All aktivitet
Denne strømmen auto-oppdateres
- Siste time
-
Pepsi eller cola - leken! V1.0
Ciaran og Ciara ( Cassidy Tvillingene ) svarte på Glassflasken sitt emne i Lekeplassen
Stjernemuldvarpen på både Ciaran & Ciara Flamingo eller Albatross?? -
Ikke vi Vi har planer om og spise litt nå.😋😋
-
Demokratene sier at å vise ID når du stemmer er rasistisk, så hele Europa er rasistisk og egentlig resten av verden. chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://mgaleg.maryland.gov/cmte_testimony/2022/hgo/1IbXdwZZO1PQ8y8B5WJ-xsMjKpQGCnjjS.pdf https://www.hoover.org/research/are-voter-id-laws-racist https://abcnews.com/Politics/jim-crow-republicans-democrats-odds-voting-rights/story?id=77188460 Grunnen er jo for da kan de ikke jukse som i California.
-
Ubrukelige patenter
Ciaran og Ciara ( Cassidy Tvillingene ) svarte på Pliscin sitt emne i Lekeplassen
Vi tar patent på maling som aldri tørker når den kommer på lerretet. -
Telletråden - hvor langt klarer vi å telle?
Ciaran og Ciara ( Cassidy Tvillingene ) svarte på Sondre sitt emne i Lekeplassen
149 188 -
Nedtelling fra 100.000
Ciaran og Ciara ( Cassidy Tvillingene ) svarte på VH97 sitt emne i Lekeplassen
27 679- 72 321 svar
-
- Nedtelling
- 100000
-
(og 1 andre)
Merket med:
-
Demokratenes fremtidige president kandidat Newsom har brukt 240 milliarder på hjemløse, men hvor går pengene. https://www.hoover.org/research/despite-california-spending-24-billion-it-2019-homelessness-increased-what-happened
-
35 år gammel Afghaner i klasse med svenske barn. Vi må jo ikke være rasistiske å tvile på at de oppgir riktig informasjon 😂 Er dette peak venstresiden? Det er faktisk skremmende hvor naive de kan være. Så galt som dette kan det faktisk gå når sosialistene har makten.
-
kan arbeidsgiver tvinge deg i en annen avdeling og en annen stilling?
obygda svarte på Tesla1856 sitt emne i Jobb og karriere
Jeg har sittet i forhandlinger med ledelsen på vegne av fagforening og jeg har møtt utsagn fra arbeidsgiver som at finner ikke de ansatte seg i den nye ordningen kan de finne seg en ny jobb. Det er ikke slik at man kan forvente at verden står stille og at man er skjermet fra endringer som oppleves negativt. I bunn og grunn har det nærmest sjokkert meg hvor mye dagens unge faktisk forventer av arbeidsgiver. Jeg tror dette går i bølger mhp hvor mye innflytelse og påvirkning man kan ha over egen arbeidsplass. Noen steder får man ikke tilbud om kurs eller etterutdannelse heller. Jeg har flere universitetetsgrader..noen har jeg måtte jobbe for helt uten støtte fra arbeidsgiver mens jeg var i full jobb...mens de siste årene har jeg fått dekket utgifter til slikt. Men som sagt..jeg opplever at dette går i bølger. Om noe må man være endringsvillig. Jeg ser at jo eldre man blir jo vanskeligere er det,men jeg vil mene at har man ikke jobbet så lenge i en bedrift så må man bare godta en del endringer og heller se på det som en styrke man kan ta lærdom av. Det dummeste jeg ser er folk som hevder de er for "bra" til enkle oppgaver Verden står ikke stille selv om gamle ideer og løsninger overraskende ofte dukker opp i ny innpakning. -
Selvfølgelig burde det være en arveavgift
DukeNukem3d svarte på Villfaren sitt emne i Politikk og samfunn
Godt poeng -
Kan hende jeg har vært ekstremt uheldig eller bor på feil plass men de kiropraktorene, fysioterapautene&manuellterapautene jeg har vært til vet ikke hvordan man skal behandle eller rehabilitere korsryggskader der skiveproblematikk er rotårsak. De kan være veldig god på symptombehandling av følgeplager, f.eks triggerpunktbehandling av anspent musklatur, men de vet for lite om hvordan de skal forholde seg til den skadde skiven som skaper ustabiliteten som låser musklaturen for eksempel. Er jo tre hoveddrivere her, du har biomekanikken der kollagenet i skiven er gått hull på(annulus rift)og innholdet(nukleus) presser på nerverøttene(prolaps). Nr.2 er nervepåvirkningen, prolapssekken presser på nerverøttene og skaper nervesmerter og irritasjon av vevet, for ca.85% av prolapsene vil dette forverres ved utflating eller krumming av ryggen. Nr.3 er inflammasjon, ustabiliteten og det mekaniske presset skaper irritasjon og betennelse. Både nerver og musklatur er utsatt, nervene pga det mekaniske presset fra prolapset og musklene pga ustabilitet i ryggsøylen fra den skadde skiven som gir smertelige muskellåsninger og redusert sirkulasjon, disse betennelsesreaksjonene kan være voldsomme og ekstremt smertefulle. Tro det eller ei men dette var en veldig forenklet forklaring av noen av faktorene i korsryggproblematikken. Det er et utrolig komplekst felt med mange underliggende faktorer, men det er som Stuart Mcgill anbefaler når han så metaforisk sa "slutt å pille på sårskorpen". Tanken bak det var at man må legge forholdene optimalt til rette for at vevet skal restituere og gro, og ikke bare fortsette å provosere vevet noe som øker irritasjon og vedlikeholder smertesensiviteten og skaper kroniske korsryggsmerter.
