Gå til innhold

TEST: Cooler Master Real Power M620W


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

5V og 3.3V belastes såvidt meg bekjent ikke så mye i vanlig bruk, så slike dropp vil man nok sannsynligvis ikke se til vanlig.

 

I likhet med Corsair HX-serien finner vi tre +12 V-linjer. Litt unormalt, uten at det er noe negativt av den grunn.

 

Corsair har teknisk sett 1 stk. 12V linje i praksis, men tre på papiret. Vet ikke hvordan det er med Cooler Master-forsyningene da.

Lenke til kommentar
Kan tapet på +5 V- og +3,3V-linjene gi ytelsestap på skjermkort/prosessor, eller er jeg helt på jorde her??

9226071[/snapback]

Hverken 5V eller 3,3V føres frem til skjermkortet gjennom PCIe-strømpluggen i hvert fall. (Bilde av en adapter som viser at det kun er de gule 12V-ledningene og sorte jord som blir er kolbet til PCIe strømpluggen)

 

3,3V og 5V tror jeg blir lite brukt på dagens hovedkort. Det aller meste av strømtrekket går til 12V.

Lenke til kommentar
5V og 3.3V belastes såvidt meg bekjent ikke så mye i vanlig bruk, så slike dropp vil man nok sannsynligvis ikke se til vanlig. 

 

I likhet med Corsair HX-serien finner vi tre +12 V-linjer. Litt unormalt, uten at det er noe negativt av den grunn.

 

Corsair har teknisk sett 1 stk. 12V linje i praksis, men tre på papiret. Vet ikke hvordan det er med Cooler Master-forsyningene da.

9226089[/snapback]

 

Nei, de belastes dog litt av harddisker, jeg hadde faktisk problemer med å finne en PSU med mer en 30A på 5V, noe jeg hadde foretrykket å ha for å ha litt å gå på, dette selv på forskyninger meg 60A+ på 12V.

 

AtW

Lenke til kommentar

PSUer med store variasjoner på +3.3v og +5v er ræva for overklokkere.

Så og si alle hovedkort bruker +3.3v som kilde for vdimm(memory) regulatorer, noen få kan benytte +5v (som f.eks DFI med +5v jumper) .

Uansett med overklokking av FSB og voltsetting av minne , tweaking er det vanskeligere å presse høyere stabil minne overklokk med større variasjoner på +3.3 & +5 basert på lastnivået totalt .

 

Denne PSUen er således :thumbdown:

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...