Gå til innhold

Entusiast-kort for Phenom


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM
Entusiast kort??? Så er det ikke plass til 4 skjermkort engang....SKUFF....Klarte ikke helt å få meg hva som skulle gjøre det hk der til noe spes? Men det er vel sikkert ekstremt på klokking da :whistle: ;P

Man trenger ikke nødvendigvis kjøre fire skjermkort for å være en entusiast. Faktisk så er det de ferreste entusiastene som kjører noe mer enn et skjermkort. DFI leverer produkter i god kvalitet. Bør da ikke det være nok?

Lenke til kommentar

DFI hadde en nisje i socketA og socket754 dagene, delvis ogs under S939, men etter LGA775 CD og AM2 kom på banen så synes jeg leverandører som Asus, Gigabyte, Msi etc. leverer strålende klokkeprodukter.

 

Dette blir litt gufs fra graven fra DFI sin side. Lanparty hadde storhetstiden på SocketA. DFI korta var også meeeget kilne, så det krevde en tålmodig entusiast for å drive med kortene og derfor ser jeg ikke markedet nå som andre merker har faktisk bedre produkter kvalitetsmessig og like gode klokkemessig.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Ang. PCIe; Hva ligger dataoverførselshastigheten på ved dagens PCIe x16 skjermkort som 8800GTX? Altså; har disse x16 kortene bruk for alle 16 datalinjene til å overføre/motta dataene - eller er det grovt overkill slik som med SATA II for en vanlig bruker?

 

Hvis dette er tilfellet, vil man kunne bruke et x16 kort som 8800GTX i et x8 PCIe-spor uten ytelsestap?

Endret av Fredrik-
Lenke til kommentar
På DFI sin netteside står NETSHOP fortsatt som samarbeidspartner, får håpe de har vett nok til å ta inn DFI igjen. Det vil bli solgt "i bøtter og spann".

 

 

HØRER DERE NETSHOP?!!

 

EDIT: @Spirre: AMD chipset, derfor Crossfire.

 

Spurte Netshop for noen mnd siden. De sa det ikkje var sjans at de tok inn DFI igjen! Bare pga den høye feilraten på DFI sli-(dr) korta. Hadde selv et av disse korta og det funket feilfritt. :cry:

Lenke til kommentar

Jeg forstår godt Netshop på dette.

 

Jeg eks. hadde en lang sak med Netshop om Bios som hadde streika pga nye minnebrikker(hårreisende).

 

DFI sin ordning var så dårlig at kortet måtte sendes til dem via Netshop, så repareres og sendes tilbake. Istedet for at Netshop hadde fått en RMA ordning og kunne fått nytt kort tilbake.

 

Netshop lånte ut et annet kort til meg på egen regning, mens jeg ventet. Saken tok votter og vinter takket være den håpløse ordningen til DFI. Talte ca. 8mnd for saken var løst.

 

Så jeg klarer meg egentlig fint uten DFI :)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Dette blir litt gufs fra graven fra DFI sin side. Lanparty hadde storhetstiden på SocketA. DFI korta var også meeeget kilne, så det krevde en tålmodig entusiast for å drive med kortene og derfor ser jeg ikke markedet nå som andre merker har faktisk bedre produkter kvalitetsmessig og like gode klokkemessig.

Vel.... Som flere andre her har vært inne på har DFI levert kort av EKSEPSJONELL kvalitet til 939-sokkelen også! Sitter selv ( som så mange andre) med et DFI Lanparty NF4 Ultra-D og er utrolig fornøyd med hvor mye moro det kortet har gitt meg. Har aldri vært kortet som som stoppet klokkingen. Bunnstabilt!

Lenke til kommentar

Virker som om flere her inne har et nærmest religiøst forhold til DFI.

 

Det samme hadde broderen, og noen kompiser for en del år tilbake. I dag er det få av dem som er det ennå.

Kjekke kort, helt til de slutter å fungere.

 

Forstår netshop veldig godt her. For de som absolutt vil ha DFI er det bare å bestille fra utlandet.

Lenke til kommentar
Noen savner flere PCIe-porter, jeg savner flere SATA-porter.

 

Syns selv 6 stk er bra nok på et slikt kort. Er vell ikke akkurat et server kort. Pci kort med sata porter er jo en god løsning for dem som ønsker flere. Folk som har så sinnsvakt mange disker, har vell ofte en sekundær pc medd filene på, filserver.

Jeg var faktisk overasket over at det var 2 IDE porter på det. (edit: den ene er floppy, så det først nå)

 

På DFI sin netteside står NETSHOP fortsatt som samarbeidspartner, får håpe de har vett nok til å ta inn DFI igjen. Det vil bli solgt "i bøtter og spann".

 

 

HØRER DERE NETSHOP?!!

 

EDIT: @Spirre: AMD chipset, derfor Crossfire.

