Gå til innhold

Takke "button" for diskusjon.no


Ja/nei  

90 stemmer

  1. 1. Ja/nei til et takke knapp

    • Ja til takke knapp
      50
    • Nei til takke knapp
      40


Anbefalte innlegg

Vært på diskusjon.no en stund nå. Ser at altfor mange folk som faktisk sitter her på forumet oftest ikke får en takke melding når brukeren som spørte om et simpelt (eller avansert) spørsmål fikk svaret.

 

De som faktisk legger ut guides, tutorials og hjelper folk og som er aktive burde få "Takker for hjelpen". Men siden ikke så altfor mange gjør det så spør jeg etter et "Takk" knapp som gir et poeng for vært "Takk" han/hun får.

 

For vær bruker som trykker på takk knappen får den brukern et poeng. Stemmer du på brukeren kan du ikke stemme på han igjen - kan diskuteres.

 

Om noen andre har noen ideer rundt dette får dere commente da :D

 

MvH

 

EyN

Endret av EyN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En slik funksjon er allerede foreslått. Klikk.

 

Så gjenstår det å se om den vil bli en realitet.

 

Her ser vi et godt eksempel på hvorfor diskusjon.no kan ha et takke knapp.

 

Jo flere takke knapper du får desto bedre "status" får du.. IKKE Rankingsystem.. bare statuser..

 

Tenkte meg du mente et rangeringsystem som dette

1.

2.

3.

4.

..osv

 

Men du hadde feil tenker mere på status som dette:

 

50 "thanks" Hjelper

150 "thanks" - ???

350 "thanks" - erfaren hjelper

osv osv osv

 

 

MvH

 

EyN

 

PS: Mulig jeg er litt uklar noen ganger, om du ikke skjønner hva jeg skriver skal jeg rette det opp!

Lenke til kommentar
Ser for meg en stor tråd med emne tittel ''takk brukeren over deg!''

 

Også? Du kan bare takke en bruker en gang i hele livet her på forumet..

 

En takk er nok.. Og for å ikke misbruke takke knappen kan moderatorene slette tråder som de du ser for deg :)

Lenke til kommentar
@EyN

 

Jeg ser forskjellen. Dette har også blitt debattert tidligere. Meningene er mange rundt dette. Personlig kan jeg akseptere en "tommel opp/ned" knapp, men noe "rating-system" er jeg litt mer usikker på.

 

Joda skjønner den..

 

Men status er ikke et "ranking-system" (egentlig jo, men på en annen måte)

 

Statusen skal bare vise de andre medlemmene om du har hjulpet lenge eller ei.

 

Et simpelt modul kan jo være bare å ha tommelen opp/ned som du sier

ELLER en takke modul som gir deg poeng som videre ikke gir deg rank men bare poeng (tall på siden som antall posts)

Lenke til kommentar
Tommel opp/ned hadde vært bra, men om moderatorene skulle gå rundt å slette postene med ting ala 'takk meg!plz' så hadde de jo fått mye ekstra arbeid og jeg tror de har nok fra før av

 

Er det ikke derfor man skaffer seg flere lojale moderatorer?

 

EDIT: Stem ja/nei for takke modul!

Endret av EyN
Lenke til kommentar
Jeg takket neitakk! Mener flinke forumbrukere får et godt rykte på seg uansett! :)

 

Har ikke sagt at det blir lagt ut en liste over hvem som er flinkest eller om hvem som har flest "takk-poeng"..

 

Sa tidligere at takk modulen burde være som "antall posts" du har gjort her på diskusjon.no..

 

1 trykk fra en bruker gir deg ett poeng

2 trykk fra to forskjellige brukere gir deg to poeng.

 

Kom på en veldig fin løsning med lack of moderators..

 

Diskusjon.no kan lage en regel som gir brukerne rettigheten til å rapportere den som poster "takk den som postet ovenfør"- tråder..

 

Mulig dette også kan bli diskutert :)

Endret av EyN
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...