Gå til innhold

Junifest 2010 - bareanton – nærfoto


Anbefalte innlegg

Bruker: bareanton

Utfordring: nærfoto

Deltakernivå: Pingle

Utstyr: diverse

 

I og med det finnes så mange forklaringer og definisjoner på hva som er mikro, makro, osv. så velger jeg å kalle utfordringen for nærfoto. Jeg velger å pinglenivå denne gang i og med jeg usikker på hvor mye tid jeg kan sette av i løpet festen. Selvsagt skal jeg prøve å lever mest mulig bilder, men foto skal ikke få førsteprioritet hver dag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Flotte bilder, men det første er favoritten av de to. Er litt nysgjerrig på hvilket utstyr du bruker? For på det siste hadde det vært artig å sett om du kom enda nærmere innpå. :p

Lenke til kommentar

Takk for hyggelige kommentarer.

 

@ Anfall

Jeg har brukt Canon 40D og 100mm f/2.8 makro. Ja jeg kunne kommet nærme og når jeg kom til nærgrensen så kunne jeg brukt en mellomring for å kommet enda nærmere. Skal kanskje prøve en annen dag.

Det som var problemet med å ta dette bilde var at det frøet (elle hva det er), beveget seg bare det var det minste drag i luften.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

@ Anfall

Jeg har brukt Canon 40D og 100mm f/2.8 makro. Ja jeg kunne kommet nærme og når jeg kom til nærgrensen så kunne jeg brukt en mellomring for å kommet enda nærmere. Skal kanskje prøve en annen dag.

Det som var problemet med å ta dette bilde var at det frøet (elle hva det er), beveget seg bare det var det minste drag i luften.

Skjønner, fikk selv erfare det i går når jeg prøvde meg på å ta bilder av det samme. Selv om den hang i et spindelvev så gjorde det ikke saken lettere når det blåste litt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Enig med pybalto, men likevel liker jeg det siste best. Fint og skarpt med flotte detaljer (spesielt på "kornet"), de lyse fargene i bakgrunnen gjorde seg. :thumbup: For å pirke litt så var det mørke i høyre hjørnet litt forstyrrende.

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Enig med pybalto, men likevel liker jeg det siste best. Fint og skarpt med flotte detaljer (spesielt på "kornet"), de lyse fargene i bakgrunnen gjorde seg. :thumbup: For å pirke litt så var det mørke i høyre hjørnet litt forstyrrende.

Enig. Flott bilde, men frem med photoshop og "reparer" hjørnet. :p
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...