Gå til innhold

Sony annonserer at salget av OLED skal starte


Anbefalte innlegg

Eksempelbilde:

 

00002779.jpg

 

Sony sier at salget av OLED skjermer skal starte i år, samtidig sier Seiko Epson, Canon, Samsung og Toshiba at store TV Skjermer først kommer i 2009

 

Link

 

Noe som er helt i samsvar med mine spådommer for to år siden. Tror ikke vi ser OLED konkurransen på tv fronten før 2010-2015 :)

 

Uansett ønsker vi velkommen til ny teknologi :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En må vel gå ut i fra at det har blitt en ordning med mer holdbare primærfarger da. Hvor lenge vil de melke oss før de setter ned prisene for disse skjermene? I utgangspunktet skrøt de jo av at disse skjermene hadde lave produksjonskostnader mener jeg å huske.

Lenke til kommentar

Jeg er veldig spent på OLED-skjermene. Slike skjermer skal vise minst like godt bilde som en god CRT-skjerm, ha bedre kontrast og god responstid, slippe problemet med innsynsvinkel og vise langt klarere bilde enn LCD. Effektforbruk og tynnhet på skjermen er andre fordeler.

 

Problemene med levetid på OLED ble vel løst i 2005, men de ble ikke satt i masseproduksjon fordi produsentene vil selge mest mulig av LCD først.

 

LG har (i følge noen) nevnt 2. kvartal i år som mulig tidspunkt for de første bærbare pcene med OLED-skjermer.

Lenke til kommentar
The biggest technical problem for OLEDs is the limited lifetime of the organic materials. Particularly, blue OLEDs typically have lifetimes of around 5,000 hours when used for flat panel displays, which is lower than typical lifetimes of LCD or Plasma technology.

8398354[/snapback]

Noen som vet hva de har gjort med dette problemet ? Og vil det være dumt å vente på OLED-skjermer viss jeg snart skal ha meg ny ?

 

Erlend

Lenke til kommentar
The biggest technical problem for OLEDs is the limited lifetime of the organic materials. Particularly, blue OLEDs typically have lifetimes of around 5,000 hours when used for flat panel displays, which is lower than typical lifetimes of LCD or Plasma technology.

8398354[/snapback]

Noen som vet hva de har gjort med dette problemet ? Og vil det være dumt å vente på OLED-skjermer viss jeg snart skal ha meg ny ?

 

Erlend

8398704[/snapback]

 

Såvidt jeg forstår er det noe nytt fosfor-opplegg på den blå fargen som gjør at levetiden er ca 10 000 timer (levetid som i tid til halv lysstyrke), noe som ikke er all verden, men tross alt endel med 8 timer per dag.

 

AtW

Lenke til kommentar
The biggest technical problem for OLEDs is the limited lifetime of the organic materials. Particularly, blue OLEDs typically have lifetimes of around 5,000 hours when used for flat panel displays, which is lower than typical lifetimes of LCD or Plasma technology.

8398354[/snapback]

Noen som vet hva de har gjort med dette problemet ? Og vil det være dumt å vente på OLED-skjermer viss jeg snart skal ha meg ny ?

 

Erlend

8398704[/snapback]

Som jeg har nevnt, har jeg lest på noen nettsider (dumt at jeg ikke har tatt vare på linker...) at levetiden for blå skal være forbedret til 20.000 timer eller mer. Rykter er som vanlig rykter, jeg har ingen garanti.

 

Hvor snart er det snakk om du skal ha ny skjerm?

 

OLED-skjermer vil nok komme i småskala den første tiden, siden store OLED-skjermer vil bli svært dyre. Der vil nok SED ta markedet etter hvert.

Lenke til kommentar
Synes ikke OLED er så veldig spesielt i grunn,er mere fasinert av Laser TV som kan vise dobbelt så mange farger som LCD og Plasma TV-er.

De skal også være mye billigere å produsere enn Plasma og LCD og bildekvaliteten er tja sånn ca. dobbelt så bra. :thumbup:

News.com-Laser TV

I tillegg bruker de mye mindre strøm enn LCD og Plasma.....

8398805[/snapback]

En stor fordel med Laser-TV er at det vil være mulig å lage skjermer med fleksibel oppløsning (som CRT-skjermene). Jeg håper at slike snart kommer på markedet.
Lenke til kommentar

Huff. Produsentene fornekter seg ikke. De håver jo inn på LCD, det har jo blitt billig å produsere, så nå skal konsumerne melkes så godt som råd. Enda bra vi snart er ferdige med LCD. Elendig teknologi som egentlig aldri burde blitt satset på, men men, gjort er gjort.

 

Endelig kommer det flatskjermer med skikkelige spesifikasjoner. Kanskje man endelig kan vise mørke bilder uten å få vondt i sjelen igjen.

Lenke til kommentar
Synes ikke OLED er så veldig spesielt i grunn,er mere fasinert av Laser TV som kan vise dobbelt så mange farger som LCD og Plasma TV-er.

De skal også være mye billigere å produsere enn Plasma og LCD og bildekvaliteten er tja sånn ca. dobbelt så bra. :thumbup:

News.com-Laser TV

I tillegg bruker de mye mindre strøm enn LCD og Plasma.....

8398805[/snapback]

En stor fordel med Laser-TV er at det vil være mulig å lage skjermer med fleksibel oppløsning (som CRT-skjermene). Jeg håper at slike snart kommer på markedet.

8398916[/snapback]

Laser i 2007 ryktes det..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...