Gå til innhold

Junifest 2010 - bareanton – nærfoto


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for hyggelige tilbakemeldinger!

:yes:

 

10., 11. og 12.juni var alle smakfulle. Utrolig behagelig forhold mellom motiv og bakgrunn. Bildene passer dessuten godt sammen ;)

 

Forholdet mellom motiv og bakgrunn er noe jeg har prøvet å ha fokus på. Bakgrunnen gjør veldig mye av bilde. At dere legger merke til det tyder jo på at jeg får det til.

 

I skogen var jo bare nydelig! ..Og så fulgt opp med en herlig rekke makrobilder - ølkorken var aller best.

 

Ellers heter fylker amt her nede på flatlandet i syden, selv om alt har blitt omorganisert til regioner...

 

Stavanger amt ble til Rogaland fylke 1919. Amt begrepet stammer fra den dansknorske unionen og Stavanger amt ble opprettet i 1662.

Lenke til kommentar

20100614 – Junifest – 14

I dag ble det ikke bilde fra kjøkkenbordet. Jeg tok med meg kamera med makro-objektivet på en fjelltur. I og med dama har dratt til Nordnorge med normalzoomen min så stappet jeg S90’en i lomma også. Planen var og ta bilder av vannlopper (tror det er det de heter), men når jeg kom opp til myrhullet jeg hadde planer om å ta bilder med, var det mer eller mindre uttørket. Ikke var det noe å ta bilder av heller. På toppen av alt så blåste det en skikkelig kald nordavind. Alt svaiet i vinden så det var ikke lett å få til noen bra makrobilde, så dagens ble nok et S90 bilde.

 

Leirbål

 

901091684_XwJEK-XL.jpg

 

 

 

Her er makrobildet som ble vraket.

 

901094220_afBCa-XL.jpg

 

 

Lenke til kommentar

Dette er en tråd jeg ofte er innom for å kommentere, men det meste er allerede sagt av andre. Syns du holder et imponerende høyt nivå så langt, et hakk over forrige utfordring (som også var imponerende!)

Spoilerbildet den 04 juni fortjente ikke å havne i spoiler, det fortjener å havne på en vegg, og det gjelder også karius den 14.

 

15 juni var nok et fint samspill mellom motiv og bakgrunn, og komposisjonen sitter også. tydelig at du har kontroll på dette.

Lenke til kommentar

Så var det på tide et par raske.

 

20100617 – Junifest – 17

 

Det har vært travelt de siste dagene, så det blir noen S90 bilder. I går skulle jeg hente dama på Sola så jeg hadde tenkt å dra med meg speilrefleksen å ta en runde rundt på en av strendene i nærheten. Problemet var bare at jeg ble sittende på jobb for lenge å hadde ikke tid å hente kamera før jeg dro. Så jeg måtte dra med dama for å ta gårsdagens bilde, som dere ser snek hun seg med på bilde også.

 

Gaffel

 

905451391_RPvXr-XL.jpg

 

 

and now something completely different

 

20100618 – Junifest – 18

 

I dag så ble det også et raskt et av et eksemplar av de tynne kjønnsløse ailenes som har invadert jorden. Godt det er helg!

 

Aliens?

 

905452872_6X8QS-XL.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...