Gå til innhold

Konkurranse: Nattfoto


Anbefalte innlegg

Sigmaen trenger jeg ikke, da jeg nettopp har kjøpt den, men sier takk til tripodden :)

 

Ja, jeg så du hadde kjøpt den. Hadde nesten litt vondt av deg, men kunne selvsagt ikke fortelle om konkurransen og premien(e) likevel.

Nå skal det tas noen bilder før jeg kan bli kåret til vinner :grin:

 

Right. Note to self: Ikke ta livsløgnen fra brukerne, uansett hvor fristende det kan synes...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haha. Jeg stresset som faen i kveld. Har ikke tatt nattfoto siden fjor vinter, var så kos å løpe rundt å ta nattbilder mens kjerringa bablet i telefonen, og musikk på det andre øret. Vel. Nå er hun dumpet, men konkuransen ga meg motivasjon til å ta noen bilder. Fant frem fotovesken jeg brukte i fjor, og der lå det faen meg tre pall mals og en lighter. Turen ble virkelig kos, men bildene endte opp som bæsj reinkarnert. Fint å se at jeg har flere dager på meg :fun:

Endret av J@cob
Lenke til kommentar

Faen, jeg tror jeg blir sprø! Kommer det virkelig ikke klart nok frem at man har 14 dager på seg til å ta bildet sitt, og at preiket tas i denne tråden (og at kun bilder skal i den andre)?

 

Det er slikt som dette som gjør at det er et jævla ork å arrangere fotokonkurranser av og til.

Lenke til kommentar

Skal tilbake til locationen som jeg tok noen bilder ved for et par dager siden, da var det bare for natt testens skyld, reklamerer litt ( om det er lov ) og sier at noe av det ligger på devianten min ( inspirasjon til de som aldri har gjort dette før ) som er linket til under der i singaturen min.. ^_^

 

Fikk ikke gjort så mye da det var iskaldt, mye vind for et lite 15cm stativ som ikke veier noen ting.

 

Fordi jeg vet ikke om jeg har noe motivasjon senere, tar jeg en tur i natt. Området i seg selv er digert, så får se meg litt om. Har lite erfaring med nattbilder, og hvitbalansen kan være vanskelig å få til, men erfaring må jo komme fra somewhere.

 

EDIT: Aetius, føler med deg. Les nøye på Akam om konkurransen folkens + første post i topic :)

Endret av victoryseieren
Lenke til kommentar
Men altså..

Er reglene slik at bildet må være tatt etter midnatt, eller noe?:hm:

Tolker det slik at det holder at det mørkt ute.

 

Kan ikke akkurat kalle folk geniale som stresset med å ta bilder å legge dem ut i kveld. :p

Får håpe de får lov til å bytte ut når de får tenkt seg litt om ..

 

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Kan ikke akkurat kalle folk geniale som stresset med å ta bilder å legge dem ut i kveld. :p

Får håpe de får lov til å bytte ut når de får tenkt seg litt om ..

 

Klart det, det er bildet som er lagt ut når fristen går ut som er "tellende". Forutsatt at man bare har ett bilde i tråden da, selvsagt.

Lenke til kommentar

Flere forsøk på konstruktive kommentarer fra en komplett amatør, bare si ifra om jeg er helt på jordet.

 

sn0dig: Syntes først bildet manglet en klar idé, men det vokser veldig på meg. Mangler likevel detaljer å fokusere på.

 

krigar: Fint bilde med god utnyttelse av sjø og skyer. Litt dårlig balanse med mer tyngde til høyre i bildet. Dårlig skarphet, spesielt gitt at du har skalert ned bildet så mye.

 

XanderZ: Fint motiv, men det ser ikke helt ut til at du har funnet rett sted å fotografere det fra. Skjevt bilde og hovedmotiv til høyre for sentrum uten at noe motbalanserer det. Litt uskarpt/ikke helt i fokus.

Lenke til kommentar
Flere forsøk på konstruktive kommentarer fra en komplett amatør, bare si ifra om jeg er helt på jordet.

 

krigar: Fint bilde med god utnyttelse av sjø og skyer. Litt dårlig balanse med mer tyngde til høyre i bildet. Dårlig skarphet, spesielt gitt at du har skalert ned bildet så mye.

 

Takk for det! Er skalert pga jeg har det på flickr, og legger ikke ut originalfilen der! Men tror jeg skal heller laste opp ett litt større bilde.

 

Vist du tenker på skarpheten er det pga jeg har fast fokus (og den er forøvrig på askøybroen), pga panorama bilde. Er nybegynner, men har fått med meg at man ska beholde fokuset. I tillegg til at det regnet, som man kan se på sjøen. Muligens jeg skal prøve på en forbedring av det!

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...