Gå til innhold

ekstrem lang leveringstid (posten)


XanderX

Anbefalte innlegg

Det har seg slik at den 02.11.2009 kl: 15:19 får jeg melding fra zailor at pakken min var klar til å bli sendt første virkningsdag. Dette vil si at den skulle ha vært sendt den 03.11.2009.

 

 

Har ennå ikke mottat pakken, og det jeg lurer på er om det finnes noen lover som sier at jeg kan kreve avslag på pris, på basis av at jeg ikke har mottat noen vare?

 

Edit:Har snakket med zailor, og de sier at de har sendt den.

har sendt brev fram og tilbake.

Endret av XanderX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det har seg slik at den 02.11.2009 kl: 15:19 får jeg melding fra zailor at pakken min var klar til å bli sendt første virkningsdag. Dette vil si at den skulle ha vært sendt den 03.11.2009.

 

 

Har ennå ikke mottat pakken, og det jeg lurer på er om det finnes noen lover som sier at jeg kan kreve avslag på pris, på basis av at jeg ikke har mottat noen vare?

 

Er det posten eller Zailor du klager på her egentlig.

Vet du at pakken er sendt fra Zailor og det er posten som har brukt over 20 dager?

 

Ta kontakt med Zailor og få høre hvorfor det har tatt så lang tid er en god start.

Så får man vurdere hva du har rett på etter det :)

Lenke til kommentar
Er det posten eller Zailor du klager på her egentlig.

Vet du at pakken er sendt fra Zailor og det er posten som har brukt over 20 dager?

 

Ta kontakt med Zailor og få høre hvorfor det har tatt så lang tid er en god start.

Så får man vurdere hva du har rett på etter det :)

 

Har snakket med zailor, og de sier at de har sendt den.

Lenke til kommentar
Er det posten eller Zailor du klager på her egentlig.

Vet du at pakken er sendt fra Zailor og det er posten som har brukt over 20 dager?

 

Ta kontakt med Zailor og få høre hvorfor det har tatt så lang tid er en god start.

Så får man vurdere hva du har rett på etter det :)

 

Har snakket med zailor, og de sier at de har sendt den.

 

Fikk du et sporingsnummer av Zailor som du kunne bruke hos Posten da?

Har Zailor sendt pakken din bør det være enkelt å spore hvor denne befinner seg nå, og hvis ikke bør du kontakte posten.

 

Min erfaring med posten er at det er ekstremt sjelden de roter så lenge som du har opplevd her, så synes det virker litt rart hele opplegget.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Da må du be om å få et sporingsnummer fra dem, slik at du kan se om pakken har stoppet opp en plass.

 

edit: litt for sein der ja

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar
Er det posten eller Zailor du klager på her egentlig.

Vet du at pakken er sendt fra Zailor og det er posten som har brukt over 20 dager?

 

Ta kontakt med Zailor og få høre hvorfor det har tatt så lang tid er en god start.

Så får man vurdere hva du har rett på etter det :)

 

Har snakket med zailor, og de sier at de har sendt den.

 

Spørsmålet er om Zailor.no har sendt den, eller om det er leverandøren deres som har sendt den... :)

 

Har skrevet om min erfaring med Zailor.no på bloggen min

Lenke til kommentar

Har snakket med zailor og spurt etter dette.

det jeg får i svar fra de er at posten har forsinkelser

 

Hej. Vi har kontaktet posten og de siger, at der har været en del forsinkelser, men du skulle meget gerne modtage din pakke i starten af næste uge.

Vi beklager den lange ventetid.

Denne fikk jeg 6 dager siden.

 

ny i dag.

Hej. Spillet er sendt til dig og du skulle gerne modtage det i starten af næste uge. Vi har lige haft kontakt med posten i Norge og de kan bekræfte at der stadig ligger en del som ikke er kommet ud endnu, men de arbejder på sagen.
Lenke til kommentar

"På grund av storm i södra Sverige och Danmark är paket från Danmark försenade." fikk en venninne på mail i dag angående noe av det samme fra en annen dansk butikk. Jeg har selv ikke hørt noe annet om dette, så om det stemmer aner jeg ikke.

 

Endret: Hmm, så bare at mailen var på dansk, og tenkte at butikken var fra Danmark.

Endret av Matsemann
Lenke til kommentar
Hmm.. Selv har jeg aldri opplevd at en nettbutikk har skyldt på posten når pakker ikke kommer frem på tiden. Hvis ting tar tid så er det som regel nettbutikken selv om har feilen. Det er jo ikke som om julestria hos posten har begynt helt ennå vel?

Jeg spurte om de kunne sende et nytt produkt, eller om jeg kunne få pengene tilbake. Jeg syns det var lang tid på å få en pakke fra zailors utsendingskontor te nordland.

Lenke til kommentar

Posten Norge med sine underavdelinger er en Nasjonal bremsekloss som virker.

 

Kjøper ofte fra utlandet, men hos posten utenlandsavdeling stopper det opp - uansett.

 

Fikk tilsendt en pakke fra Slovakia her i November, ett tidligere ØSTBLOKKLAND.

