Gå til innhold

- Den Store Far Cry 2 Tråden -


Anbefalte innlegg

Har spilt et par timer nå, og må si jeg er skuffet. Har gjort litt oppdrag på tvers, som ikke har särlig til story og de er alle relativt like. Ellers reiser man bare rundt og dreper fiender på outposter som respawner konstant. Skjer det noe nytt snart?!

 

Fri verden? Man MÅ jo fölge veien, prövde å gå litt i skog/berg, men da er det bare gigantiske klipper i veien.

Endret av Sebbe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da skjönner jeg ikke hvorfor Far Cry har scoret så höyt på masse anmedelser.

First Person Runner.

 

FPR er den beste og korteste beskrivelsen av FC2 jeg har hørt på lenge :D

 

-------------------

Har spilt et par timer nå, og må si jeg er skuffet. Har gjort litt oppdrag på tvers, som ikke har särlig til story og de er alle relativt like. Ellers reiser man bare rundt og dreper fiender på outposter som respawner konstant. Skjer det noe nytt snart?!

 

Fri verden? Man MÅ jo fölge veien, prövde å gå litt i skog/berg, men da er det bare gigantiske klipper i veien.

 

Helt enig der, makan til hypet spill...

De skal jo ha litt creds da, det er få spill man føler seg innestengt på 50km2

Endret av Applebee
Lenke til kommentar
hva med å heller forklare HVORFOR du synes spillet suger istedet for å bare komme med en slik kommentar?

Begynnelsen av Far Cry 2 er rå. Man får seg en benchmark + Øyegodis. Så står man til slutt på egne føtter etter og ha gjennomført en rekke ærend.

 

Da er det opp til deg om du vill ta oppdrag for, så og kunne få bedre våpen hos forhandleren. Eller om du vill ha status, gjør man for oppdrag for enten det ene teamet eller det andre.

 

Saken tror jeg da, er den.. Det finnes de som elsker og være på egenhånd og finne ut ting alene og bygge seg opp!

Og så har vi de som ikke skjønner en dritt og dømmer spillet for fort.

 

Kan hende det har noe med dette.

Lenke til kommentar
Begynnelsen av Far Cry 2 er rå. Man får seg en benchmark + Øyegodis. Så står man til slutt på egne føtter etter og ha gjennomført en rekke ærend.

 

Da er det opp til deg om du vill ta oppdrag for, så og kunne få bedre våpen hos forhandleren. Eller om du vill ha status, gjør man for oppdrag for enten det ene teamet eller det andre.

 

Saken tror jeg da, er den.. Det finnes de som elsker og være på egenhånd og finne ut ting alene og bygge seg opp!

Og så har vi de som ikke skjønner en dritt og dømmer spillet for fort.

 

Kan hende det har noe med dette.

Så mer eller mindre GTA altså? Bare at her fjerner de mye frihet og underholdning?

Lenke til kommentar

Jeg hater Far Cry 2. La meg utdype det litt: jeg elsket Far Cry og håpet på en oppfølger. Ubisoft ga meg ikke en oppfølger til Far Cry, Ubisoft ga meg et ufokusert actionrollespill med en god motor og en dårlig historie.

 

Valgene du gjør i spillet har ingen innvirkning. Det samme skjer uansett hva du gjør. Velg karakter i starten - alt som endres her er hvor du møter de forskjellige andre karakterene du kunne ha valgt. Du vil møte dem uansett, bare ikke den du valgte fordi det er jo deg! Lev deg inn i rollen som mister generic man istedenfor å få velge mister generic man som om det har noe å si. Redd kompisene dine eller redd folk i kirka? Ingen forskjell.

 

Spillet er så ufokusert at det tror det er en dokumentar full av sosial kommentar. Tøv og sludder. Et moraliserende spill med teit slutt. Jakalen er en dust, alle du møter prøver å ta livet av deg (hvor er de sivile?). Sjekkpunkter blir bemannet få minutter etter at du har slaktet ned alle og brent alt og sprengt alt der. Biler du møter i ødemarken må følge etter deg eller kræsje front-mot-front som om sjåføren er en OCD-befengt chihuahua. Og du har malaria, genialt deus ex machina fra designerne. Hoho, her har vi noe vi kan tvinge spilleren med i vårt FRIE GJØR-HVA-DU-VIL spill.

 

Jeg vedder på at det neste spillet fra Ubisoft Montreal blir like dårlig som Far Cry 2.

