Gå til innhold

- Den Store Far Cry 2 Tråden -


Anbefalte innlegg

Det er en stund siden jeg har spilt Far cry 2 nå, og synes jeg skulle teste en time eller 2. Etter ca en halvtime så krasjet spillet uten noe form for feilmelding. Dette er et kjent problem om man kjører spillet med DX10, men det er altfor dårlig at Ubisoft ikke har fikset dette krasje-problemet enda.

 

Uten at folk skal begynne å spør, så har jeg nyeste driver til skjermkortet, og det fungerer ypperlig til alle andre spill jeg har testet. Når skal ubisoft få ut fingeren ?!

De får ikke ut fingeren, det som er problemet.

Gjør det samme som meg, ha samme instillinger som før og bare bytt til DX9, man merker ikke noe særlig forskjell på grafikken, men ytelsen blir litt dårligere (dårligere fps).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette har jo vært et kjent problem siden spillet ble lansert, og man kan begynne å lure på hva de gjør på når de ikke fikser en så omfattende feil. De har hatt en god stund på seg. Uansett så går DX9 faktisk bedre med meg enn DX10 når det gjelder fps - det vil si at det er ca 5 - 10 fps i forskjell fra DX9 til DX10.

 

Det bare irriterer meg noe sinnsykt at de ikke har fikset det enda. Og bilfysikken burde hatt en stor overhaling i det spillet, ødelegger litt av gleden når å kjøre bil er så forbasket kjedli. La oss heller vente på Far cry 3 og håpe det blir bedre.

Lenke til kommentar
Dette har jo vært et kjent problem siden spillet ble lansert, og man kan begynne å lure på hva de gjør på når de ikke fikser en så omfattende feil. De har hatt en god stund på seg. Uansett så går DX9 faktisk bedre med meg enn DX10 når det gjelder fps - det vil si at det er ca 5 - 10 fps i forskjell fra DX9 til DX10.

 

Det bare irriterer meg noe sinnsykt at de ikke har fikset det enda. Og bilfysikken burde hatt en stor overhaling i det spillet, ødelegger litt av gleden når å kjøre bil er så forbasket kjedli. La oss heller vente på Far cry 3 og håpe det blir bedre.

Merkelig at vi får forskellige resultater med samme kort da, kjørte Far Cry 2 benchmark igjen med alt på max:

DX9:

Average Framerate: 60,24

Max. Framerate: 106,06

Min. Framerate: 30,95

 

DX10:

Average Framerate: 62,30

Max. Framerate: 126,49

Min. Framerate: 27,21

 

:roll:

Lenke til kommentar

Iceman22: Det kan ha noe med at det høyeste jeg har kjørt prossesoren er på 3,6 Ghz. Jeg har ikke kjørt benchmark med den nyeste driveren heller, det var gjort med 8.11 Hotfix. Men jeg ser at minimums fps'en din er mindre på DX10, uansett så er det svært likt på DX10 og DX9.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvordan står det til med savegame mappen?

 

Er den veldig fyllt opp, er det lett for å bugge seg, så hvis du bruker quicksave hele tiden, så er du i faresonen med tida...

Rensk opp der, så vil det kanskje hjelpe... Mitt bugga seg, og når jeg sletta litt, ble det ordna

 

EDIT: leif

Endret av Lolli
Lenke til kommentar

Slettet 99% er 1-2 ting der nå. "åpne døra" tegnet kommer ikke opp men det er rett hus.

 

Dørvakten gir meg oppdraget i på sydlige kartet.

 

Slettet hele spillet og spillte på nytt, sto fast på samme sted.

 

Brukte koder for å hacke litt med godmode osv fortsatt bug på samme sted. kanskje prøve en wallhack

Endret av War
Lenke til kommentar
Slettet 99% er 1-2 ting der nå. "åpne døra" tegnet kommer ikke opp men det er rett hus.

 

Dørvakten gir meg oppdraget i på sydlige kartet.

 

Slettet hele spillet og spillte på nytt, sto fast på samme sted.

 

Brukte koder for å hacke litt med godmode osv fortsatt bug på samme sted. kanskje prøve en wallhack

 

Bruk "mortar trikset" :) Stell deg foran døren og "aim" med mortaren, også vrir du deg 180 grader. Dette gjør at du vrir deg gjennom veggen. Ble iallefall løsningen min på X360.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498
Blir fiendene smartere hvis man velger høyere vanskelighetsgrad?

 

tvilsomt, de tåler vel bare mer.

 

men jeg lurer på om det har kommet noen mod til pc som fjernet den malaria dritten, og setter ned respawn tiden på vakt postene rundt forbi? det er liksom det som er det største problemet med spillet synes jeg, og det var pga det jeg gikk lei.

Lenke til kommentar

Har ett veldig noobete spørsmål, men er seriøs gamer.

 

Er det noen måte og kunne få objecter/models til og spawne/rendre enda litt lengre i bakgrunnen?

Syns det er litt frustrerende og måtte se partikkler bygge seg langs opp veien når jeg har GTX 295. Ett veldig VELDIG bra kort, som jeg kjører null lagg med ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498
Har ett veldig noobete spørsmål, men er seriøs gamer.

 

Er det noen måte og kunne få objecter/models til og spawne/rendre enda litt lengre i bakgrunnen?

Syns det er litt frustrerende og måtte se partikkler bygge seg langs opp veien når jeg har GTX 295. Ett veldig VELDIG bra kort, som jeg kjører null lagg med ;)

 

view distance, vet ikke om det er noe valg på spillet men hvis det er så sett den til maks!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...