Gå til innhold

Omtale av Super Mario Galaxy (Wii)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Galaxys verden er enkel og naiv, men den er tvers igjennom elskelig – og jeg skulle ønske jeg kunne flytte inn for godt.

 

Les mer

 

Fy faen!

Sorry for språket, men en et Wii-spill som får 10/10 hos dere må være helt vanvittig, sinnsykt bra. Dere er ofte en god del strengere på spill til denne konsollene. Dette spillet har jeg tenkt å kjøpe lenge uansett karakterer, men hadde aldri venter en 10'er fra dere! Gleder meg til fredag.

Lenke til kommentar

Jeg gjentar bare det jeg sa i Crysis tråden for litt over 1 time siden:

 

(...) 10-tallet tror jeg de sparer til Super Mario Galaxy, som også kommer til helgen. Så fyr opp kaffekjelene, finn fram kakeboksene og benk dere foran TV/PC, for dette blir tidenes spillhelg :D

 

Dette blir saker dere :)

Er det bare i nærheten av Mario64 (noe det ser ut til å være, og mer til), så blir det et spill man snakker om i årevis framover.

Endret av apollox
Lenke til kommentar

Dette spillet kommer til å være det jeg ønsker meg mest av alle de fantastiske som kommer ut det året her. Jeg hadde aldri trodd at de nyere mario spilla kunne levere en like god opplevelse som mario 64 gjorde for meg (eller jeg vet jo ikke helt sikkert hvordan jeg vil like det, men jeg blir overrasket hvis galaxy ikke er i nærheten av 64). Nå spørs det bare om jeg skal orke å ønske meg det til jul eller campe utenfor elkjøp som forhåpentligvis kommer til å ha en sinnsyk pris ved lansering. Må bare gi kudos til nintendo, som holder kvaliteten.

 

Veldig bra anmeldelse også forresten.

Endret av gormers
Lenke til kommentar

Nei vet du hva, dette går bare ikke! Hvordan i heiteste skal en stakkars fyr få tid til alle disse stortitlene!?!? Vi har jo sikkert fått 6-7 GOTY titler bare i høst. Og nå som det eneste spillet jeg har klart å holde meg borte fra, Assassin's Creed, også blir praiset av alle er jeg nesten litt deprimert. Håper nesten Mass Effect skuffer slik at jeg slipper å spille det også. Et luksusproblem? Definitivt, men det gjør ikke problemet noe mindre.

Lenke til kommentar

Er faktisk fortsatt litt tilbakeholden. Har så langt sett på Mario som klart best i to dimensjoner. Mario 64 var jo en revolusjon, men ingenting som bergtar meg på linje med Mario Bros. 3. Og Mario Sunshine var ikke verdt pengene etter min mening. Derimot storkoste jeg meg med New Super Mario Bros. Har sett en del videoer, lest en god del anmeldelselser som roser Galaxy opp i skyene som denne, men klarer fortsatt ikke å få vann i munnen. Galaxy skal anskaffes, men tviler på at jeg vil se på det som noe mesterverk. Forhåpentligvis tar jeg feil.

Lenke til kommentar

hmm.. kanskje skepsisen min blir gjort til skamme.. håper nesten det! Får se når jeg får prøvd det selv.. har faktisk hele tiden vært skeptisk til den nye Mario'en (som den eneste, tror jeg).. håper inderlig at jeg tar feil.. det er jo en grunn til at jeg har Wii; Mario, Zelda og Metroid! :)

Lenke til kommentar
Er faktisk fortsatt litt tilbakeholden. Har så langt sett på Mario som klart best i to dimensjoner. Mario 64 var jo en revolusjon, men ingenting som bergtar meg på linje med Mario Bros. 3. Og Mario Sunshine var ikke verdt pengene etter min mening. Derimot storkoste jeg meg med New Super Mario Bros. Har sett en del videoer, lest en god del anmeldelselser som roser Galaxy opp i skyene som denne, men klarer fortsatt ikke å få vann i munnen. Galaxy skal anskaffes, men tviler på at jeg vil se på det som noe mesterverk. Forhåpentligvis tar jeg feil.