Lenke til kommentar

Synes ikke generelt sett det er noe skikkelig galt med spillet, bortsett fra skuffende AI, svak historie og stemmeskuespill (forventet noe skikkelig bra "blood diamond" greier"), at fiender respawner på poster litt for fort og at du ikke ser sivile (tenker meg dette kunne blitt problematisk pga du ser feil og skyter dem osv). Ok, det var en del ting, men det som egentlig skuffer mest for meg var intelligensen til fienden. Spillet er helt "greit" imo.

Endret av Gormers
Lenke til kommentar
Jeg hater Far Cry 2. La meg utdype det litt: jeg elsket Far Cry og håpet på en oppfølger. Ubisoft ga meg ikke en oppfølger til Far Cry, Ubisoft ga meg et ufokusert actionrollespill med en god motor og en dårlig historie.

 

Valgene du gjør i spillet har ingen innvirkning. Det samme skjer uansett hva du gjør. Velg karakter i starten - alt som endres her er hvor du møter de forskjellige andre karakterene du kunne ha valgt. Du vil møte dem uansett, bare ikke den du valgte fordi det er jo deg! Lev deg inn i rollen som mister generic man istedenfor å få velge mister generic man som om det har noe å si. Redd kompisene dine eller redd folk i kirka? Ingen forskjell.

 

Spillet er så ufokusert at det tror det er en dokumentar full av sosial kommentar. Tøv og sludder. Et moraliserende spill med teit slutt. Jakalen er en dust, alle du møter prøver å ta livet av deg (hvor er de sivile?). Sjekkpunkter blir bemannet få minutter etter at du har slaktet ned alle og brent alt og sprengt alt der. Biler du møter i ødemarken må følge etter deg eller kræsje front-mot-front som om sjåføren er en OCD-befengt chihuahua. Og du har malaria, genialt deus ex machina fra designerne. Hoho, her har vi noe vi kan tvinge spilleren med i vårt FRIE GJØR-HVA-DU-VIL spill.

 

Jeg vedder på at det neste spillet fra Ubisoft Montreal blir like dårlig som Far Cry 2.

 

Som om jeg skulle ha beskrevet det selv.

Lenke til kommentar

Ærlig talt har Far Cry 1 den dummeste historien jeg har sett i et spill og ikke minst den flaueste skuespillerprestasjonen jeg har hørt. Med Crysis rett bak.

 

Resten er faktisk ganske lik Far Cry 2, men sistnevnte har bedre action, er ikke lineært og har ikke latterlige monstre. Dessverre er Far Cry 2 betydelig mer repetitivt og funker best i små doser. Kikkertssystemet var også bedre i første Far Cry selv om det var mindre realistisk.

Lenke til kommentar

Historien i Far Cry var en cheesy actionfilmhistorie. Historien i Far Cry 2 er en moraliserende pekefingerhistorie som ikke fungerer overhodet. Tror det er flere frustrerte filmmakere hos Ubisoft Montreal.

 

Ideen om at FC2 er ulineært er en illusjon. Ingen av de ulineære tingene du kan gjøre har noe å si og alt av de såkalt ulineære oppdragene er dønn like.

Lenke til kommentar

Mens vi snakker om monstrene i Far Cry: noe av det skumleste jeg har opplevd i et spill (etter det forlatte hotellet i Vampire the Masquerade: Bloodlines) var i Far Cry. Jeg møtte en drøss med mutanter samt et par Fat Boys. Det var natt og jeg hadde lite ammo. Alle mutantene klarte jeg å meie ned utenom én Fat Boy. Jeg spurtet til en jeep som sto parkert i nærheten og moste avgårde. I bakgrunnen hørte jeg Fat Boy'ens tunge fottrinn dundre ut i jungelen mens han fulgte etter meg.

Endret av Bludd
Lenke til kommentar
Har ett veldig noobete spørsmål, men er seriøs gamer.

 

Er det noen måte og kunne få objecter/models til og spawne/rendre enda litt lengre i bakgrunnen?

Syns det er litt frustrerende og måtte se partikkler bygge seg langs opp veien når jeg har GTX 295. Ett veldig VELDIG bra kort, som jeg kjører null lagg med ;)

 

veldig enig med deg. går man og titter ned så ser man objeker/skygger blir rendrert bare noen meter foran.

Endret av Blazer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...