Det gikk 5 dager før pakken var hos Postens utenlandsavdeling / tollen.

 

Av erfaring sendte jeg ALL INFO før jeg mottok pakken til posten Norge / utenlandsavdeling.

 

Dette var bankkopi av betaling for vare, og kopi av Proforma invoice / faktura fra selger.

 

Men denne gang stoppet det helt opp.

Samtlige steder som jeg tidligere har sendt slik info kunne ikke motta dette, eventuelt ikke videresende det internt hos posten.

Fikk faktisk beskjed fra saksbehandler om å sende denne info på nytt når pakke var ankommet Norge i følge sporing.

( Ikke alltid har jeg hatt sporingsnummer ).

 

Hun orket med andre ord ikke å videresende denne info eller å ta vare på denne.

Info ble sendt 5 og 6 ganger til 2 forskjellige avdelinger hos posten.

Dette uten at det hjalp.

 

For det dukket opp ett brev i postkassen som etterspurte info som jeg hadde sendt til posten 5 og 6 ganger.

Denne gangen skulle de ha personnummer også, noe de ikke hadde etterspurt før.

Men siden jeg hadde sendt kopi av sertifikat som identitetsbevis - måtte jeg spørre om de var blinde?

For på sertifikatet står nemlig personnummer oppgitt.

 

Enden på visa var at jeg etter 8 dager fikk rett adresse for sending av info pr. mail fra postens "servicearbeidere"????

 

Jeg hadde da sendt også skriftlige kopier til posten og postens admin.

 

Summa summarium -

 

Pakken trengte 5 dager fra Slovakia til tollen Norge.

 

Fra pakken kom til tollen Norge og til jeg mottok den, gikk det 11 dager!!!!

( Enda jeg hadde sendt ALL info på forhånd )!

 

Totaltid ble da 16 døgn i frakttid, 3/4 av tiden innen Norges grenser.

Hvis dette er representativt for næringslivet så misunner jeg dem ikke dette.

 

Ble meget irritert etterhvert, ikke mindre da postens saksbehandlere var fullstendig ubehjelpelige, og tildels direkte ufine.

 

Ingen service, og hjelp.

Ingen kundebehandling overhode.

 

Erfaring viser meg etter samtale med selgere fra Slovakia, Tyskland, England, USA, Nederland, Polen, Tsjekkia++, at Norge er det land med senest postgang innenlands.

Norge er det land hvor pakker trenger lengst tid før det ankommer mottaker, selv sammmenlignet med uland og tidligere Østblokkland.

 

Dette har 100.000-vis av forsendelser vist, at pakker trenger lengre tid til mottaker i Norge enn noe annet land, og det er innenriks i selve Norge det stopper opp.

Endret av ulfjoh01
Lenke til kommentar
Ble meget irritert etterhvert, ikke mindre da postens saksbehandlere var fullstendig ubehjelpelige, og tildels direkte ufine.

 

Ingen service, og hjelp.

Ingen kundebehandling overhode.

Postens kundeservice er en gjeng totalt udugelige folk med absolutt ingen serviceinnstilling overhodet. Mulig det er enkelte ok personer der, men jeg har snakket med en del og gjennomgående høres det ut som jeg er til bry hver gang jeg spør et enkelt spørsmål, og de har et toneleie og en måte å svare på som får meg til å føle meg dum.

 

Folk rundt på postkontorene er stort sett helt ok, men jeg har aldri opplevd maken til nedlatende holdning de gangene jeg har ringt kundeservice.

 

Et eksempel er en gang jeg ventet på en pakke som aldri kom. Den var sendt som dør til dør. Da avsenderen sjekket sporingsnummeret, så fant vi ut at den måtte være utlevert til feil person (altså ikke spurt om legitimasjon, eller så har sjåføren tatt pakken selv). Ba postkontoret mitt om å søke etter pakken, og de satt den som savnet. Etter litt over en uke, ringte jeg kundeservice og spurte om de hadde funnet ut noe mer. Fikk da regelrett kjeft fordi jeg ikke hadde ventet to uker før jeg ringte (!) som om det var en eller annen regel. Jeg kunne ikke forvente at de fant en savnet pakke etter bare en uke, fikk jeg vite.

 

De fant for øvrig aldri pakken...

Lenke til kommentar

Å motta pakker via Posten er et lotteri uten like, og som andre sier, med særdeles liten evne til å yte service.

 

Eg mottar en del pakker i fra andre deler av verden og ser støtt og stadig at pakker bruker 2-4 dager fra den andre siden og frem til Norge, for så å stoppe totalt opp. For å ikke snakke om prisnivået. Bestilte for en tid tilbake en liten duppedings som fikk plass i en bobleplast konvolutt og betalte på forskudd(m VISA). Dette var fra USA med en total fraktpris på ca kr 18,-. Det tok 2 dager før den var på grensa til Norge, og dertil 9 dager før den låg i postkassen min. Til sammenligning koster det meg mer å sende tilsvarende brev innenlands med Posten, og den bruker som regel lenger tid fra meg til mottaker enn det pakken fra USA brukte til grensen.

Endret av nomore
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...