Gå til innhold

Ytelse i fokus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det har sneket seg inn en feil: X8100 fås bare med 1 stk. GTX 480M - skal man ha SLI må man velge GTX 285M.

Det er nok bare X7200 som har mulighet for SLI 2 x GTX 480M.

 

Ellers har jo også D900 blitt oppgradert til å ta et GTX 480M.

 

Til han/hun over: Javel, så kaller vi dem flyttbare da. Gjør det noen forskjell? Det er mange som faktisk, enten du tror det eller ei, "skal noe" med en sånn bærbar. Øh, flyttbar. At du selv ikke kan tenke deg å ha noe annet en en tynn flis på 13 tommer, er ganske så irrelevant. Noen synes at det er ok å kunne spille med maks settings, samt utføre tunge oppgaver på sine bærbare, øh flyttbare. Mange synes også det er veldig greit å kunne klare seg med 1 PC til allt mulig, som enkelt kan flyttes dit det er behov for den. Hva er så vanskelig å forstå med det?

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Noe styggere og feitere har jeg knapt sett! Hva skal man med en sånn bærbar? Etter netbooks og iPad har jeg knapt lyst på noe større enn 13 tommers bærbare. 5 kg er jo tyngre enn mange stasjonære. Disse burde kalles flyttbare, ikke bærbare :p

 

Skal du ikke gjøre noe mer enn å surfe og laste ned nyttig og unyttige ting fra appstore er kanskje dette greit.

 

Dette er imidlertid nisjeprodukter. Clevo laget i sin tid de bærbare maskinene for Alienware, Voodoo, Falcon, M-tech etc, og har altså i tillegg til vanlige maskiner spesialisert seg på nisjemarkedet gamere med behov for bærbar. Tidligere lagde de også bærbare workstations med FX kort.

 

Har du behov for å ta med maskinen rundt omkring, eller ønsker å kunne sette deg hvor som helst i huset og spille spill for så å pakke bort hele skiten er dette geniale bokser.

 

Før jeg bygd meg et gameroom hadde jeg selv en flyttbar fra Alienware, og det var genialt.

 

Nå har jeg en stasjonær alienware pc til spilling, og en HP bærbar som jeg bruker til forskjellige andre ting, denne har en 18" skjerm, og at du gidder å jobbe med noe mindre er for meg uforståelig, men så sitter jeg også heller fint lite på bussen.

Endret av serpentbane666
Lenke til kommentar

^¨^ De lager fremdeles bærbare workstations; D900 kan utstyres med både Xeon prosessor og Quadro FX kort, om ønskelig. Dog ikke hos Multicom.

 

Samma hva man kaller det; det er slik jeg selv bruker min D900; som en lett flyttbar workstation, selv om jeg "bare" har en i7 920 og et GTX 280M.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

^¨^ De lager fremdeles bærbare workstations; D900 kan utstyres med både Xeon prosessor og Quadro FX kort, om ønskelig. Dog ikke hos Multicom.

 

Samma hva man kaller det; det er slik jeg selv bruker min D900; som en lett flyttbar workstation, selv om jeg "bare" har en i7 920 og et GTX 280M.

 

Ok. Det er en god stund siden jeg kikket på bærbare maskiner i dette segmentet.

 

Når vi forresten snakker om skjermstørrelser, selv har jeg koblet opp en 52" til gamingboksen. Sitter ca 120cm fra skjermen med hodet, genialt. Tviler på at vi noen gang ser en 52" bærbar, så da blir det å fortsette med gamingen på stasjonær for min del.

Lenke til kommentar

Noe styggere og feitere har jeg knapt sett! Hva skal man med en sånn bærbar? Etter netbooks og iPad har jeg knapt lyst på noe større enn 13 tommers bærbare. 5 kg er jo tyngre enn mange stasjonære. Disse burde kalles flyttbare, ikke bærbare :p

 

Skal du ikke gjøre noe mer enn å surfe og laste ned nyttig og unyttige ting fra appstore er kanskje dette greit.

 

Dette er imidlertid nisjeprodukter. Clevo laget i sin tid de bærbare maskinene for Alienware, Voodoo, Falcon, M-tech etc, og har altså i tillegg til vanlige maskiner spesialisert seg på nisjemarkedet gamere med behov for bærbar. Tidligere lagde de også bærbare workstations med FX kort.

