Gå til innhold

Aggressiv markedsføring av Chrome


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette skal være første gangen en annen nettleser enn Internet Explorer skal tilbys forhåndsinstallert i nye datamaskiner, og skal ifølge markedsanalytikere være en milepæl for Google, og signalisere at søkegiganten mener alvor med Chrome.

Tvilsomt.

 

Ser man litt tilbake så har f.eks netscape blitt solgt ferdig instalert på nye pcer.

Lenke til kommentar
Så lenge Ad-block plus finnes for Chrome kommer jeg aldri til å bytte fra Firefox.

 

 

Det fins fullgode AdBlock greier for så godt som alle browsere i dag. Ein treng ikkje ein addon for det. Har ikkje sett reklamer på hverken Chrome (så lenge eg har hatt den) eller Opera på årevis, så dette er sprøyt. Lær deg å bruke Google.

Endret av Morghus
Lenke til kommentar

Har forøvrig Chrome nå endelig fått fikset problemet med at det ikke lar seg avinstallere uten at man manuelt må redigere registeret i Windows for å løse problemer med Outlook? Har hatt en del "pasienter" her hvor brukeren for det første ikke ante hvordan han fikk innstallert Chrome, og deretter måtte ha hjelp for å få fjernet det...

Endret av trn100
Lenke til kommentar

søsteren min sin packard bell kom med mozilla Firefox. så er ikke nytt at det er andre nettlesere instalert en internett explorer.

 

Packard Bell leverte noen få laptoper med FireFox for 2-3 år siden :)

 

Men dette er jo gode nyheter, da vil folk i det minste aktivt velge IE :)

er en stasjonær pc søsteren min har. kjøpte den vell for under et år siden.

Lenke til kommentar

Personlig har jeg aldri likt Firefox noe særlig. Tung og treg, samt at de funksjonene jeg tidligere fant som standard i Opera måtte bruke addons i Firefox. Etter versjon 9.5 med Opera syntes jeg det ble for mange bugs, og når Chrome kom i versjon 1 begynte jeg å bruke den endel. Siden versjon 2 så har opera samlet støv.

 

Kan ikke si at jeg er av den typen som blir plaget av reklame på nettet, men så ser jeg jo på meg selv som en ganske normal type også, så hvem vet?

 

Og til dere Firefox brukere (dere vet hvem dere er):

http://service.futuremark.com/peacekeeper/index.action

 

Personlig så synes jeg at Chrome er en bedre nettleser. Både subjektivt og teknisk sett:

- Flertrådet

dvs. At ulike nettsider kjører som egne prossesser uavhengig av hverandre. Kræsjer en, så fortsetter de andre fint.

- Basert på webkit. De-facto standarden for nettlesermotor pr. skrivende stund. (Chrome, Safari, Android, iPhone, mm.)

- Utmerket håndtering av internettstandarder.

- Åpen kildekode, men vedlikeholdt av Google.

- Lite og snertent brukergrensesnitt (som jeg falt pladask for)

- Smart fanehåndtering

- Smart automatisk bokmerkehåndtering (rangering på grunnlag av mest besøkte).

- Og ikke minst: Rask! :)

Lenke til kommentar
Og til dere Firefox brukere (dere vet hvem dere er):

http://service.futuremark.com/peacekeeper/index.action

Benchmark? Meh, who cares? Jeg hadde fremdeles brukt FF selv om de ikke hadde laget Tracemonkey. Hadde det vært applikasjoner som kritisk trengte bedre js ytelse, hadde jeg brukt Chrome utelukkende for de og Firefox til alt annet.

 

Helt enig i at den er tung og treg, spesielt på oppstart, men det er en lav pris å betale for en browser som gjør alt jeg har behov for via addons. Det er så mange addons ingen andre browsere dekker funksjonaliteten til (og der andre browsere har samme funksjonalitet, har en det ene og en annen det andre), at det er helt utenkelig å bruke noe annet enn FF.

 

Det betyr ikke at jeg mener alle andre bare _må_ bruke Firefox. Så lenge en browser har brukere som foretrekker den, er den hjertelig velkommen og en ønsket valgmulighet.

Lenke til kommentar
Så lenge Ad-block plus ikke finnes for Chrome kommer jeg aldri til å bytte fra Firefox.

Vist du ikke klarer i ignorer den reklamen som er på nette har du ikke vært der nok, sier nå jeg :)

 

Det er ikke snakk om å ignorere eller ikke. Jeg ønsker bare ikke å kaste bort båndbredden min på reklame.

 

Ps. Jeg har nok vært på "nett" lenge nok, gutten min ;)

Endret av YellowCake
Lenke til kommentar

Mitt største problem med reklame er at det er så inni gampen "in your face". Det er en grunn til at jeg ikke leser en bok med et dusin tv skjermer synlig i periferien. Å ha en knøttliten artikkel midt på siden, omkranset av et titalls epilepsifremkallende animerte reklamer, gjør en side tilnærmet uleselig for meg.

 

"Snill" reklame i form av statisk tekst eller bilde bryr jeg meg ikke med å blokkere (båndbredde har jeg nok av), men er det så mye som et hint av animasjon noe sted, da ryker all reklame på siden i en fei (siden det stort sett ligger på samme domene og når jeg først blokkerer er det ikke én og én reklamesnutt).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...