Gå til innhold

Junifest 2010 - bareanton – nærfoto


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

20100623 – Junifest – 21

 

Onsdagen svinset jeg litt rundt og fant blant annet en veldig lang trebro og verdens lengste tannpirker. Akkurat her fant jeg noen blomster som jeg kunne ta noen nærbilder av. Jeg klarte få med bro i bakgrunnen og litt til.

 

Snikfotograf

 

913083189_z4vyw-XL.jpg

Endret av bareanton
Lenke til kommentar

20100624 – Junifest – 22

 

Noen har kanskje fått med seg at jeg liker tåkebilder, så her kommer det et tåkebilde i denne utfordringen også. Nærbilde? Ja jeg var jo ganske nær vinduet og man kan si jeg var midt inne i tåka. Få sekunder etterpå forsvant tåka og bakken kom mot oss i stor fart. Det ble en av de landingene som man kjenner i ryggraden.

 

Tåkelanding

 

913090089_Kw3Jj-XL.jpg

Lenke til kommentar

Takk for hyggelige tibakemeldinger.

 

@ Trondster

Heller litt var vel en underdrivelse. Jeg gikk gjennom bildene veldig fort og valgte ut et fra hver dag. At brubildet var så skjevt fikk jeg ikke med meg i farten.

Når det gjelder flyvingen så følte jeg at jeg så vidt så enden på den. Jeg valgte ikke et bilde av den ytterste delen for jeg ønsket å få flapsen (eller hva den nå heter) som viser at det bremser opp og gjør seg klar for landing. Det bilde er rett fra kamera. Har ikke gjort noen endring i de heletatt.

Endret av bareanton
Lenke til kommentar

20100628 – Junifest – 26

 

I går var jeg en tur på Hidra. Var noen jeg kjenner som hadde kjøpt seg DSLR og jeg hadde et lynkurs for dem samtidig som jeg fikk vise frem Hidra for dama mi. Det ble i grunnen mange fine bilder, men jeg må jo spare noen til Gorgat og tomsi42s sommerutfordring. Så det ble et makrobilde av en blomst. Vet ikke hva blomsten heter men tipper det er en blåveis. OOF lysene i bakgrunnen er sola som skinner i sjøen.

 

Blåveis

 

917567476_xdtz9-XL.jpg

 

Nå skal jeg gå en tur å se om jeg klarer å få tatt et bilde idag også. Føler kvaliteten har falt litt i løpet av Juni og jeg skylder på titsklemma.

Lenke til kommentar

Jeg overlater det til Trondster å komme med en bløt morsomhet til feilstavingen av "tidsklemma". Usedvanlig effektiv bruk av punktvise høylys her - flott hvordan de lager en slags diagonal som plukker opp noen av linjene i motivet.

 

Måten du jobber med bakgrunner er inspirerende - jeg har utrolig mye å lære der.

Lenke til kommentar

Vel - ting som vorteklamper tror jeg jeg overlater til Anews lumre månedsfester, men det var fine linjer som fremhever blomsten.

 

De to naturbildene minner veldig om naturen jeg ser for tiden - med gresspollen utendørs og et par fridager for meg selv blir det veldig som veier og landskap på lærret i kjelleren i Red Dead Redemption - kanskje med unntak av den krystallblå fjorden (innsjøen?), så var dette spot on - spesielt med markspist telegraf-mast..

Lenke til kommentar

Ehhh, det var en kalkulert tørr stavefeil. Skulle bare sjekke om dere var våkne og i og med jeg ikke har barn så kan jeg vel ikke klage på tidsklemma.

Er Red Dead Redemption noe bra Trondster. Når det gjelder det krystallblå vannet så er det bare et greit lite fiskevann oppå fjellet.

 

20100629 – Junifest – 27

 

I dag hadde jeg en plan med løvetann og vind, men bilde ble ikke forumverdig så jeg når jeg kom hjem. Dermed ble det en blomst i dag også (reservebilde).

 

Hvitveis?

 

917654627_4XQXx-XL.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...