Gå til innhold

Junifest 2010 - bareanton – nærfoto


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

20100603 – Junifest – 03

Closer?

Den var kjempelekker...ser ikke noe exif jeg (?)

 

Nei, exifen henger ikke helt med når jeg linker fra SmugMug. Jeg glemmer alltid at folk liker å kikke på exifen.

 

Bilde 1

Date Taken: 2010-06-01 16:44:45

Camera: Canon EOS 40D

Exposure Time: 0.0003s (1/3200)

Aperture: f/2.8

ISO: 200

Focal Length: 100mm (160mm in 35mm)

 

Bilde 2

Date Taken: 2010-06-02 16:10:34

Camera: Canon EOS 40D

Exposure Time: 1.6s (16/10)

Aperture: f/14

ISO: 200

Focal Length: 100mm (160mm in 35mm)

 

Bilde 3

Date Taken: 2010-06-03 15:47:21

Camera: Canon EOS 40D

Exposure Time: 1.3s (13/10)

Aperture: f/9

ISO: 100

Focal Length: 100mm (160mm in 35mm)

 

Nå laget jeg et egent Junifestgalleri hvor jeg legger bildene, så hvis dere vil ha mer info så gå inn der å klikk på info knappen.

Lenke til kommentar

Enig med pybalto, men likevel liker jeg det siste best. Fint og skarpt med flotte detaljer (spesielt på "kornet"), de lyse fargene i bakgrunnen gjorde seg. :thumbup: For å pirke litt så var det mørke i høyre hjørnet litt forstyrrende.

Enig. Flott bilde, men frem med photoshop og "reparer" hjørnet. :p

 

Ja jeg så selv at det hjørne ble litt dumt, men med mine fotoshop kunnskaper så hadde jeg sikkert bare ødelagt bilde (pluss jeg ikke har fotoshop på maskinen nå). Den raskeste måten å fikse det på hadde vært å tatt det på ny.

Lenke til kommentar

Fint, det så jo ganske "normalt" ut...tenkte du hadde brukt noe helt spesielle instillinger jeg, men objektivet er vel bra da.

 

Jeg burde vel sagt at jeg brukte 20mm mellomring på dagens bilde, for å komme nærme nok. Bilde er ikke beskjært. Ja, jeg liker godt objektivet og synes det er helt glimrende, men nå er det det første og eneste makro-objektivet jeg har eid så jeg har ikke så mye å sammenligne med.

Canon EF 100mm f/2.8 Macro.

Lenke til kommentar

Takk for alle de hyggelige tilbakemeldingene og konstruktiv kritikk.

 

Flotte makrobilder mr. and :) Liker at du ser refleksjonen i nr 2, men finere farger i nr 3. Kanskje 2. hadde gjort seg i s/v?

 

Edit: skrivefeil

 

Det er jo glimrende at dere gir meg ideer til nye bilder. I dag brukte jeg Anfall sin ide om å ta et bilde nærmere. I morgen (hvis jeg får tid) eller en annen dag skal jeg prøve din imluka sin ide og ta et bilde svart hvitt bilde som ligner på bilde fra 2. juni.

Lenke til kommentar

20100604 – Junifest – 04 (02)

Jeg vrakte det første som ble lagt ut og valgte dette som jeg tok mens jeg luftet meg litt på verandaen. Vraket ligger i spoileren…

 

Edderkopp

 

889692353_JFLAq-XL.jpg

 

Og litt exif

Canon EOS 40D

Canon EF 100mm f/2.8 Makro

1/160

f/8

ISO 200

100mm (160mm in 35mm)

 

 

 

 

20100604 – Junifest – 04

I dag var det på tide å bryte en trend, kommer kanskje tilbake til begynnelsen senere osv.

Dagens ble et nærbilde med vidvinkel, kan vel kalle det nærvidt. For første gang fant jeg ut at et kamera med vridbar skjerm kunne vært en fordel. Den erkjennelsen kom jeg til når jeg lå på alle fire og prøvde å fokusere samtidig som jeg skallet hode i en stein. På toppen av dette måtte jeg prøve å horisonten rett.

 

Nærvidt

 

889651204_PzxWT-XL.jpg

 

Og litt exif

Canon EOS 40D

Canon EF-S 17-85 mm f/4-5,6 IS USM

1/160

f/13

ISO 160

17mm (27.2mm in 35mm)

 

Junifesten på SmugMug

 

 

Endret av bareanton
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Insekter er oppskrytt

Er de vel ikke :p Jeg likte og det i spoiler best, men edderkoppbildet var også godt fanget (selv om jeg hater de ekle krypene)

Lenke til kommentar

Bahhh, alle likte det jeg vraket. Det ble i grunnen vraket fordi jeg ikke var helt fornøyd med dybdeskarpheten i fronten, men jeg har fått litt sans for næbilder med vidvinkel så jeg kommer sikkert til å teste det mer i løpet av utfordringen.

Dagens bilde kommer etter hvert. Har nettopp kommet hjem etter en lang dag så jeg får se nårtid jeg orker å kikke på dagens bilder.

Lenke til kommentar

20100605 – Junifest – 05

 

 

Vraket

 

890753712_dPan3-XL.jpg

 

Exif

Camera: Canon PowerShot S90

Exposure Time: 0.002s (1/500)

Aperture: f/6.3

ISO: 80

Focal Length: 6mm

Flash: flash did not fire, compulsory flash mode

Exposure Bias: -2/3 EV

Exposure Mode: manual

White Balance: auto

Endret av bareanton
Lenke til kommentar

20100606 – Junifest – 06

Jeg må innrømme at jeg føler meg langt fra stødig i makrofotografering, så jeg trener. Dette var det beste jeg fikk til i dag og jeg er ikke så veldig stolt av det. Skulle ha brukt blits ser jeg etterpå.

 

Makro trening

 

891688688_6RhG7-XL.jpg

 

Exif

Camera: Canon EOS 40D

Exposure Time: 0.004s (1/250)

Aperture: f/9

ISO: 400

Focal Length: 100mm (160mm in 35mm)

 

Har litt lite tid for dagen, så jeg får ikke tid til å kommentere så mye rundt i de andre trådene som jeg vil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...