøre, derimot er det mye en minipc kan gjøre som ikke en ipad kan. Ipad er et rent moteprodukt og det er grunnen til at det selger som hakka halm. Har prøvd en ipad og det var nøyaktig det jeg såg for meg; en forstørret iphone. En iphone kan man derimot enklere ta med seg og faktisk også ringe med så det er jo faktisk et nyttig produkt siden det kan erstatte en telefon + at den funker som nettbrowser etc.

Eieren av padden jeg prøvde sa han kunne bruke den f.eks. til vise frem bilder på, når jeg så spurte han hvordan han fikk bildene inn på padden så måtte han le litt. Poenget er at en sånn pad funker selvsagt til browsing, film og annet dill, men en minipc gjør det samme + at den har tastatur som gjør det MYE raskere å skrive noe og gjerne kortleser og andre muligheter som f.eks. ekstern skjerm.

 

Folk er flinke til å fortelle seg selv at "dette produktet trenger jeg". EGENTLIG er det fordi det "er så kult og trendy"

 

Se bare på hvordan Jobs omtaler padden; "dette magiske produktet"

Endret av sikotryne
Lenke til kommentar

iPad er bare en overdrevet stor iPhone.... Og nei, jeg er ingen Microsoft fanboy.

 

Kunne jeg gjort alt dette med min EEE-PC til samme pris? Ja, det meste. Gjorde jeg alt det når jeg kun hadde EEE? Nei, jeg gadd ikke, tok alt for lang tid, var alt for tregt og ustabilt. Slutta til og med å lese mail på PC-en etter jeg fikk mobil med mailprogram. Ble for tungvint å vente så lenge på å få lese en mail.

 

Da har du skaffet deg en dårlig netbook...

Lenke til kommentar

Finnes andre tablets ute der som funker mye bedre enn apple sin.

 

http://www.techdigest.tv/2010/01/galleries/ipad_alternativ.php?pic=1#galtitle

 

EDIT: Glemte helt poenget med denne posten.

 

Eneste grunnen til at Apple selger så bra er pga. Apple sin popularitet siden iPod... etterfulgt av iPhone (som også finnes mye bedre alternativ til, HTC Desire eller HTC Hero feks.) og nå iPad.

Endret av Wolfie276
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...