Gå til innhold

Kulturnettsted av og med forumfolk


Cuneax

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er gjerne med og hjelper til med å produsere stoff. Men ser også helst at vi får en skikkelig arena til prosjekt. Retter sagt som blir henvist til tidligere her, et møte eller lignende.

 

Skal prosjektet bygges videre på er vi avhengige av seriøs handling i lengden, ikke i form av skippertak.

Lenke til kommentar

Hvis cun kunne ha oppdatert første posten sin så folk kunne ha en oversikt over hvor langt en hadde kommet så hadde det kanskje hjulpet på.

Er det noen som i det hele tatt kunne tenke seg være "leder" for dette og få det opp å gå, kommer en ikke i gang snart så er jeg redd for at det blir et papirprosjekt...

Lenke til kommentar

  • Frivillige, hvem er det som har blitt satt opp som kan være bidragsytere? Og hva har de blitt satt opp til å gjøre? Så det var en liste her for en stund siden men jeg kan ikke se den lenger i google-doc.
  • Hvor mange frivillige en kan skaffe og hva er det vi trenger de frivillige til å gjøre?
    • Teknisk: Vi trenger noen som kan ta seg av drifting av siden, mao, vi må ha noen som har litt peiling på server-drift og hva en kan trenger for et fornuftig oppsett og realistisk ikke minst iforhold til den ønskede brukermassen, publikasjonsplatform osv. Har noen kommet med ønsker om å kunne hjelpe til med dette som har kopetangse på dette?
    • Økonomi: Hva trenger vi av regnskapføring? Har vi noen med den kompetansen som vi kan bruke?
    • Design: Skal en ha en nogen lunde fornuftig side så må design være et tema uten tvil. Skal en engasjere noen til å designe siden utenifra eller skal en holde seg til folk som kan si seg villig til å lage et slikt design og kan jobbe aktivt med vedlikehold og finpussing av desingnet og ikke bare forsvinne ut i intet. Kanskje en premiering av beste design-konkuranse av et eller annet slag?
    • Skribenter: Vi trenger noen som kunne ha lest korrektur?
    • Juridisk: Vi trenger noen som har peiling på regelverk rett og slett. Forslag til brukere som kan/har sagt seg villig?

    [*]Regelverk og guide: Hva skal en ta utganspunktet i her? Hva slags type regler er det egentlig snakk om at skal skrives? Er det snakk om en retningslinjer/nettikette som diskusjon.no har eller er det interne regler og normer en skal skrive ned?

Vi trenger et sted der vi kan diskutere internet bestemmelser for å komme i gang og få avklart en administrasjon. Dotten har sagt her at:

"Det er sikkert ikke noe problem å opprette en (midlertidig) forumkategori her på forumet om det er ønskelig, men det er kanskje best med et lukket og eget forum for det?"

Vi kan få en egen avlukked del her midlertidig til en får opp et egent alternativ mao noe som kanskje kunne ha fått satt fart i oppstartsprosessen til dette prosjektet.

 

Men skal en komme i gang så tror jeg vil må gå igjennom listen med hvem som kan hva og ikke minst, hvem har lyst og kompetanse til å være med i det administrative arbeidet.

 

Liste over personer som har sagt seg villig til å delta:

  • Skribenter: Olum, NightKeeper,Badering,Dotten, Thrusthamster, Venom, Programvare, Thomas_H, Moveheart, CypheroN, Inferso, Speik, athorb, cun, wh1te, BadSmily, Sunset, entername, Onyx, Angeleno, Bakke, :--{D, Bilet, Bob_3

Når det gjelder skribenter så må vi få en oversikt over hva de forskjellige personene har tenkt til å bidra med av stoff, det nytter fint lite å ha en masse skribenter når en ikke kan dele inn folk litt etter hvert..

 

 

 

 

 

 

 

Så...jeg prater litt med Dotten de nærmeste dagene om å få opprettet en egen kategori med mindre noen har noen andre forslag der en kan få diskutert ting mer ordentlig,

Endret av b-real
Lenke til kommentar

Hva jeg kan bidra med sitter jeg og funderer litt over, har vært endel borti styring og delegering før av prosjekter så kunne sikkert hjulpet til her.

 

Med et møte tenker dere et fysisk møte? eller over irc, teamspeak over nettet? Dette kunne vært kjekt for brainstorming.

Har en ts server tilgjengelig. hvis man vil ta en liten pratekveld og bare prate løst og fast.

Lenke til kommentar

hehe, er nok bare jeg som er litt trøtt og leste litt fort.

Men på det møtet så bør det være en som tar notater og skriver ned hva som kommer fram og legger det ut her eventuelt et annet sted.

Men det bør være litt viktig å finne noen som kan bruke litt tid sammen endel kvelder og kan sette seg ned med dette.

Dette er en veldig god ide men som man ofte ser så faller dette bort pga folk mister interessen etter en liten stund, så hvis man tar et lite møte med de som føler at de har noe å bidra med i starten og setter opp en plan etter hva som kom ut av det møtet.

 

Så bør det være en god start.

Lenke til kommentar
Dette virket som en genial plan, bare syn jeg så det først nå.

 

Her er litt bidrag fra min side:

 

http://docs.google.com/Doc?id=ddbw3k6s_3gvnmffqk

 

Wicked bra, er aldri for sent til å hive seg med på lasset og bidra.

Ty, tomatulf for forumbiten. Tror vi kanskje burde ha en liten diskusjon om hvordan en bør ha det satt opp med tanke på framtidig drift og slikt, men det ser greit ut så langt.

Skal smekke ihopen en PM der en ber de som har sagt at de kan bidra med ting om å komme med litt mer relevant info om hva de har tenkt til å bidra med så en kan begynne å fordele arbeidsoppgaver.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...