Gå til innhold

Mimirs trussel: Samme handling, samme standard uansett politiker!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
wampster skrev (2 minutter siden):

Utrolig, ikke slutte å drikke, bare drikke mindre. Lurer på hva som skal få ham til å slutte å drikke når ikke engang dette er nok...

Hvorfor skulle han slutte? Hadde ikke jeg giddet heller.

• Liker 5
Skrevet

Jeg holder fast ved at dene egentlige feilen er at offentlige mennesker ikke skal ha direkte kontakt med andre enn innerste krets. Som følge av det blir selvsagt alt annet feil.

De må ha noen utvalgte folk å ta imot og svare, som er uten affekt. En som svarer "På vegne av MK, kan jeg opplyse om at denne samtalen aldri kommer til å finne sted. Adjø."

Det er ingen som opptrer profesjonelt som har utvekslinger med tilfeldige.

Kort sagt, uprofesjonell opptreden. Samtalen skulle aldri ha nådd MK og hvis den gjorde det, skulle den ha opphørt umiddelbart.

Skrevet
Hedonism skrev (12 minutter siden):

Har du kilde på at 60-åringen la ut mye drøyere kommentarer på tidligere tidspunkt?

Rundt forbi i ulike artikler er det et sammensurium av oppsummeringer av hva han har skrevet. Min egen kilde er at jeg vet hvem denne personen er og har sett hans Facebook-side hvor han regelrett har hengt ut Mimir over lengre tid. Jeg har ikke tenkt å poste lenke til hans profil.

wampster skrev (7 minutter siden):

Utrolig, ikke slutte å drikke, bare drikke mindre. Lurer på hva som skal få ham til å slutte å drikke når ikke engang dette er nok...

Ingenting. Dette er vel langt fra det verste i Mimirs liv. Dette er n-te gang han skal drikke mindre.

• Liker 3
Skrevet
Fatninja skrev (På 6.4.2026 den 2.14):

Her er det også verdt å stille et ubehagelig, men nødvendig spørsmål. Hva ville reaksjonene vært dersom dette gjaldt Sylvi Listhaug?

Det er lengre å falle ned når man setter seg selv på en høy pedestall. Mimir har gjort to ting som gjør min reaksjon betraktelig mildere: Han har aldri fremstilt seg selv som en ufeilbarig person, og han prøver ikke å benekte eller nyansere hva som skjedde.

Han prøver riktig nok å snike inn noen nyanseringer rundt omstendighetene, men jeg har ikke noe problemer med å tro at den anonyme 61-åringen er et troll.

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 4
Skrevet

Skal ein få bukt med eit alkoholproblem er fyrste bod at ein må innsjå at ein faktisk har eit alkoholproblem. Det kan ein jo lure på om Kristjansson gjer.

Strategisk vil det alltid vere lurt å leggje seg flat, få alle fakta på bordet og beklage, slik Kristjansson har gjort. Dermed får ein lagt ballen død. Det er mykje verre dersom ei sak blir liggjande å rulle, personen nektar å beklage eller innrømme feil, blir teken i å lyge, det stadig kjem fram nye ting osv. Så får ein håpe at Kristjansson får att gløden og kan bruke resten av stortingsperioden til å fremje dei sakene som han og partiet brenn for, og at veljarane gløymer fort samt at partiet blir assosiert med andre ting enn tjuveri av solbriller eller truslar om å bli banka opp av Hells Angels.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ikke at jeg har fulgt med så godt på denne saken.  Men jeg har fått med meg at Mimir har alkoholproblemer. Ikke for at det er en unnskyldning, men det forklarer en del...

Og han har vel også gått ut offentlig og beklaget. Spørsmålet er om man skal gi offentlige personer muligheten til å feile og muligheten til å forbedre seg.

Endret av Subara
  • Hjerte 2
Skrevet
wampster skrev (13 minutter siden):

Må være ganske trist for et parti når dets "beste spiller" er Mimir, en person med åpenbare alkoholproblemer/alkoholiker som ikke klarer å slutte å drikke selv om han er klar over problemet sitt. Håper i hvert fall at han slutter helt å drikke etter denne hendelsen, så kommer det noe godt ut av det.

Tja, trist og trist, med Mimir på frontlinjen har partiet gått fra å være det minste av småpartiene til å bli det største. Så han er tydeligvis dyktig.

Personlig tror jeg Rødts velgere vil tilgi ham dette feilsteget. 

• Liker 5
Skrevet
torbjornen skrev (Akkurat nå):

Skal ein få bukt med eit alkoholproblem er fyrste bod at ein må innsjå at ein faktisk har eit alkoholproblem. Det kan ein jo lure på om Kristjansson gjer.

