Gå til innhold

4K tv'er, HDR og konsoller


LarZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uff da ks7000 eiere ... skulle ha gått Oled

 

- LG Oled C6/E6/G6: 4K @ 60hz @ 4:4:4 + HDR: 34.1 ms;

- Samsung KS7000/8000/9000: 4k @ 60Hz @ 4:4:4 + HDR: 37.6 ms.

 

4:4:4 er nesten ubetydelig til spill bruk. Om du kobler PC'n din til TV og har tenkt å bruke den til mer en spill så er chroma 4:4:4 så absolut å anbefale for skarpere tekst. 

 

Konsoll spillere kan glatt ignorere 4:4:4. En input lag på 21.1ms gjør Samsung KS7/8/9 serien til et av markedets beste TV'r for spill bruk i 4K @60hz i HDR.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uff da ks7000 eiere ... skulle ha gått Oled

 

- LG Oled C6/E6/G6: 4K @ 60hz @ 4:4:4 + HDR: 34.1 ms;

- Samsung KS7000/8000/9000: 4k @ 60Hz @ 4:4:4 + HDR: 37.6 ms.

En helt kurant kunde tror jeg ikke bryr seg om 3ms. Dette vet du godt selv også. Kjøpte ks7005 og er stor fornøyd. Om en annen mann i gaten har 3 ms bedre enn meg kunne jeg ikke brydd meg mindre om :) Endret av Johannes Entenmann
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vurderte OLED selv men konkuransen er dårlig og selv om prisene har halvert seg siden 2015 så er produktene fortsatt veldig dyre. Det er ikke snakk om at jeg som familiefar og normal lønn (uten arv og almisser) bruker over 20.000,- for å få en god nok OLED om man tar tidsbruken og nytteverdien i betraktning. Jeg bruker mye mer tid foran en monitor (90%) og på en PC enn jeg gjør foran en TV og vurderer da heller å bruker pengene på en god Curved 21:9 1440P med native 100Hz. Jeg har også til nå brukt konsollene siden PS3 og 360 mot monitoren for lav inputlag. Spesielt i bilspil er det viktig.

 

Hvis OLED får litt mer fart i seilene fremfor at nesten alle heller satser på QD-LED så vil dette endre seg. Håpet i grunn at OLED skulle bli min neste monitor også men ser ut som dette drar ut i det uendelige.

 

Ergo får den gode 2010 Plasmaen holde til BD film en stund til.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Da har Lg i USA gitt ut en software oppdatering til C6 E6 og G6 Oled. HDR Game mode.

34.1ms på C6.

 

B6 så langt har ingen HDR Game mode update for den bruker ikke Lg sin chip set.

http://www.hdtvtest.co.uk/news/lg-hdr-game-201612014385.htm

 

Update 9 December 2016: LG has confirmed that it is working on a firmware update to add [HDR Game] mode to the B6 OLED series too for all regions, although hasn’t committed to any timeline.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Her er videoen Theo343 henviser til.

(La oss holde 4k, UHD, HDR-diskusjonen i denne tråden).

 

Jeg synes Theo343 har funnet en bra video som forklarer dette trinnet av bildeutviklingen.

Akkurat slik som de beskriver det på videoen, opplever jeg det også.

1. 4k oppløsning er knapt merkbart i forskjell til vanlig 1080p blu-ray.

(I hvertfall på skjermer under 60")

 

2. HDR og bedre farger er den store oppgraderingen, og merkes langt mer enn økt oppløsning.

 

3. Det er varierende filmer/disker ute i markedet. Noen er knapt en forbedring i forhold til 1080p, og andre gjør en stor forskjell.

 

4. Det er stortsett, (slike som meg), lyd-og-bilde-nerder som har utstyr, eller er i stand til å se forskjell på de forskjellige bildekvalitetene. Dermed blir dette også et "nisjeprodukt" for oss i en god tid enda.

 

Og så likte jeg godt det videoen sier om 4k og streaming.

"Hvordan pokker skal streaming klare å gjøre 4k HDR en "ekte" opplevelse, når dagens vanlige 1080p blu-rays er bedre enn såkalt 4k-streaming?"

  • Liker 1
Lenke til kommentar

HDR er ekstremt mye mer synlig enn 4K etter min oppfatning. Når det er sagt synes jeg ting ser svært bra ut i 1080p også.

 

Er veldig godt fornøyd med hdr på min 55 ks7005.

 

 

Må bare nikke enig i det Niram skriver. 

 

 

Takk for svar folkens! Utifra det jeg har lest i anmeldelser også så virker den som en veldig fin tv egentlig. 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...