Gå til innhold

Kulturnettsted av og med forumfolk


Cuneax

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har altid vert rimelig intrisert i film, musikk og den meir tvilsame sjangeren tegnefilm.

Dersom dykk trenger ein optimistisk og allsidig skribent fra vestlandet kan eg sikkert bidra :-)

 

Har forresten og eit sånt IKT Fagbrev men webhosting og cms system er ikkje det eg driv med for og sei det sånn

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Forslag: Plan for arbeid med forarbeid

 

Nå er det vel bare et valg folk må ta: Skal jeg gjøre en innsats for prosjektet eller skal jeg la prosjektet dø?

Absolutt, synes du gjør en knalljobb, mye enklere å få ting gjort når vi har en liste.

 

Neste skritt er vel først å lage et dedikert forum til dette, der vi kan ta opp planene dine punkt for punkt, eventuelt gjøre det i denne tråden.

Lenke til kommentar
Forslag: Plan for arbeid med forarbeid

 

Nå er det vel bare et valg folk må ta: Skal jeg gjøre en innsats for prosjektet eller skal jeg la prosjektet dø?

Absolutt, synes du gjør en knalljobb, mye enklere å få ting gjort når vi har en liste.

 

Neste skritt er vel først å lage et dedikert forum til dette, der vi kan ta opp planene dine punkt for punkt, eventuelt gjøre det i denne tråden.

Denne tråden er etter min mening for uoversiktelig, skal man komme noen vei. Man trenger et eget dedikert forum, slik jeg foreslo lenger bak. Da ser man mye tydeligere hvem som melder sin interesse, og som ønsker å være med, i tillegg til at det er lettere å legge frem planer/forslag på en ordentlig og oversiktelig måte.

Lenke til kommentar

Hei igjen

 

Leste litt på punkta tenkte berre eg sku legge fram nokre påstandar.

 

Ser det blei nemt medlemsavgift. Dersom ein greier skrape saman litt penge via ei slik ordning ville eg anbefalt og bruke eit webhotell, desse er i dag ikkje so dyre og endå viktigare dei er sjeldan nedetid på. Dersom ein t.d. bruker youtube når ein må legge ut filmsekvensar treng ein heller ikkje noko stort webhotell.

 

Ein anna ting når det gjeld websider er jo at det fins masse i utganspunktet gratis cms der ute som ein kan skreddersy etter ynskje, dersom ein kan få med seg 2-3 stykke som er litt drevne på eit av desse er det mykje ein kan få til utsenemessigt. Akkuratt på dette området har eg berre sitt kva ein kan lage til, sjøl har eg lite erfaring med det her.

 

Dersom det er noko som er heilt feil i det eg skreiv over gje gjerne beskjed. Det er ikkje heilt mitt felt

Lenke til kommentar

Nå har ikke denne idéen vært til så altfor lenge, så en kan ikke begynne å snakke om et veldig langt tidsperspektiv, og dermed heller ikke "for tiden".Men han er vel den eneste som har lagt frem en oversiktelig plan for hvordan vi kan gå frem for å få til dette prosjektet.

 

Men en egen underkategori, der vi kan planlegge hadde vel kanskje vært noe? Det gir ihvertfall større mulighet for økt oppmerksomhet, samt muligheten å involvere så mange som mulig fra forumet. Men på en annen side hadde det kanskje vært lurt å skape en sterkere definisjon av det å være med på dette prosjektet, gjennom et eget forum som ikke har noe med diskusjon.no, slik at det ikke bare blir mange som "dumper innom" og halvveis melder sin interesse, for så å forsvinne igjen.

Lenke til kommentar

Bare så det er klart: Jeg har ingen intensjon om å gå videre med dette prosjektet før jeg ser at noen andre tar et initiativ, og selv da er jeg ikke sikker på hvor stor rolle jeg ønsker meg i prosjektet. Mest sannsynlig vil jeg ikke ha tid til mer enn en mindre administrerende rolle.

 

Jeg vil også påpeke at det jeg har gjort til nå har for min del vært ca. like krevende som å diskutere en film. Det har ikke innebært at jeg har måtte sette meg inn i stoff som er nytt for meg; det samme kan ikke sies om det videre arbeidet.

 

At jeg ikke har et ønske om å ha en sentral rolle i det videre arbeidet gjør på ingen måte planen dårligere om noen skulle tro det. Planen er ikke skrevet i stein, så den kan lett skrives om og tilpasses nye ting skulle dukke opp.

Lenke til kommentar

Kanskje derfor det er greit å prøve å planlegge dette som en "kollektiv" greie. Når de som måtte ønske å være med på dette starter planleggingen, er det nok lurt å prøve å bygge det opp på en måte slik at det hele ikke blir avhengig av en persons engasjement. Men når det er sagt, det trengs en viss form for hierarki skal det hele fungere, og da må noen ta større ansvar enn andre.

Lenke til kommentar

Å planlegge eller beslutte noe kollektivt går skjeldent bra. Det blir som oftest mye prat, men liten handling. Det blir alt for raskt kinesiske folkemøter. Noe stort hierarki er skjeldent nødvendig, men riktignok kreves det som oftest at det er noen som styrer eller tilrettelegger for de andre. Å skrive planen var mitt forsøk på å tilrettelegg arbeidet slik at prosjektet ikke skulle dø før det en gang hadde startet.

 

Det som er hovedproblemet med slike prosjekter den totale mangelen på insentiver. Når det er ingen insentiver for å gjøre noe vil de fleste foretrekker at noen andre gjør det istedet for dem selv, og spesielt om det er aktuelle arbeidet er ansett for å være kjedelig.

 

Det prosjektet trenger på dette tidspunkt er at noen melder seg frivillig til å faktisk gjøre en innsats.

Lenke til kommentar

Kan ikkje alle som har ei genuin interesse for prosjektet ta kontakt med Awesome X da.

Det lettaste er jo og få på plass alle som faktisk kan vere med på og dra det igang, då tenker eg på folk som kan ta nokre telefonar og finne ut korleis vi kan gjer ting og kva som er lov. Skriving av artikla er jo noko som kjem i andre rekke må jo først få på plass litt infrastruktur for og sei det sånn.

 

Eg kan godt bruke litt tid etter jobb på og sjekke opp i ting eg i utganspunktet ikkje kan noko om men då må vi først ha ein plan på plass. Kan liksom ikkje berre plukke litt her og der og so poste det eg finn ut på forumet, det blir for tungvint og uoversikteleg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...