Gå til innhold

Trøbbel med XP SP3?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg opplever at maskinen gjerne trenger noen minutter før den starter skikkelig opp, etter login tar det gjerne litt tid før nettverks tilkobling, og diverse ting starter. Alt står liksom bare stille i noen minutter helt uten grunn, noe jeg aldri opplevde med SP2 da ting startet seg opp på 1-2-3.

Lenke til kommentar

sjokk at det blir klur når MS skal slippe "oppgraderinger".. Bruker ikke de folka der bugtesting? Det med AMD/Intel-problemet kunne sikkert vært fikset i en håndvending. Tenk om alle GNU/Linux-distribusjonene bare skulle ha skyldet på maskin(vare)produsenten om noe ikke funket.. Da hadde det ikke vært rare greiene.. Men nei.. MS er for late og forventer at maskinvaren som allerede er produsert må være "kompatibel" med deres produkter.. Jeg er så glad for at jeg slipper det tullet der.. Å bytte bort Windows er det smarteste jeg noensine har gjort..

Lenke til kommentar

Jeg innstallerte SP3 på PC-en min og på faren min sin. :)

 

Har i det siste hatt problemer med MSN Messenger, men det er nå rettet opp igjen. Tror kanskje SP3 innkluderer en oppgradering til MSN og at denne har blitt innstallert feil på våre system. Det var bare å kjøre innstallasjonsprosessen på nytt igjen så funket det. :)

Lenke til kommentar

Her om dagen fikk dataen min totalklikk. Den ville hele tiden restarte seg. Husker ikke helt hva feilmeldinga va, men jeg googlet og fant ut at det var en orm. Det endte med at jeg formaterte pcen. Og ja, dataen kjørte XP Pro SP3 da. Den kjører SP3 nå og.

 

Nå er jeg litt usikker på om det faktisk var en orm.

 

Jeg har:

-AMD Athlon 3800 x2

-Asus A8N SLI-premium

 

 

Edit: Jeg hadde dette problemer med noe Remote procedure call-greie

Endret av JFM
Lenke til kommentar
sjokk at det blir klur når MS skal slippe "oppgraderinger".. Bruker ikke de folka der bugtesting? Det med AMD/Intel-problemet kunne sikkert vært fikset i en håndvending. Tenk om alle GNU/Linux-distribusjonene bare skulle ha skyldet på maskin(vare)produsenten om noe ikke funket.. Da hadde det ikke vært rare greiene.. Men nei.. MS er for late og forventer at maskinvaren som allerede er produsert må være "kompatibel" med deres produkter.. Jeg er så glad for at jeg slipper det tullet der.. Å bytte bort Windows er det smarteste jeg noensine har gjort..

Trøbbel med oppgradering av OS er heller ikke helt ukjent i GNU/Linux-verden. Selv Apple, som faktisk har total kontroll på hvilken maskinvare brukeren sitter på, klarer ikke å unngå oppdateringsproblemer.

Lenke til kommentar

Nå har folk ventet langt om lenge på at Microsoft skal teste ferdig SP3 beta for å få en stabil og god oppdatering. Da er det tragisk at det dukker opp såpass mange og alvorlige feil med en gang. Kanskje Microsoft bør trekke hele SP3 og lansere en ny SP3.1 når den er klar?

Lenke til kommentar

Under installasjonen av SP3 fikk jeg følgende feilmelding:

 

C:\WINDOWS\system32\wbem\mofcomp.exe
NTVDM CPUen fikk en ugyldig instruksjon.
CS:102b IP:018a OP:c7 38 f0 d4 3a Velg 'Lukk' for å avslutte programet.

 

Da jeg klikket på "Lukk", startet installasjonsprogrammet med tilbakerulling. Underveis i denne prosedyren, kom samme feilmelding opp på nytt. Resultatet var selvsagt at installasjonen av SP3 mislyktes.

 

Før jeg forsøkte å installere SP3 for andre gang, forsikret jeg meg om at absolutt alle unødvendige prosesser var drept, men det hjalp ikke. Den samme feilmeldingen (dog med noe annerledes adresser på siste linje), dukket opp igjen. Denne gangen ble jeg veldig frustrert og klikket en 14-15 ganger på "Ignorer" knappen. Da forsvant plutselig feilmeldingen, og installasjonsprogrammet fortsatte videre. En stund.