-
https://x.com/NotHoodlum/status/2070632856448069792 https://x.com/FurkanGozukara/status/2070515566952030479 https://x.com/FurkanGozukara/status/2070515225166561518
-
Kan vel trekke forsinkelsesrente også på beløpet?
-
Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]
Dragavon svarte i et emne i Politikk og samfunn
-
Selvfølgelig burde det være en arveavgift
Kahuna svarte på Villfaren sitt emne i Politikk og samfunn
Den forskjellen handler bare om verdivurdering. En aksje representerer en verdi på samme måte som kontanter gjør det. -
Selvfølgelig burde det være en arveavgift
Kahuna svarte på Villfaren sitt emne i Politikk og samfunn
Jo det gjør jeg. forskjellen er at jeg later ikke som om 'urealisert' er det samme som 'ikke reell'. Realisert/urealisert er først og fremst regnskapsmessig/skattetekniske begreper. -
https://www.aftenposten.no/verden/i/OkWmG3/han-fjernet-vaksinekravet-og-viste-til-religionsfrihet-naa-er-det-gjeninnfoert
-
Hvilket ekkokammer? Her? Her er det da sannelig nok skrotinger fra ytterste høyre. Som insisterer på at deres elendighetsbeskrivelser er gyldige på tross av at alle statistikker viser det motsatte.
- 162 svar
-
- 2
-
-
-
kan arbeidsgiver tvinge deg i en annen avdeling og en annen stilling?
Subara svarte på Tesla1856 sitt emne i Jobb og karriere
Det beste er nok å godta overflytningen og å søke jobber samtidig. Dvs. å svelge noen kameler. Det finnes en ting som er verre enn å bli degradert på jobb, nemlig å være arbeidsledig. Jeg forstår frustrasjonen og motstanden, at jobben er identiteten, å kunne jobbe faglig med utdannelsen. Samtidig er det en del av arbeidslivet som mange kommer borti. På en måte står du i en psykisk arbeidsmiljøutfordring. Jeg tenker det beste er å så fort som mulig akseptere hva som har skjedd. Gi uttrykk for at du nå har blitt fortrolig med overflytingen, og vil søke deg videre når du får muligheten. Vel har man noe makt som ansatt, men jeg ville gått for å lage minst mulig bråk (klokskap - eller konfliktskyhet avhengig av øyet som ser) på arbeidsplassen hvis det som har skjedd er i tråd med regelverket (avhengig av hvor høyt oppe man befinner seg i hierarkiet). Det kan fort bli til en negativ, nedadgående spiral som tar kreftene fra en selv, de en skal bruke på å søke ny jobb. Ellers er alle arbeidsoppgaver - både smått og stort - viktige i arbeidslivet og erfaring/kompetanse som kan komme godt med i en eller annen sammenheng frem til pensjonsalder. Arbeidsgiver er bare opptatt av at maskineriet skal gå opp og jobben bli gjort. De fleste er ikke uunnværlige. -
Språket, husene, landskapet, klærne, folkene, bilene, temperaturen, osv. Så å si alt var annerledes.
- 64 svar
-
- 2
-
-
-
Jeg forstår godt at du føler på en nostalgi og at nabolaget ditt ikke lenger ser ut som da du vokste opp. Det er helt naturlig å ville ta vare på kultur og tradisjoner. Men som innvandrer fra Spania har jeg et litt annet perspektiv på hvorfor ting endrer seg, som jeg gjerne vil dele. Spania var en gang et enormt imperium som dominerte halve verden. Men samfunn er ikke statiske museumsgjenstander; de endrer seg konstant. Spania i dag er selvfølgelig noe helt annet enn det var for noen århundrer siden. Gjennom historien har vi sett at kulturer beriker hverandre når de møtes. Det spanske språket har for eksempel tusenvis av ord fra arabisk, og landbruket vårt ble utviklet takket være impulser utenfra. Jeg mener at globalisering er uunngåelig, men det viktigste for at et flerkulturelt samfunn skal fungere, er at loven håndheves likt for alle. Etter min mening er det her det svikter i Norge i dag. Jeg bor selv i et nabolag med en liten datter, og bare tre hus unna oss er det et sted der det åpenlyst selges narkotika. Politiet vet utmerket godt om det. Da jeg snakket med dem, fikk jeg beskjed om at dette ikke var så viktig for dem, fordi de heller vil ta "haiene" (de store bakmennene). Men for oss som bor her, skaper denne hverdagskriminaliteten stor utrygghet. I tillegg ser jeg hvordan loven brytes når det gjelder ulovlig innvandring. Noen har bare lov til å være her som turist i noen måneder, men jeg kjenner folk som har bodd i Norge i mange år uten oppholdstillatelse, og ingen ber dem reise. Loven finnes på papiret, men den blir ikke fulgt opp. På den annen side opplever jeg at det finnes mye korrupsjon og nepotisme i den offentlige sektoren, noe det snakkes altfor lite om. Ifølge norsk lov skal alle behandles likt, og alle administrative prosesser skal følge de samme reglene og fristene. Slik er det i teorien, men jeg kan forsikre dere om at det ikke skjer i praksis. Jeg kommer ikke til å legge fram bevis her, men jeg har sett med mine egne øyne hvordan saksbehandling og tidsfrister varierer avhengig av hvem man er eller hvem man kjenner. Når jeg flytter til et nytt land, tar jeg med meg min bakgrunn, men målet mitt er å bidra positivt, jobbe og respektere verdiene her. Derfor vil jeg gjerne stille dere et spørsmål: Tror dere virkelig at Norges største problem er en ukontrollert innvandring som ødelegger kulturen, eller er det egentlig at landets egne lover og regler blir brutt og ignorert konstant av systemet selv?
- 64 svar
-
- 2
-
