Gå til innhold

Opera 10 er lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tar av meg hatten for Opera-gutta. Husker ikke når jeg begynte å bruke Opera, men lenge siden er det iallfall (i reklametiden iallfall) og jeg ser overhode ingen grunn til at jeg skal endre noe på det.

 

Sant skal være sagt, så bruker jeg alternative nettlesere med gjevne mellomrom, men ingen av de kan erstatte Opera som standard.

 

En liten ting til jeg vil at Opera skal legge ved er valget om å synkronisere RSS-feeds med Opera Link. Irriterer meg å måtte søke opp nettsider på mobilen for å legge til feeds når notater, bokmerker og speed dail er på plass.

Lenke til kommentar
Har testet Opera 10, og den er merkbart raskere enn den gamle, samt mer stabil. Fikk 99/100 på acid-3 testen, noe som er svært bra. Travelt på hw.no for tiden? Opera 10 ble jo lansert ca kl 09.00 i går. :)

hva? jeg får 100/100, det har jeg gjort så lenge jeg har brukt 10 beta. testa nå i opera 10.00 og jeg får 100/100 her også.

 

Version

10.00

 

Build

1750

 

Platform

Win32

 

System

Windows XP

Lenke til kommentar

Dette var bra så langt, alt virker raskere ! Mouse gesture fungerer bedre også, antakelig siden Opera ikke "henger etter".

Og rettskriving i mail var greit å få med seg også, har allerede sendt mail både på Norsk og Engelsk og det fungerer utmerket. Kanskje burde Opera husket hvilket språk jeg sender til hver kontakt ?? ;)

 

Og når jeg skriver dette virker ordlisten også, den setter rød strek under dettte. :)

 

Ja noen bedre nettleser kan ikke jeg tenke meg, føler meg neste uten internett når jeg må bruke en PC uten Opera

Lenke til kommentar
Har testet Opera 10, og den er merkbart raskere enn den gamle, samt mer stabil. Fikk 99/100 på acid-3 testen, noe som er svært bra. Travelt på hw.no for tiden? Opera 10 ble jo lansert ca kl 09.00 i går. :)

hva? jeg får 100/100, det har jeg gjort så lenge jeg har brukt 10 beta. testa nå i opera 10.00 og jeg får 100/100 her også.

 

Version

10.00

 

Build

1750

 

Platform

Win32

 

System

Windows XP

 

Jeg fikk 100/100 på noen andre pc'er, så det var egentlig litt snodig.

 

Edit: Fant ut hvorfor den ene pc'en fikk 99/100 nå. Hadde nemlig deaktivert "aktiver animerte bilder" under "Avansert menyen" Da var det ikke så snodig. :blush:

Endret av kornelen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan jo være verdt å prøve ut etterhvert. Gikk over til FF for et år eller to siden, add-ons som stavekontroll samt mer stabilt og mindre resurskrevende var det som var tungen på vektskålen. Men så er det jo spørs om jeg tar meg bryet å endre fra noe som fungerer mer enn godt nok.

 

Ønsker nå uansett Opera lykke til, er bra med konkurranse som skjerper sansene og gir oss bedre produkter. :)

Lenke til kommentar
Dere som har gått fra Opera til Chrome - brukte dere ikke mouse gestures? Jeg ser mange grunner til å foretrekke Opera, men den viktigste enkeltgrunnen er mouse gestures, som gjør meg mye, mye mer produktiv.

Akkurat det jeg tenkte. For ikke å snakke om Opera Link som jeg ikke kan være foruten. Også adblock da.

Men det som funderer meg mer er hvorfor det er så sinnssykt mange som bruker Firefox uten noen som helst extentions. Spesielt nå som chrome er på banen.

 

Nei, ingen kan måle seg med Opera.

Kan jo være verdt å prøve ut etterhvert. Gikk over til FF for et år eller to siden, add-ons som stavekontroll samt mer stabilt og mindre resurskrevende var det som var tungen på vektskålen.

Ja, stavekontrollen til Opera er ny og den har vel aldri vært så stabil som nå, men FF har vel aldri være mindre resurskrevende enn Opera. Vil heller si at den er bedre på minnebruk (ubrukt minne er ubrukelig minne, tross alt). Og bedre på prosessor bruk.

Endret av Zappy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...