Gå til innhold

Entusiast-kort for Phenom


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

dersom det blir aktuelt for meg å bytte til amd til neste år (dvs bra ytelse i forhold til pris) så er dette kortet veldig interessant. vel å merke dersom det kommer med SLI.

 

layouten så brukbar ut. fant ingen extra strømkontakt slik som dfi har brukt mye av før (mitt ultra-d har totalt 4 kontakter for strøm bare i hk)

 

btw netshop bør ta inn dette dersom feilraten er forholdvis normal. de sier jo at de har som mål åtilfredstille flest mulig, og dfi er et merke mange liker.

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

slik et skal jeg ha.. tenkte og vente på abit da jeg har vært abit fan siden bh6 og bp6 ;) kjørte jo dual celeron en stund jeg.. men de fleste her inne er vel for "unge" til og skjønne hva jeg mener med bp6 og dual celeron kanskje. hehe

 

tror dette ser bra ut! høy failrate? på desse kortene? kødder du lanpary er jo kjempe kjent.. kan umulig være tilfelle?

Endret av HEE
Lenke til kommentar
dersom det blir aktuelt for meg å bytte til amd til neste år (dvs bra ytelse i forhold til pris) så er dette kortet veldig interessant. vel å merke dersom det kommer med SLI.

 

layouten så brukbar ut. fant ingen extra strømkontakt slik som dfi har brukt mye av før (mitt ultra-d har totalt 4 kontakter for strøm bare i hk)

Antar at det vil komme en ULTRA utgave etter hvert som nVidia kommer med nytt chipset.

 

slik et skal jeg ha.. tenkte og vente på abit da jeg har vært abit fan siden bh6 og bp6 ;) kjørte jo dual celeron en stund jeg.. men de fleste her inne er vel for "unge" til og skjønne hva jeg mener med bp6 og dual celeron kanskje. hehe

 

tror dette ser bra ut! høy failrate? på desse kortene? kødder du lanpary er jo kjempe kjent.. kan umulig være tilfelle?

Har et bh6 hk med en celeron 300A som fortsatt er i bruk :)

 

Tror det var Dfi lanparty med rd580 brikkesettet som det var mye kødd med, ihvertfal ifølge tilbakemeldinger fra brukere fra diverse forum, hovedkortene med nVidia brikkesettene var vel de mest stabile av dem

Lenke til kommentar

Malplaserte Sata porter i siden der, heldigvis kan vinklede Sata koblinger kompensere for dette.

Siste DFI kortene har vert svært bra på overklokking, satser på at dette forsetter.

Eneste moment mot å kjøpe dette kortet foreløbig, er hva Nvidia kommer med av brikkesett.

 

Håper virkelig noen kan få ut fingen å få DFI korta på lager igjenn*hint Hint*

Lenke til kommentar
dersom det blir aktuelt for meg å bytte til amd til neste år (dvs bra ytelse i forhold til pris) så er dette kortet veldig interessant. vel å merke dersom det kommer med SLI.

 

Det kommer aldri til å skje at man får SLI-støtte på et AMD chipset. Kun støtte for SLI på Nvidia chipset nemlig.

 

En liten ting å føye til er at man også kan få andre chipsets til å støtte SLI om man bruker hacks, eller nedgraderer driveren. Dette får ikke like stor ytelse som chipset som er tilpasset SLI vil jeg tro.

Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/Scalable_Link_Interface#Caveat

Endret av Oppslagsverk
Lenke til kommentar
Kult at DFI lager disse, men det blir vel ikke akkurat interessant for overklokkere før AMD kommer med Phenom som man faktisk kan overklokke i noen særlig grad.

 

Helt sant. Har tenkt å klare meg med min Opteron 185@3ghz til eg kan være sikker på å få en Phenom til å gå på 4ghz +

 

Før det er det ikkje verdt å oppgradere. Og dersom AMD ikkje klarer å levere det så må eg vel over på Intel eg også :cry:

Lenke til kommentar
Dette kortet så faktisk ganske "robust" ut. Kjøleren så bra ut, i motsettning til andre jeg har sett.

 

 

hehe, tenk på at amd 790 FX bruker bare 15 watt peak. vs intel sitt x38 på kansje over 35 watt, så det er en oversized chipset kjøler, hadde DFI før DFI lanparty-ut NF4 SLI-DR Expert, altså, de nexte ultra-d i samme serie, som er mye billigere enn det jeg hadde, og ja, jeg må virkelig si at enda jeg kjøpe DQ6 av gigabyte, så virker det 2005 kortet mye mer high end enn detta 2007 kortet med amd790 FX chipset.

 

så DFI er HIGH eND

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...