Gå til innhold

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres

  1. Siste time
  2. Finnes det noen som ikke har slitt med dette på et eller annet tidspunkt? Noen mer enn andre selvfølgelig. Selv Toyota har hatt trøbbel med dette enkelte årganger av sine mindre bensinmotorer. Ihvertfall ifølge Youtube/Toyota-mekanikeren i YT-kanalen "The Car Care Nut".
  3. Interessant dømming med å gi Piastri 10 sekunders straff. Var det så stor forskjell fra dette og Russell i Canada? Edit: Og veldig interessant med 10 sekunders straff til Tsunoda for den der 🫣
  4. Mange av jobbene trengs ikke lengre. Halve fengelsvesenet kan gå hjem. Voldtekstmottak blir overflødige. Vi trenger færre vektere. Morsmålslærere forsvinner. I tillegg forsvinner halve trygdekostnadene i Norge. Dessuten har vi AI på vei inn i arbeidslivet. Sikker på at det kan ta noen tusen arbeidsstillinger. Jeg tror det går bra jeg.
  5. Det er EØS som muliggjør den massive arbeidsinnvandringen vi har. Så ja, vi har diskutert det indirekte.
  6. Tja.... står 1L per 2000km i brukerhåndboka til Golf MK8 også: Ref. https://www.vwmanuals.org/2025-volkswagen-golf/ side 526
  7. VAG forsøkte seg på å påstå 1l per 1000 km i perioden de hadde dårlige stempelringer på en haug med motorer, og byttet på garanti over en lav sko. Før og etter det så var det 0.5l per 1000km som gjaldt.
  8. Har vi diskutert EØS i denne tråden ?
  9. De to første der er 100% sanne. Det er ingenting kvinner gjør som ikke menn ville gjort like godt - og motsatt. Det er nytteverdi i andre mennesker, men kvinner trenger absolutt ikke spesifikt menn. Det er uansett absurd hvis vi går fra å mene at "kvinner trenger menn" til at kvinner skal date menn. Hvis noen mener at kvinner trenger menn for enkelte oppgaver, løses de greit uten at man må inngå romantiske forhold. Både rundt enkeltindivider, og i samfunnet som helhet. Jeg syns det hadde vært fint med en kjæreste, men jeg "trenger" absolutt ingen kvinne til noe.
  10. Det er riktig. Sosial dumping ødelegger for norske arbeidstagere. Mange bedrifter vil heller ha "billig" arbeidskraft enn norske lærlinger på tarifflønn. Arbeidere uten stillingsvern som er billig for dem, men dyre for norske skattebetalere. Da er vi inne på området "dem som profiterer på innvandring", mens Norge som helhet taper.
  11. Nei, det er oppgaven til de som argumenterer for at vi skal kaste ut hundretusener av arbeidsinnvandrere og stenge grensene.
  12. Hvem har sagt at vi skal kaste ut alle som allerede er her ? Poenget er at smertegrensen er nådd. Nå må fremtidige utfordringer løses på annen måte enn å pøse på med mer oljepenger og flere immigranter. Dessuten må de som ikke lar seg integrere settes på første fly.
  13. Men overlevelse handler også om å overleve kreft, slag, krig m.m. Fellesskapet løser jo ikke dette på en fullgod måte, så etter din logikk er da fellesskap feil - på samme måte som du angriper det å leve som individualist i naturen. Folk klarer også overleve fødsler uten jordmor o.l. Fellesskap er NYTTIG, men det er ikke NØDVENDIG for ovelevelse.
  14. Spørsmålet er ikke besvart, men nå begynner du å nærme deg. Hvor får du tallet 800.000 fra? Og hvem i offentlig sektor er det som skal få sparken og ta over jobbene til arbeidsinnvandrerne?
  15. Er det programvare i TCL tv som er dårlig da mener du? hvis jeg slår av spillmester, hva mister jeg av funksjoner?
  16. Uansett helt sykt. Selv en skamslitt B20 klarte ikke å bruke så mye. Burde være en grense ift utslippsverdier dette. Kan jo umulig være bra å brenne av så mye olje. Har faktisk aldri hatt en motor som trengte påfyll mellom oljeskiftene etter en '76 244 med B20 jeg hadde på 80-tallet. Den fylte jeg vel opptil 1 liter mellom skiftene (den gang rundt 10.000 mellom skiftene på en slik bensiner). Hva er det som gjør at enkelte produsenter ikke klarer å lage en motor som ikke sluker olje som en gammel Consul? Er det stort sett VW/Auda som sliter med dette eller er det andre motorprodusenter?
  17. Ja virker som de jukser set ut av mye kostnader her. IKKE bra!
  18. Det er oppgaven til bedriftene som har disse ansatt. I mange tilfeller vil det bety at det blir en rettferdig gjennomgang av lønn- og arbeidsvilkår, som vil bety at mange ting blir dyrere. Dette er ikke en negativ ting. Jeg kan godt forstå det er få norske renholdsarbeidere for eksempel. Prøv å hold hus og hjem for 475k i året liksom. Til slutt kan det veldig godt hende vi faktisk trenger arbeidsinnvandring, men vi må snu årsak-sammenhengen. I dag ansettes innvandrere på vilkår norske ikke vil jobbe under, nettopp fordi de er tilgjengelige. Dette ødelegger mange yrker. Derimot å ta inn arbeidsinnvandrere for å dekke et spesifikt behov er for meg innenfor rimelighetens grenser - men UDI sin sjekk av sosial dumping må gjøres skikkelig.
  19. På nyere biler så er det 1L pr 1000km, ganske sikker på det.
  20. Igjen - spørsmålet er besvart. Det skal ikke være en valgmulighet å velge bort ærlig arbeid i Norge. Godt over 800 000 i arbeidsfør alder i Norge står helt -eller delvis utenfor av arbeidslivet. I tillegg jobber over 1 million i off. sektor. (som er størst i vestlige verden) Til sammen utgjør dette nesten like mange som ansatte i privat sektor. Et regnestykke som ikke går opp - uten oljekorrigert underskudd i statsbudsjettet. (oljedop) Du må sette deg litt inn i ting. Ikke bare høre på Jens&Jonas, samt lese venstrevridde medier.
  21. De færreste gjør jo det, kanskje en flaske mellom servicene er jo vanligst. Men når de oppgir at 1L pr 1000km er innenfor spec, så sier det seg selv hvor store mengder en motor å bruke før det går på en evt garanti.
  22. I serviceboka til min 2014 VW Golf står det "inntil 1L per 2000km", ref. I virkeligheten bruker min motor selvsagt ikke i nærheten av så mye olje.
  23. Igjen, hvis vi slutter å bruke ressurser på trangbodd og sårbar trygdeinnvandring, frigir vi enorme ressurser. Vi vil ikke trenge så mye politi, leger, vektere, sykepleiere, sykehus, spesialpedagoger, kvinnemottak osv. Vi trenger ikke betale en masse polske håndtverkere til å bygge trange leiligheter for sårbare innvandrere som mangler fritidstilbud. Vi vil trenge mindre av alt, og ha nok med vår egen arbeidskraft.
  1. Last inn mer aktivitet
×
×
  • Opprett ny...