 

Spurte Netshop for noen mnd siden. De sa det ikkje var sjans at de tok inn DFI igjen! Bare pga den høye feilraten på DFI sli-(dr) korta. Hadde selv et av disse korta og det funket feilfritt. :cry:

 

Funka, og funker forsatt feilfritt hos meg også. Dersom det stemmer at Netshop har hatt problemer med DFI som selskap, så kunne de ivertfall gitt en god forklaring til oss.

 

Hærlig med Start/reset knapper direkte på kortet, håper dette er en trend som er kommet for å bli.

Endret av guttorm
Lenke til kommentar
Dette blir litt gufs fra graven fra DFI sin side. Lanparty hadde storhetstiden på SocketA. DFI korta var også meeeget kilne, så det krevde en tålmodig entusiast for å drive med kortene og derfor ser jeg ikke markedet nå som andre merker har faktisk bedre produkter kvalitetsmessig og like gode klokkemessig.

Vel.... Som flere andre her har vært inne på har DFI levert kort av EKSEPSJONELL kvalitet til 939-sokkelen også! Sitter selv ( som så mange andre) med et DFI Lanparty NF4 Ultra-D og er utrolig fornøyd med hvor mye moro det kortet har gitt meg. Har aldri vært kortet som som stoppet klokkingen. Bunnstabilt!

DFI Infinity kortet mitt klokket ekstremt godt 24/7 i mange år, men det var ikke et bunnsolid produkt om man ikke kjente dets lynne ut og inn :)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Dette blir litt gufs fra graven fra DFI sin side. Lanparty hadde storhetstiden på SocketA. DFI korta var også meeeget kilne, så det krevde en tålmodig entusiast for å drive med kortene og derfor ser jeg ikke markedet nå som andre merker har faktisk bedre produkter kvalitetsmessig og like gode klokkemessig.

Vel.... Som flere andre her har vært inne på har DFI levert kort av EKSEPSJONELL kvalitet til 939-sokkelen også! Sitter selv ( som så mange andre) med et DFI Lanparty NF4 Ultra-D og er utrolig fornøyd med hvor mye moro det kortet har gitt meg. Har aldri vært kortet som som stoppet klokkingen. Bunnstabilt!

DFI Infinity kortet mitt klokket ekstremt godt 24/7 i mange år, men det var ikke et bunnsolid produkt om man ikke kjente dets lynne ut og inn :)

 

Ja jeg kan godt være enig i at NF4 Ultra-D kortene var lunefulle og av og til rett og slett mystiske. Jeg forstår den dag i dag fortsatt ikke hvorfor jeg er nødt til å ha en bootable cd i drevet, for så vente på "trykk en tast for å boote....", la være å trykke og så boote fra hdd, dersom jeg har raptorene mine i RAID. Merkelige ting, men når man fant ut av det var det bunnsolid! I alle fall mitt kort! :innocent:

Endret av Alihendra_
Lenke til kommentar
Forstår netshop veldig godt her. For de som absolutt vil ha DFI er det bare å bestille fra utlandet.

...Eller kjøpe et Sapphire PC-AM2RD790, som er et DFI 790FX-M2R i forkledning. Kanskje man kan "lure" en nettbutikk til å ta inn Sapphire-kortet istedet, hvis DFI er utelukket p.g.a diverse årsaker? :p Det har også andre farger på minne-og ekspansjonsportene for de som ikke er i påskestemning enda.

Ellers vil jeg også hevde at DFI NF4 Ultra D er det beste hovedkortet jeg noensinne har vært borti, selv om det hadde enkelte luner (jumper for 3,3v+ på ram bl.a), men etter noen bios-oppdateringer var det fjellstabilt med over 50% overklokk på en Venice 3000+.

DFI 790FX-kortet funker også med andre ting enn grafikkort i PCI-E- portene, som Areca raid-kontrollere f.eks.

Lenke til kommentar
3 veis crossfire? to ting som skurrer her....nvidia brikkesett har vanligvis støtte for nvidia skjermkort, og sist jeg sjekka så var det 3 veis SLI det var snakk om....

 

men om det stemmer at det er crossfire så er kortet uaktualt for meg, for jeg holder meg nok til nvidia framover.

 

Nei bare 1 ting som skurrer her og det er deg... :p

 

Amd har lansert 3 og 4 veis crossfire, og det er amd brikkesett på dette kortet ikke nvidia. Så det er crossfire det er snakk om ikke sli.

 

Btw: Crossfire scaler mye bedre enn sli og, så selv om 8800gt er litt kjappere enn hd3870 så er hd3870 crossfire kraftigere enn 8800gt sli :)

Lenke til kommentar

Når det gjelder entusiastkort for de grafikk-glade så vil jeg si at MSI K9A2 Platinum er et klart førstevalg. Med plass til hele 4 skjermkort med kjølere som tar opp to spor, altså toppkort, så blir dette et monster når driveren for quad crossfire kommer (trolig i januar).

 

(NB. Man må nesten droppe kabinett eller kjøpe et kabinett som er ekstra rommelig i bunnen for å få plass til kjøleren på det nederste skjermkortet)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...