Gå til innhold

Slutter med Windows Mobile


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Android er et godt valg. Ser man bare et par år tilbake så fantes det ikke åpne eller semi-åpne OS til mobiltelefoner, men framtiden til de lukkede og låste OSene så bra ut. Det er en trend som ligger i nåtiden at OS skal bli mer åpne. Med de to store bremseklossene for den utviklingen: Windows Mobile og iPhone OS kan det gå sakte fremover, men jeg er overbevist om at mer åpne løsninger er framtiden. Android er så vidt jeg vet en av de hittil mest åpne for mobiltelefoner. Ubuntu mobile virker også interessant i sin nåværende nisje av mobilmarkedet. (Det kommer sikkert også til enklere mobiler etter hvert)

Lenke til kommentar

Openmoko er mye mer åpen enn android ja, men også et godt stykke fra elkjøp. Det har iallefall godt potensialet, og kan "avlevere" kode, initiativ og kunnskap til andre utviklere/OS. Positiv trend.

 

Når det gjelder motorola tror jeg ikke hovedsakelig det er android som kommer til å redde dem. Android kan brukes av hvem som helt, det som evt skiller dem andre er hardwaren. Det gjelder forøvrig windows også, OS er det samme, det er HW som skiller (og egenutviklet software/menysystem).

 

Selv kjøper jeg telefon umiddelbart(!) hvis noen (spiller ingen rolle hvem) klarer å pakke android inn i riktig hardware. Eller android blir porta ferdig til htc diamond.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
noen hos microsoft må ha tatt en telefon om billige lisenser...

 

Hvis du referer til det med enterprise avdelingen så er nok dette pga motorola er veldig store i mobilitetsmarkedet med å levere PDA'er til bedriftsbruk. Ikke sånne små søte du putter i brystlomma, men med strekkodeleser, stor skjerm, tåler mye osv. Google rugged pda eller MC70, MC75

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...