Gå til innhold

Rå telezoom blir råere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja...og når kommer Canon med et tilsvarende objektiv???

Canons (nåværende) nærmeste er:

 

Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM

Det er riktignok litt mer å gå på i den vide enden og litt mindre blender, men altså det nærmeste.

 

Hvis ikke det er nok så har Sigma noen ennå råere telezoomer enn både Nikon og Canon:

Sigma 200-500mm f/2.8 EX DG APO

Sigma 300-800mm f/5.6 EX DG HSM

Lenke til kommentar
Ja...og når kommer Canon med et tilsvarende objektiv???

Canons (nåværende) nærmeste er:

 

Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM

Det er riktignok litt mer å gå på i den vide enden og litt mindre blender, men altså det nærmeste.

 

Hvis ikke det er nok så har Sigma noen ennå råere telezoomer enn både Nikon og Canon:

Sigma 200-500mm f/2.8 EX DG APO

Sigma 300-800mm f/5.6 EX DG HSM

Blir bare nødt til...

 

http://www.mir.com.my/rb/photography/companies/nikon/nikkoresources/zoomsMF/12001700mm.htm

 

Dette kan man drømme om........ :dribble:

Lenke til kommentar
Ja...og når kommer Canon med et tilsvarende objektiv???

Canons (nåværende) nærmeste er:

 

Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM

Det er riktignok litt mer å gå på i den vide enden og litt mindre blender, men altså det nærmeste.

 

Hvis ikke det er nok så har Sigma noen ennå råere telezoomer enn både Nikon og Canon:

Sigma 200-500mm f/2.8 EX DG APO

Sigma 300-800mm f/5.6 EX DG HSM

 

EF 100-400 f4-5,6 L IS er etter min mening moden for utskifting og er en tanke for lyssvak med f5,6 kontra f4.

Dessuten synes jeg at en naturlig kombo vil være EF 70-200mm f4 L IS + "EF 200-400 f4 L IS" , da har man 70-400mm med konstant blender f4 og IS.

Med optiske egenskaper lik EF 70-200mm f4 L IS og dens nyere bildestabilisator villle vært en perle i et slikt objektiv. :yes:

Lenke til kommentar
Ja...og når kommer Canon med et tilsvarende objektiv???

Canons (nåværende) nærmeste er:

 

Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM

Det er riktignok litt mer å gå på i den vide enden og litt mindre blender, men altså det nærmeste.

Canon sin 100-400mm er bra, men det er for å si det mildt av et litt annet kaliber optisk ;) Dvs, de kan under ingen omstendighet sammenlignes.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Blir bare nødt til...

 

http://www.mir.com.my/rb/photography/companies/nikon/nikkoresources/zoomsMF/12001700mm.htm

 

Dette kan man drømme om........ :dribble:

Atpåtil så slenger man den på et DX-kamera for tilsvarende 1800-2550. En 2x-converter i tillegg, med 3600-5100 kan man vel få nokså greie bilder av Venus....eller får man noe som helst brukbart ut av noe slikt?

Endret av S-r-ex
Lenke til kommentar

Har konkludert med at AF-S 200-400mm f/4 VR II blir en del av utstyrsparken min i løpet av året.

Ja, man må jo passe på at den er oppdatert :p

Jeg har vurdert, revurdert og vurdert igjen over flere år.

 

Stått mellom å splitte opp brennvidden 200-400mm i 2 eller 3 objektiv eller 200-400. Fordeler og ulemper med begge deler, men siden dette er så kraftig investering ser jeg bruksverdien av 200-400mm som langt større. Objektivet har noen svakheter i forhold til f.eks 400mm f/2.8 utenom 1 blendertrinn i lysstyrke. Men det hele bunnet ut i at fastoptikk mangler fleksibiliteten man får med zoom. Har testet den gamle 200-400mm, som er heftig på kvalitet, samt basert min erfaring på objektivbruk i normal og mindre tele-området. Bruker zoom objektiv 90% av tiden, og har ingen problem med ytelsen de leverer. Så hvorfor belaste seg selv med høyere utgifter samt mer vekt?

 

Men fortsatt i litt tvil... vil jeg sannsynligvis alltid være.

 

Fikk noen tips om å vente med eventuelt kjøp av forrige 200-400mm også... Så har egentlig ventet på denne lanseringen i en god stund.

Lenke til kommentar

Har konkludert med at AF-S 200-400mm f/4 VR II blir en del av utstyrsparken min i løpet av året.

Ja, man må jo passe på at den er oppdatert :p

Jeg har vurdert, revurdert og vurdert igjen over flere år.

 

Stått mellom å splitte opp brennvidden 200-400mm i 2 eller 3 objektiv eller 200-400. Fordeler og ulemper med begge deler, men siden dette er så kraftig investering ser jeg bruksverdien av 200-400mm som langt større. Objektivet har noen svakheter i forhold til f.eks 400mm f/2.8 utenom 1 blendertrinn i lysstyrke. Men det hele bunnet ut i at fastoptikk mangler fleksibiliteten man får med zoom. Har testet den gamle 200-400mm, som er heftig på kvalitet, samt basert min erfaring på objektivbruk i normal og mindre tele-området. Bruker zoom objektiv 90% av tiden, og har ingen problem med ytelsen de leverer. Så hvorfor belaste seg selv med høyere utgifter samt mer vekt?

 

Men fortsatt i litt tvil... vil jeg sannsynligvis alltid være.

 

Fikk noen tips om å vente med eventuelt kjøp av forrige 200-400mm også... Så har egentlig ventet på denne lanseringen i en god stund.

 

Som du så fint smittet meg med - men hvorfor er akam og Nikon Norge eneste med nyheten? Jeg finner ikke noe særlig på utenlandske sider, prisguider, eller for den saks skyld digit.no. Og underlig hvorfor Skandinavianphoto er eneste med den i listen - ingen andre har meldt den inn, noe jeg minnes 70-200 VR2 var kjappere med.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...