 

Noen minutter senere kom den til trinnet "Kjører prosesser etter installasjon". Her ble den stående lenge og vel. Etter ca 10 minutter uten CPU eller I/O aktivitet fra barneprosessen "ntvdm.exe", drepte jeg denne. Deretter fortsatte installasjonsprosessen helt i mål, og etter å ha informert meg om at "Windows XP Service Pack 3 er vellykket installert", restartet Windows.

 

Etter første innlogging, dukket det opp to kommandolinjevinduer. Det første forsvant etter 5 sekunder, uten noe output. Det andre ble stående i ytterligere 20 sekunder, og spydde ut linjer a'la: "Ikke gyldig parameter", før dette også forsvant. Disse vinduene har jeg ikke sett igjen.

 

 

Det morsomme er nå at både "System Egenskaper" og "Legg til eller fjern programmer" påstår nå at XP SP3 er vellykket installert. Jeg lurer på hvor lenge det går før noe spennende og uforklarlig går galt med Windows installasjonen min :)

 

Det kan nok se ut som at jeg bør forberede en slipstreamet plate med XP SP3 :)

Lenke til kommentar
Her om dagen fikk dataen min totalklikk. Den ville hele tiden restarte seg. Husker ikke helt hva feilmeldinga va, men jeg googlet og fant ut at det var en orm. Det endte med at jeg formaterte pcen. Og ja, dataen kjørte XP Pro SP3 da. Den kjører SP3 nå og.

 

Nå er jeg litt usikker på om det faktisk var en orm.

 

Jeg har:

-AMD Athlon 3800 x2

-Asus A8N SLI-premium

 

 

Edit: Jeg hadde dette problemer med noe Remote procedure call-greie

 

Du installerte en litt gamlere versjon av SP3, det er noe feil i en fil der som gjorde at du ikke kunne få loadet xp, derimot det problemet kunne du fikset ved å bruke "Repair" med xp-cden(kopierte over den bugga fila fra xp-cden). Fikk dette problemet selv, ganske irriterende saker, men slapp heldigvis å formatere.

Lenke til kommentar
Det er på nåværende tidspunkt uklart hva dette skyldes, men det ser ut til å gjelde maskiner med hovedkortet A8N32-SLI Deluxe fra Asus.

Kult, solgte akkurat mitt.. :green:

 

Det viser seg erfaringsmessig at dette problemet kan fikses ved å rett og slett start opp PC-en med en minnepinne (eller en annen ekstern enhet) koblet til USB-porten.
Menehh.. en stor del at A8N32-SLi Deluxe korta, booter ikke med noe som helst i USB-porten. Det må tas ut, ellers så kommer den ikke gjennom POST :roll:
Lenke til kommentar
Jeg har:

-AMD Athlon 3800 x2

-Asus A8N SLI-premium

 

hehe - du er dømt av microsoft du da :)

 

Har faktisk akkurat det oppsettet selv. Fungerer tilsynelatende fint her. (vesentlig finere enn vista :)). Forøvrig er det ikke så uvetet at det blir litt trøbbel med Service Packs, vansklig å si noe om dette uten å vite hvor stort omfag det egentlig er snakk om.

 

AtW

Lenke til kommentar

Har installert SP3 på alle 4 XP-maskinene mine og det har gått greit på alle sammen selv om jeg bare kjører AMD. En gammel X2 3800+, to AM2 og en X4. På X4 startet jeg installasjonen og den var ferdig når jeg hadde hengt opp en klesvask... Tror ikke det tok mer enn ca 12-15 min til maskinen hadde bootet inn i Windows igjen :woot:

Vista SP1 på en X2 bærbar tok vel sånn ca 2 timer +

Lenke til kommentar

XP skulle egentlige vært død lenge siden, men flere var misfornøyde med Vista og maste på å få drøye den ut.

 

Disse problemene virker veldige rart, fordi Microsoft hat lansert så mange SP at de burde være ekspert på dette nå. Dette kan være en av de brømte "Microsoft triksene" for å "stimulere" folk for å kvitte seg med XP "ufrivellig". Dette er nok bare spekelasjoner fra min side, men "you never know".

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...