Gå til innhold

Nekter å selge Modern Warfare 2 (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som Gearbox-fyren sa, jeg er ikke så glad for at Valve med Steam nå tydeligvis er i ferd med å overta hele verden.

 

Jeg er ganske skuffet over hvor mye Valve har misbruk sin etterhvert ganske dominante posisjon innen nedlastbare spill. For å nevne en ting tar de full pris i forhold til butikkene, noe som er ganske absurd når mellomleddet, de fysiske butikkene og alle kostnader det medbringer, har blitt eliminert. Når de tillegg innførte euro = dollar-policyen så er det tydelig at Valve har latt grådigheten gå seg til hodet.

 

Jeg sier ikke at Valve ikke skal få muligheten til å tjene penger, men de bør heller ikke misbruke forbrukeres tillit. Det mener jeg de gjør med sin nåværende prissetting.

Lenke til kommentar

Det er absolutt trist at nok en gang vil det mest sannsynligvis være bedre å kjøre piratversjon på PC. Helt utrolig egentlig at også den fysisk utgaven er sånn (med annet jeg missforstod).

 

Når det er sagt, så er det for meg ikke et kjempeproblem i og med at jeg allerede har Steam installert, men sett på generell basis har jeg VELDIG lite til overs for program og spill som prøver å rakke på meg ting jeg overhodet ikke trenger for å nyte programmet/spillet.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar
Når de tillegg innførte euro = dollar-policyen så er det tydelig at Valve har latt grådigheten gå seg til hodet.
Det er langt fra så enkelt som at 1€=1$.

 

For det første, så er prissetting i forskjellige markeder opp til den enkelte utgiver som bruker Steam som distribusjonsplattform.

 

For det andre, hvis du faktisk ser på prisene, så er det forskjell også på €-prisene. For å ta L4D2 som eksempel, så koster det $49.99 i USA. I Europa varierer det, fra €49.99 i EU-land som Tyskland, til €37.99 hvis du kjøper i Norge (som ikke har MVA på programvare som leveres over nett, noe jeg mistenker er hovedgrunnen til forskjellen). Prisen i UK er £29.99, som omregnet til € blir litt billigere enn Norge igjen og omtrent samme pris som i USA (avhengig av variasjoner i valutakurs, selvsagt). Hvorvidt UK har MVA på slike kjøp eller ikke vet jeg ikke, men jeg tviler. USA har vel ingen nasjonal MVA i det hele tatt, enkeltstater har gjerne en "sales tax", men den gjelder stort sett bare på kjøp i fysisk butikk.

Endret av Sutekh
Lenke til kommentar
Hvorfor greier play.com ofte å sende en fysisk kopi gratis i posten billigere enn Steam da?
Åh, Steam kunne godt vært billigere siden de slipper å distribuere et fysisk medium (samtidig så er ikke Steam som infrastruktur akkurat gratis å drive, og fordelene med automagisk oppdatering er verdt en del i mine øyne). Jeg bare poengterer at det er ikke så enkelt som Jakoozie prøver å fremstille det som.

 

Men så er det heller ikke som om play.com alltid er billigere enn Steam. Begge butikker har tilbud, play er muligens mer aggressiv med dem. Og her er et lite tips om forretningsdrift - det er ikke eksemplarene du selger til fullpris som du tjener penger på. Det er de du selger på tilbud etter at du har tjent inn varepartiet som står for profitten. Play.com er veldig gode til akkurat det.

 

EDIT: For øvrig opererer vel play.com fra Jersey hvis jeg ikke tar feil, og klarer vel også å slippe unna noe særlig MVA i deres ende (når det kommer frem til ankomstlandet er en annen sak).

Endret av Sutekh
Lenke til kommentar
Det er langt fra så enkelt som at 1€=1$.

 

Javel? Tar deg gjerne på ordet jeg, er langt i fra belest på området. Men mener da absolutt at det oppstod furore for relativt kort siden, fordi spillene som hadde kostet 49 dollar f.eks - også for oss nordmenn - plutselig kostet 49 euro. Men dette stemmer altså ikke?

Lenke til kommentar
Det er langt fra så enkelt som at 1€=1$.

 

Vel ta MW2 for eksempel som er topic spillet her så selges det for $49,99 (285 kr) i usa og €59.99 (507kr) i Europa, Norge inkludert noe som er nesten dobbel pris av det de betaler i statene. Og som i tilleg er dyrere enn å handle det i en fysisk butikk.

Lenke til kommentar

Ennå et spill som krever Steam? Det er jo hårreisende. Jeg ble mildt sagt forbannet når jeg oppdaget at TW:E krevde Steam når jeg fikk DVDen i posten. Vurderer sterkt boikott av MW2 nå.

 

Nei det er IKKE greit så lenge det er tvang. Steam/Valve har også vist tidenes verste kundeservice og arrogante holdninger ut av en annen verden siste par år så jeg vil helst ha minst mulig med dem å gjøre.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...