All aktivitet
Denne strømmen auto-oppdateres
- Siste time
-
Trump vant valget 2024. Ikke 2020. I 2020 vant Biden. Hvis du ikke har fått med deg det så er det kanskje ikke rart du ikke får med deg Trump-hyllestene her inne.
-
McConnell og Thune lot avstemningen over forslaget om å restriktere Trumps fullmakter for fremtidige krigshandlinger mot Iran gå gjennom; 50-48. Dermed er "Iran Powers Resolution" vedtatt, som kan stanses med veto, men i realiteten betyr det at det ikke er lenge tillatt å føre krigspolitikk uten kongressens innsikt. Loven fratar nemlig IKKE Trumps mulighet til å føre krig på nytt mot Iran, han må deretter informere kongressen i tråd med fungerende lov fra før han kan starte nye krigshandlinger. https://x.com/RpsAgainstTrump/status/2069510870498259073 Det mente også at Trumps unntaksfullmaktene for å starte krig mot andre makter ikke lenge er garantert ettersom denne loven understreket eksisterende lov, som omfattet hele prinsippet om å ikke starte krig uten kongressens samtykke eller viten, da slike handlinger ikke vil forsvares legalt sett. For det amerikanske folket er dette meget positivt, åtte ut av ti vil ha slutt på krigen snarest mulig selv om flertallet er ikke lite mektig sint over hele saken omkring intensjonsavtalen som ødela tjue års politikk om å demme inn Iran siden Bush juniors tid. Deres sinne bli enda verre ved å huske at de var ikke gitt alternativer. Fra Libanon er det tydelig at israelernes meget ulogiske tendens om å skyte først før man orientere seg, forbli et stort problem da to menn ble drept i et klosterområde i al-Deir, bare fordi de var kledt i svart - de var der i forbindelse med åpning av en veg som var lukket under stridshandlingene. Som i Gaza har droneoperatørene fra Israel vist seg å være for impulsivt og morderisk selv under våpenhvile. Det er nå stille med unntak av droneangrep, men ingen i Libanon stole på israelerne.
-
Fornekte hva da? Er det slik at du tror at Trump vant valget i 2020?
-
But the measure is largely symbolic as the resolution, even after passed by both chambers of Congress, will not be sent to Trump for his consideration and does not carry the force of the law. Trump kommer til å gjøre som han vil uansett. Han er jo immun.
-
Ja, vi kan selvsagt bare fornekte alt sammen og late som ingenting. Akkurat som ved forrige valg da "alle" sa at Trump kom til å tape.
-
Unnskyldninger som det hjelper ikke på at du ikke kan bevise at Trump har en stor tilhengerskare her inne.
-
BBC: US Senate passes war powers measure, rebuking Trump's war with Iran
-
Skal jeg quote alle Trump-apologistene her inne kommer jeg til å bli bannet for DoS-angrep.
-
Det er også noe som heter å ha selektiv hukommelse. Du får vel hoste opp den overveldende jubelen over den orange da.
-
Dokumenteres? Det er jo bare å lese postene her.
-
Jeg kan også se noe som ikke kan dokumenteres.
-
Grunnreglen er å vise omsyn, særleg om du et barbeint eller i sandalar utan sokkar så er det viktig at du er påpasseleg med å holde beina i dørken til ei kvar tid. Det er uhøflig å stikke beina heilt under setet framfor eller ta beina opp og kvile dei på "lomma" i setet foran, men det er marginalt betre nær du har på sko. Min personlege meining er at dersom eg må forholde meg til framande folks føtter, så foretrekker eg eg at beina er utan skitne sko, men med reine sokkar. Uansett kor hygienisk du er så vil eg ikkje ha dine tær innafor min personlege sfære. Personleg hadde eg nok heller tatt med eit par tjukke sokkar å bytte over til på ein lang flytur, framfor å ente ha med eit ekstra skoskift eller ta heile reisa i sandalar. Merk også at regelen om å aldri aldri gå inn på offentleg toalett utan sko, og i alle fall om du ikkje et 100 % sikker på at dine nå urinimarinerte bein aldri forlater golvet/dørken.
-
Mange steder. Bl.a. i denne tråden.
-
Hva er det som du påstår er spam? Det som definitivt kan karakteriseres som det er brukere som alltid prøver å forsvare Israel med antisemittisme. De må alltid skrive noe om en folkegruppe.
-
Han kan få hjelp her https://atv-stiftelsen.no/om-oss/
-
Oppfør deg som ett noenlunde oppegående å trivelig menneske, problem solved. Man får ikke incel/femcel stempel uten at man oppfører seg som, eller kaster rundt seg med terminologi, som får seg selv til å fremstå som en rass..
- 11 svar
-
- 1
-
-
Selvfølgelig burde det være en arveavgift
HeHauken svarte på Villfaren sitt emne i Politikk og samfunn
Lurer på om de som er for arveavgift sparer til barna sine. Følger vi logikken, er det jo dønn urettferdig at de skal ha noe som helst de ikke selv har jobbet for. Hvorfor skal de ha egenkapital til bolig, og hvorfor skal det i det hele tatt ligge noe igjen til dem, om staten skal supe til seg?- 192 svar
-
- 1
-
-
Kanskje ikke incel (det handler mer om negative holdninger til kvinner slik begrepet brukes i dag), men han hadde kanskje blitt sett på som en sosial raritet. (Kommer selvsagt an på oppførselen).
- 11 svar
-
- 2
-
-
Norge, Liechtenstein og Island er vel landene som var en del av EFTA som fremdeles er utenfor EU. EFTA-avtalen gir langt på vei tilgang til Eu sitt indre market uten at landet kan stemme over hva som faktisk bestemmes.
-
Ark.
-
Absolutt interessant, ikke noe mer å tilføye annet enn å løfte det frem i en tråd som spammes voldsomt av enkeltbrukere
-
Hvorfor skal ungdommen velge det, tror du de ikke kan velge selv. Eller må de ha en påminnelse via skolen de går på?
-
Putin er vel den siste som bryr seg om ulne traktater, akkurat som Trump….
