Gå til innhold

Den lille Mass Effect 3 Tråden [ingen spoilere!]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor mange followers får du egentlig?

Jeg mener selv at jeg er ganske godt ut i historien og har kun 4stk.

 

Det er max syv kompanjonger så langt(åtte hvis du kjøpte DLC'en "From Ashes"). Prinsippet er rimelig straight for ett par av dem, du plukker de opp etter at du har fullført regionen deres i galaksen. DLC kompanjongen er tilgengelig nesten helt fra begynnelsen.

Lenke til kommentar

Hvorfor får jeg oppdrag på Citadel jeg ikke kan gjøre? Skal ut i galaksen og finne saker, men jeg får ikke lov å lande på stedene oppdragene sier de er. Selv CIC viser at det er oppdrag der.

 

Er det oppdrag-oppdrag eller berre scanne/finne random dings i anna oppdrag-opppdrag? Sistnemnde er både obtuse og vanlege.

Lenke til kommentar

Hvorfor får jeg oppdrag på Citadel jeg ikke kan gjøre? Skal ut i galaksen og finne saker, men jeg får ikke lov å lande på stedene oppdragene sier de er. Selv CIC viser at det er oppdrag der.

 

 

Hvis du kommer for langt i handlingen så forsvinner NPC'ene som gav deg questene. Det kan være dette som har skjedd. I såfall vil du se at questene er grået ut i journalen med det resultat at de er umulig å fullføre.

 

 

Journalen suger jevnt og trutt hele spillet, og en grei tommelfinger regel for folk som liker å fullføre side-oppdrag og slikt er å vente med "Primary" missions helt til alle side-oppdrag er fullført. Ett annet tips er å scanne alt av planet-systemer i alle clusterne som er infisert av Reapers - dette vil gi deg mer war rating, penger og såkalte "planer"

som du kan oppgradere hos Liara

som en boost av egenskapene til karakteren din.

Endret av Singularity
Lenke til kommentar

Hvorfor får jeg oppdrag på Citadel jeg ikke kan gjøre? Skal ut i galaksen og finne saker, men jeg får ikke lov å lande på stedene oppdragene sier de er. Selv CIC viser at det er oppdrag der.

 

Er det oppdrag-oppdrag eller berre scanne/finne random dings i anna oppdrag-opppdrag? Sistnemnde er både obtuse og vanlege.

 

Tror det er begge deler. Finner egentlig ikke ut av det fordi jeg ikke har noen måter å interagere med planetene på.

 

Never mind, jeg som glemte å scanne. Tungvint når jeg alt vet det er noe der men OK.

 

Og ja, journalen suger rimelig greit. En liten oppdatering hadde gjort seg, men nei.

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

Blir gaaaaaaal av makoen i ME1. Tenkte jeg skulle spille eneren og toeren på nytt før ME3 kom, men jeg er jo completionist til de grader, og ville ha en "perfekt" char til ME2 (level 60 vanguard). Tenkte jeg skulle ta to kjappe playthroughs og så en tredje completionist run.. men så lurte jeg meg selv til å begynne å gjøre side quests i 2. gjennomspilling. Nå har jeg gjort alle side quests utenom gatherings, og jeg er såvidt level 59, og har kun virmire, ilos og citadel igjen >.<

 

Og btw, overload bug FTW!!! <3

Lenke til kommentar

Jeg er en skikkelig "completionist", så jeg var tilbake på Citadel omtrent mellom hvert eneste oppdrag for å forsikre meg at jeg hadde fått med meg alt. Jeg snakket med absolutt alle på skipet mellom hvert eneste oppdrag for ikke å gå glipp av noe.

Jeg koser meg med spillet, sjekker alle kriker og kroker for hemmeligheter og stash.

Er ingen konkurranse om å bli fortest mulig ferdig. ;)

 

Samme her. Jeg liker å fordøye spillet langsomt. Noen ganger får jeg inntrykk av at folk forsøker å spille gjennom spillet raskest mulig. Greit nok at de synes det er kult å spille på denne måten, men personlig så foretrekker jeg å lese all teksten, sjekke ut alle sideoppdragene, utforske alle områdene, osv. Ting tar lenger tid dersom man f.eks. leser alt som står i journalen (det er mye bakgrunnsstoff der).

 

Jeg har ikke fullført spillet ennå (har bare spilt 10 timer), men så langt synes jeg det er kjempebra. Minst like bra som ME2 (som igjen var betydelig bedre enn ME1). Nå har jeg noe å kose meg med i flere uker fremover :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er en sucker for sideoppdrag selv, og prøver å få med meg så mange som mulig. Desverre er journalen til å få vondt i ræva av, og det blir ikke bedre av at jeg må gå ut av galaksekartet for å få den opp når jeg skal finne ut hvilke planeter jeg skal på. Irriterende liten fillesak.

 

Det samme gjelder heisen, at de ikke lenger har skrevet opp hvilke lagsmedlemmer som er i hvilken etasje.

Lenke til kommentar

Lyst på DLC-karakter?

 

http://www.youtube.com/watch?v=zRRpGlmtws8

 

1. Open Coalesced.bin with this http://wenchy.net/me3-coalesced-utility

 

2. Search for this:

MemberValidCID=22, MemberAvailablePlotLabel=IsSelectableProthean,

 

3. Replace with this:

MemberValidCID=, MemberAvailablePlotLabel=,

 

That's it. Javik the Prothean is now unlocked. "From Ashes" not required.

 

Mon tro hva EA svarer på den der... :p

Lenke til kommentar

Vurderer å ta en rask gjennomspilling av ME3 for å ha det gjort, men lurer på to ting som irriterer vettet av meg.

 

For det første, kan vi "spole" i samtaler, dvs hoppe over setningen de sier i stedet for å måtte høre hele greia bli lest opp? Jeg leser mye raskere enn de snakker uansett.

 

Og for det andre, er det en hotkey for kartet? Mulig jeg har oversett en, så jeg må trykke Esc for å gå inn i menyen og velge Map derfra. Det er ikke overraskende svært tungvindt.

Lenke til kommentar

Vurderer å ta en rask gjennomspilling av ME3 for å ha det gjort, men lurer på to ting som irriterer vettet av meg.

 

For det første, kan vi "spole" i samtaler, dvs hoppe over setningen de sier i stedet for å måtte høre hele greia bli lest opp? Jeg leser mye raskere enn de snakker uansett.

 

Og for det andre, er det en hotkey for kartet? Mulig jeg har oversett en, så jeg må trykke Esc for å gå inn i menyen og velge Map derfra. Det er ikke overraskende svært tungvindt.

Du kan bare skippe dialog som er en del av dialog-systemet, og ikke cutscenes. Map = V

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...