Gå til innhold

Junifest 2010 - bareanton – nærfoto


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Enig med de andre, men det sterke solyset var litt irriterende. Likevel er det ganske fint å se strålene som faller ned på kongla i mørket. Trærene gjorde seg fint som bakgrunn, lurer på hvordan det hadde blitt med bare de i bakrunnen. :hmm:

Lenke til kommentar

Ganske så kult ja. Du produserer mye severdig med den S90en, Hr. And. Så mye at en beinhard fundamentalist kan bli rokket i trua... :ph34r:

 

Får du råfiler ut av raklemikket?

 

Hmmm, en fundamentalist som innrømmer at han er det og faktisk føler seg litt rokket i trua? Høres jo nesten skummelt ut dette!

:ohmy:

 

Selvsagt får jeg råfiler ut av raklemikket og jeg velger å gjøre det også. Størrelse, f/2 og råfiler var tre av grunnene til jeg kjøpte den. På toppen av det så trenger jeg ikke bruke annen bildebehandlingsprogram enn DPP uansett hvilke av mine kamera jeg bruker. Jeg er litt lat.

:tease:

Lenke til kommentar

20100608 – Junifest – 08

Tiden går og alt forgår. Til og med en gammel ølkork. En gang var den ny og skinte, var med på moroa, men så ble den overflødig, kastet og forlatt. Sikker en av mine dårlige kamerater eller naboen som kastet den fra seg. I dag fant jeg den og tok den med inn så den fikk noen minutt i rampelyset hvor den ble foreviggjort før den forsvant videre ned i søppelen.

 

Rust

 

894401535_qZs2k-XL.jpg

 

exif og sånt

Camera: Canon EOS 40D

Lens: Canon EF 100mm f/2.8 USM Macro

Exposure Time: 0.2s (1/5)

Aperture: f/5.6

ISO: 100

Focal Length: 100mm (160mm in 35mm)

Flash: flash did not fire, compulsory flash mode

Exposure Bias: -2/3 EV

Lenke til kommentar

@ iamluka

Bakgrunnen er en hvit frostet glassplate som korken ligger på. Naturlig lys fra høyre og kunstig fra venstre.

 

I dag blir det kanskje ikke noe bilde. Jeg er pingle denne måneden og i kveld sitter jeg å jobber så det blir ikke noe tid overs til foto. Har tatt et snapshot i dag også og hvis det blir bra nok så legger jeg det ut som 9. juni bilde.

Lenke til kommentar

20100609 – Junifest – 09

Det ble et bilde ifra i går også. Ikke mitt største øyeblikk bak kamera men men. Dagens blir litt bedre og det kommer om en liten stund. Da kan jeg fortsatt si at jeg har levert bilder til hver eneste dag i hver eneste utfordring jeg har vært med på her på Akam.

Forresten så er det bare 100 km nå, så det skiltet er fra en tid der veien gikk litt mer i sikksakk.

 

120 km

 

896502025_4qcG5-XL.jpg

Lenke til kommentar

20100610 – Junifest – 10

Ja, i dag hadde jeg tid til å ta et bilde som var litt mer enn et snapshot.

 

Tørr

 

896538249_kgq3p-XL.jpg

 

Exif og slikt

Camera: Canon EOS 40D

Lens: Canon EF 100mm f/2.8 USM Macro

Exposure Time: 0.125s (1/8)

Aperture: f/4

ISO: 100

Focal Length: 100mm (160mm in 35mm)

Lys fra vindu og bakgrunnen er denne gang rød matt trimstrikk ting som er litt brettet for å få frem de hvite områdene.

 

Min Junifest på SmugMug

Lenke til kommentar

20100609 – Junifest – 09

Det ble et bilde ifra i går også. Ikke mitt største øyeblikk bak kamera men men. Dagens blir litt bedre og det kommer om en liten stund. Da kan jeg fortsatt si at jeg har levert bilder til hver eneste dag i hver eneste utfordring jeg har vært med på her på Akam.

Forresten så er det bare 100 km nå, så det skiltet er fra en tid der veien gikk litt mer i sikksakk.

120 km

Den var da klartekst...og klare farger også :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...