Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Kjæresten min har macbook air, og jeg har MBPr 15". Det er helt ekstremt hvor stor forskjell det er på de to skjermene. Selv når man ser bort i fra oppløsningen, er MBA sin skjerm langt dårligere. Spesielt hvitbalansen er helt horribel. Mens MBP har helt fin og nøytral hvitfarge, er MBA sterkt gul.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nettverksdisk?

 

exFAT er kompatibelt begge veier, men KAN noen ganger være kjipt - ikke tenk på det som permanent lagring.

 

Det beste er vel å bruke HFS+ for Mac.

 

Hjemme så bruker jeg nettverkslagring.

Det jeg kunne tenkt meg er en portabel ekstern hdd (type WD Passport) som fungerer med både Mac og Windows.

Jeg kan vurdere NTFS filsystem og ikke skrive til disken fra Mac, men trodde det fantes en fullgod løsning.

 

Alt som oppbevares på disken kan gjenskapes eller hentes fra andre enheter, så exFat kan vurderes.

 

HFS+ fungerer ikke med Windows, kun Mac?

Lenke til kommentar

HFS+ fungerer ikke på Windows, nei.

 

Selv bruker jeg exFAT om jeg skal flytte mellom to maskiner, og så har jeg en disk med to partisjoner på - en HFS+ og en NTFS. Den kan jeg bruke på begge systemene, men da selvsagt ikke for å flytte filer.

 

Hvis man ikke trenger plass, kan Google Drive eller Dropbox være et alternativ, selvsagt.

Lenke til kommentar

Jeg bruker exFAT for disker og minnepenner som skal kobles til både OSX og Windows. Anbefaler å formatere den i Windows, da jeg har opplevd problemer med å lese disker formatert til exFAT med Disk Verktøy i OSX.

 

Som andre anbefaler, kan du også kjøpe programvare som skriver til NTFS i OSX eller til HFS+ i Windows. Paragon har begge deler og har ofte tilbud på pakker.

Lenke til kommentar

ExFat skulle vært det filsystemet, men jammen har det ikke flere problemer enn de filsystemene det skulle erstatte. I'm shocked - SHOCKED og så videre...

 

 

Har aldri helt forstått hvorfor ExFat ble et så fryktelig dårlig filsystem som det har blitt? Eksterne disker og minnepenner med ExFat blir korrupt øst og vest.. Holder meg stort sett til Fat32 så lenge jeg ikke har enkeltfiler som overgår 4GiB.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...