Det gjør han. Problemet til Mimir er at han er (som han sier selv) "periodedranker", og høytfungerende som sådan. Han har "sluttet" hundrevis av ganger og gjør det flere ganger i året. Det handler ikke om å innse, det handler om å faktisk ville. Mimir vil ikke, fordi det går egentlig såpass bra.

Subara skrev (2 minutter siden):

Spørsmåelt er om man skal gi offentlige personer muligheten til å feile og muligheten til å forbedre seg.

Ja, det skal man selvfølgelig. Spør du meg er spørsmålet mer hvor store konsekvenser det skal få. Typ, når er det drøyt nok til å miste jobben? F.eks.: Kan vi si at han i dette tilfellet har vært full på jobb?

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet

At det er troll på internett er jo nærmest en av universets lover. Da må man vel distansere seg? Hva med å kutte ut sosiale medier? Eller i det minste legge bort mobilen når man skal kose seg med øl i helga?

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Abigor skrev (1 minutt siden):

At det er troll på internett er jo nærmest en av universets lover. Da må man vel distansere seg? Hva med å kutte ut sosiale medier? Eller i det minste legge bort mobilen når man skal kose seg med øl i helga?

Ja, det har på en måte blitt veldig kort vei til "offentlige uttalelser".

• Liker 1
Skrevet (endret)
16 minutes ago, Abigor said:

Som en uhm...  som ikke liker å spytte i glasset, ihvertfall ikke hele tiden, så har jeg har some på datamaskin.  Jeg sitter svært skjeldent / aldri på datamaskin i fylla, og ihvertfall så har jeg ikke med meg datamaskin på utesteder og i sosiale lag hjemme hos folk og jeg setter meg ikke ved PC når jeg har noen på besøk, så det har nok spart meg for en del hodebry opp igjennom.   Det kan jo være et stalltips til Mimir.

Endret av Fatninja
  • Liker 4
Skrevet
20 minutes ago, Gavekort said:

Han prøver riktig nok å snike inn noen nyanseringer rundt omstendighetene, men jeg har ikke noe problemer med å tro at den anonyme 61-åringen er et troll.

Det er ikke bare stortingspolitikere som skriver meldinga i fylla da, uten at jeg vet noe mer om 61 åringen enn det som document.no har lagt ut om han.

Skrevet
VifteKopp skrev (22 minutter siden):

Personlig tror jeg Rødts velgere vil tilgi ham dette feilsteget. 

Ja,Rødts velgere er jo noe for seg selv, så tviler ikke.

frohmage skrev (34 minutter siden):

Hvorfor skulle han slutte? Hadde ikke jeg giddet heller.

Hvorfor skulle noen i det hele tatt bry seg om deg eller om du drikker eller ikke drikker?

Skrevet
wampster skrev (3 minutter siden):

Hvorfor skulle noen i det hele tatt bry seg om deg eller om du drikker eller ikke drikker?

Det var jo ikke noe svar på spørsmålet mitt. Han trenger selvfølgelig ikke bry seg om hva du mener.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
frohmage skrev (1 minutt siden):

Det var jo ikke noe svar på spørsmålet mitt. Han trenger selvfølgelig ikke bry seg om hva du mener.

En en person med så åpenbare alkoholproblemer/som er alkoholiker bør for sin egen del, kutte ut alkohol.
Ikke minst når han er Stortingsrepresentant. At ikke partiet setter et ultimatum/sier klart i fra at nok er nok er stusselig, men ganske som forventet. Var jo det samme med Moxnes da han stjal og løy så det sang. Mimir var vel også raskt ute og forsvarte ham i tillegg om jeg ikke husker feil?

• Liker 1
Skrevet (endret)

Synes det er litt komisk at folk er mer forbanna på Mimir over truslene her, enn hva folk var når Ulf Leirstein i FRP brukte arbeidstiden og telefonen betalt av oss skattebetalere til å forsøke å ha sex med en 15-åring.

Ingenting her er riktig, men Mimir kan jeg forstå mer med tanke på at han personen som han trua har vært ganske ekkel mot Mimir i lengre tid og kalt han ting på nett før. Det virker som han har forsøkt å tirre Mimir i en stund. Og dette sier jeg som ikke liker Mimir. 

Endret av Filmvenn
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Det er ikke hva som blir sagt som er noe, men intensjonen. Det kan neppe bli noe av dette med en mindre MK hadde til hensikt å forvolde skade.

Så lenge det er tomme ord vil det smuldre opp i hva den andre parten hadde med å kontakte MK i utgangspunktet.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...