Gå til innhold

Slipper H55-kort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan er det med integrerte skjermkort sammen med tilleggskort? Vil de kunne leke sammen? Jeg bruker pc'n hovedsakelig til film, musikk og surfing, og en sjelden gang spill. Vil det gå an å bruke det integrerte skjermkortet, og tilleggskortet _kun_ ved spilling? (slik at vifter og strøm kuttes/reduseres til et minimum når det ikke er behov)?

 

Og isåfall, hva slags skjermkort trenger jeg? Hadde vært deilig å dempe viftestøyen og strømbruket til vanlig.

Lenke til kommentar
Dette betyr integrert grafikk, som her har fått navnet Intel HD Graphics.

Jeg synes navnet (High Definition) skurrer. Det blir nesten som å kalle en Fiat Panda 82-modell for "Luxus Sports Edition". Forkortelsen for High Defintion mister sin betydning når det kan brukes om absolutt ned til de dårligste grafikkløsningene som finnes i dag.

Lenke til kommentar
Vil ikke nåværende hovedkort for LGA1156-sokkelen ha støtte for 32nm prosessorer? Epic phail i så fall for Intel.

Jo, det vil de. Trenger kun en BIOS-oppdatering. Får selvsagt ikke brukt den integrerte grafikken da.

 

Det er akuratt det samme med Intel X58. De kan også med en enkel BIOS-oppdatering bruke 32nm 6-kjerne prosessorer, når de kommer senere dette kvartalet.

Lenke til kommentar
Dette betyr integrert grafikk, som her har fått navnet Intel HD Graphics.

Jeg synes navnet (High Definition) skurrer. Det blir nesten som å kalle en Fiat Panda 82-modell for "Luxus Sports Edition". Forkortelsen for High Defintion mister sin betydning når det kan brukes om absolutt ned til de dårligste grafikkløsningene som finnes i dag.

HD betyr vel her egentlig bare at løsningen takler 1080p video dekoding, på samme måte som at en Fiat Panda GTI ikke nødvendigvis kan konkurrere med en Ferrari selv om den har injeksjons-motor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...