 

Saken er vel den at 2D-Mario og 3D-Mario rett og slett er to forskjellige ting. 3D-Mario kommer neppe til å klare å gjenskape 2D-følelsen noen gang, og hvis det kun er denne du er ute etter, blir du nok skuffet. 3D-Mario er derimot bra på helt andre, og etter mitt syn, minst like spennende måter.

Lenke til kommentar
Saken er vel den at 2D-Mario og 3D-Mario rett og slett er to forskjellige ting. 3D-Mario kommer neppe til å klare å gjenskape 2D-følelsen noen gang, og hvis det kun er denne du er ute etter, blir du nok skuffet. 3D-Mario er derimot bra på helt andre, og etter mitt syn, minst like spennende måter.

 

Helt enig der. 2D er 2D og 3D er 3D. Ting som fungerer godt i 2D er det ikke så sikkert fungerer noe særlig i 3D.

 

Liker dog alle de gode gamle Mario spillene jeg. Er en nostalgi og glede som hviler over dem. Selv når je fyrer opp Super Mario Bros kjenner jeg hårene reiser seg og nostalgimuskelen (kan en anatomilærer si hvor den muskelen ligger for den må finnes, ikke sant?) rykker og trekker seg sammen en eller annen plass i kroppen.

 

Var en fint skrevet omtale av spillet dog. Er glad jeg har bestilt dette for way ago siden. Men først Assasins Creed som fikk 6/6 i VG, nå Galaxy som og fikk 6/6 i VG og god karakter her på gamer.no. Så venter jeg i spenning på Mass Effect.

 

Tror ikke det er noe tvil en del av årets spill blir å være spil gitt ut i November.

Lenke til kommentar
Saken er vel den at 2D-Mario og 3D-Mario rett og slett er to forskjellige ting. 3D-Mario kommer neppe til å klare å gjenskape 2D-følelsen noen gang, og hvis det kun er denne du er ute etter, blir du nok skuffet. 3D-Mario er derimot bra på helt andre, og etter mitt syn, minst like spennende måter.

 

Helt enig der. 2D er 2D og 3D er 3D. Ting som fungerer godt i 2D er det ikke så sikkert fungerer noe særlig i 3D.

 

Liker dog alle de gode gamle Mario spillene jeg. Er en nostalgi og glede som hviler over dem. Selv når je fyrer opp Super Mario Bros kjenner jeg hårene reiser seg og nostalgimuskelen (kan en anatomilærer si hvor den muskelen ligger for den må finnes, ikke sant?) rykker og trekker seg sammen en eller annen plass i kroppen.

 

Var en fint skrevet omtale av spillet dog. Er glad jeg har bestilt dette for way ago siden. Men først Assasins Creed som fikk 6/6 i VG, nå Galaxy som og fikk 6/6 i VG og god karakter her på gamer.no. Så venter jeg i spenning på Mass Effect.

 

Tror ikke det er noe tvil en del av årets spill blir å være spil gitt ut i November.

 

Du må ikke ekskludere Bioshock. (eller Halo 3 *urk*)

Selv om det du sier sannsynligvis kommer til å skje.

Lenke til kommentar

Phet tekst. Dessuten er det den mest spoilerfrie anmeldelsen jeg har lest av spillet. Egentlig er det den eneste jeg har lest. Alle andre har jeg bare hoppet fra paragraf videre til et annet med en gang jeg aner at jeg kan komme til å lese noe jeg heller vil oppleve for første gang i spillet. Jeg har ikke engang sitt en trailer fra spillet. Filmklippet som lå i anmeldelsen hadde tilogmed en spoiler-anmeldelse. Og om jeg ikke tar helt feil (hoppet faktisk over to avsnitt..) sto det heller ingenting om [fjernet av moderator]. Respect.

 

*** Hvis du er redd spoilere, så bør du være forsiktig med dem selv -- TST ;) ***

Endret av TST
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...