 

Har du behov for å ta med maskinen rundt omkring, eller ønsker å kunne sette deg hvor som helst i huset og spille spill for så å pakke bort hele skiten er dette geniale bokser.

 

Før jeg bygd meg et gameroom hadde jeg selv en flyttbar fra Alienware, og det var genialt.

 

Nå har jeg en stasjonær alienware pc til spilling, og en HP bærbar som jeg bruker til forskjellige andre ting, denne har en 18" skjerm, og at du gidder å jobbe med noe mindre er for meg uforståelig, men så sitter jeg også heller fint lite på bussen.

Jup to bruksområder, for bærbare, ene er den lette du kan dra med deg overalt, den krever imidlertid at du har en annen hovedpc eller temmelig besjede behov.

Det andre er en desktop erstatter, svær skjerm, godt keyboard, vekten spiller liten rolle.

Fordelen med denne er at du kan pakke den bort når du ikke bruker en så du sparer plass, er for tung å dra med seg rundt omkring men kjekk å ha med deg på hytta osv.

Ja du kan få små og kraftige maskiner også, men stor skjerm medfører stot maskin samt at små og kraftige maskiner er dyre og vanskelige å oppgradere.

Lenke til kommentar

Det at folk kaller denne for en "Flyttbar" istedetfor "bærbar" er jo faktisk litt morsomt.

Jeg har selv en PC som veier ca 5 kg. Og jeg må innrømme at jeg aldri har hatt noe mer problem med å bruke den som en bærbar i det hele tatt. Jeg bruker den rundt i hele huset mitt, kobler den opp mot TVen, ligger i senga med den, osv. I tillegg tar jeg den med på bussen, sykler med den og går med den.

 

Joda, det er elendig batterikapasitet, men jeg kjøpte strengt tatt ikke denne fordi jeg skulle bruke den til å være uten strøm i mer enn halvannen time heller.

 

Den stasjonære er mer hva jeg kaller flyttbar. Det er ikke noe problem å faktisk flytte den, bare litt mer tiltak enn med en bærbar. Den kan flyttes i huset og hvis du skal ha den med til en kompis involverer det gjerne flere turer, være det flere turer til naboen eller flere turer til bilen.

 

Er enig i at designen er fæl, men DAMN for en innmat! :-D

Men denne må jo bli latterlig varm? Det er jo nødt til å bli et problem?

Lenke til kommentar

hehe, multicom skal vist ta inn den feite x7200 om et par måneders tid. vurderte den sånn halvveis, men etter å se bildet fra siden tror jeg det blir utelukka. blir hondleddskrampe uta helvete å bruke et så høyt tastatur:P

 

skulle likt å se en dx11 benchmark og sammenligning mellom mobility 5870 og gtx 480m før jeg bestemmer meg for ny laptop. den W880CU er jo en vinner hvis man skal ha gtx 480m i allefall

Lenke til kommentar

Hva koster den?

 

 

har de ikke oppgitt, kommer jo ann på hvordan man speccer den, men blir nok langt i fra billig med tanke på at gtx 480m koster mer enn det dobbelte av et radeon 5870m

 

fant dette i et annet forum:

 

"...Core 980X = 8000-9000kr and GTX 480M = 7500kr x 2 = 15000kr =23500kr just this.

Barebone is probably 15000kr (with bluetooth, 6GB ram and 500gb hdd), one SSD Intel Gen2 160GB around 3800kr, blu-ray about 700kr and probably some extra for 120hz 3d monitor (mabye 2000kr extra?)

Everything together would be about 45000kr = $6847,75. All just speculations of course...."

Endret av uracoin
Lenke til kommentar

Prisen på X7200 blir vel som en toppspesifisert D900 + prisen for et ekstra GTX 480M. Med i7 975X og ett stk. 480M er vi oppe i 30.000,- kroner. Så kommer evt. SSD/Hardisker i tillegg ... så en X7200 med i7 980X og 2 x 480M i SLI så får jeg et minimum på 38.000,- ... men det blir nok mer enn det.

 

For å sette den prisen i sammenheng; Det er omtrent hva en Lenovo W700 koster ... på tilbud. Men den blir jo rett og slett peanuts i forhold til X7200, når det gjelder ytelse.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...