Gå til innhold

Radeon HD 2900 XTX i juli?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ifølge TweakTown skal XTX-modellen lanseres offisielt i slutten av juli eller tidlig i august.

Vil vel tro at nVidia er fornøyd... I slutten av juli har 8800GTX vært ute i 9 månder...

Uten spessiel konkuranse.

8572781[/snapback]

 

Ja, morsomt ikke sant?

Slikt blir det bedre produkter av...

Lenke til kommentar

Det har vært konkurranse i høyeste grad. 1950serien er de skjermkortene som har gitt mest ¨bang for the buck¨ til i sin prisklasse. De yter også vesentlig bestre en 8600serien til Nvidia som nettopp ble lansert. Jeg kjøpte 1950xt i januar og er storfornøyd med dette. 8900 er fremdeles for dyr til at jeg i det hele tatt gidder å vurdere denne. Gir produsentene 1 år til før jeg oppgraderer igjen. Tror jeg kommer til å spare mye på det.

Til oss som er entusiaster; Vi må ikke tro at det er High-End skjermkorten som gir intektene til produsentene. http://www.hardware.no/nyheter/skjermkort/...ttgrafikk/38987

Lenke til kommentar
Det har vært konkurranse i høyeste grad. 1950serien er de skjermkortene som har gitt mest ¨bang for the buck¨ til i sin prisklasse. De yter også vesentlig bestre en 8600serien til Nvidia som nettopp ble lansert. Jeg kjøpte 1950xt i januar og er storfornøyd med dette. 8900 er fremdeles for dyr til at jeg i det hele tatt gidder å vurdere denne. Gir produsentene 1 år til før jeg oppgraderer igjen. Tror jeg kommer til å spare mye på det.

Til oss som er entusiaster; Vi må ikke tro at det er High-End skjermkorten som gir intektene til produsentene. http://www.hardware.no/nyheter/skjermkort/...ttgrafikk/38987

8573944[/snapback]

Nei, men Nvidia har fortsatt ingen konkuranse i high-end segmentet forde. Og selv om ATI håver inn en del penger med X1950Pro, så gjør ikke det noe med prisen på 8800 serien. (som da fortsatt er helt uten konkuranse)

 

Om Nvidia eller ATI selger rått med billige skjermkort, så har det da ikke mye med high-end segmentet, noe som da er diskusjonen her.

Lenke til kommentar

litt større oppgradering enn fra gtx til ultra da. det var jo bare en økning i frekvens, mens her er det jo skifting av minne fra gddr3 til gddr4 og økning av mengden... sammen med økning av klokkehastighetene. noen som vet timings på minnet kontra x1950xtx?

Lenke til kommentar

Kan noen vise hvor prosentvis andel, highend vs mainstream i form av markedsandeler?

 

Tror Nvidia har hentet mye prestisje, og forbedret sitt gode navn og rykte med GTX. Jeg tror derimot ikke at de har tjent svimlende summer på dem.

 

Er vell stort sett gamere og entusiaster som sitter med 8800 serien, dog vanskelig å anså antall solgte kort.

Lenke til kommentar

Et HD 2900XT kort kan være interresant om prisen blir rett. Hvis ikke går jeg for Nvidia. Pris blir det avgjørende, og jeg kommer ikke til å kjøpe før etter fellesferien.

 

Har kjøpt alt annet nytt nå i dag, som skal få kjøre på et passivt kjølet XFX 7600GS inntil sommeren er på hell. Innen den tid er forhåpentligvis også 8900 produktene på plass.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
ATi ligger ganske langt etter no synes jeg. De kommer så vidt med ny serie. Like etter kommer G90. Sett ut ifra HD2800XTX. nVidia kosere seg vel godt no.

8573484[/snapback]

Nåvel, seint vinter, tidlig 2008 tipper jeg vi vil se G90. I mellomtiden har nok nvidia en 65nm G81 på gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...