Gå til innhold

Test av Lian Li PC6083a


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Grei den. Har et identisk kabinett her (bortsett fra fronten) Har ikke fått hardwaren i det ennå (må modde litt først :wink: ) Eneste jeg fant noe underlig på min kasse, var at det ikke virket som reset knappen var mulig å trykke inn uten penn. (har IKKE pølsefingrer) Har som sagt ikke testet det med hardware ennå. Men jeg klarte ikke å trykke reset knappen så langt inn, at det komme noe klikk fra mikrobryteren.

Lenke til kommentar

".... så hvorvidt kabinettet er i stål eller aluminium har ikke stor betydning. "

 

Vil ikke aluminiumen "absorbere" noe av den varme lufta i kabinettet? I tillegg er jo harddiskene festa i en aluminiumsramme, som igjen er festa til andre alukomponenter. Vil ikke dette fungere som en slags kjøleribbe?

 

[space]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-14 09:58, [space] skrev:

".... så hvorvidt kabinettet er i stål eller aluminium har ikke stor betydning. "


Vil ikke aluminiumen "absorbere" noe av den varme lufta i kabinettet? I tillegg er jo harddiskene festa i en aluminiumsramme, som igjen er festa til andre alukomponenter. Vil ikke dette fungere som en slags kjøleribbe?


[space]


 

Nei, det er en liten flate og varmen vil ikke kunne spes slik som den gjøør i en vanlig kjøleribbe.

Lenke til kommentar

Fra testen av Lian Li PC-65 USB:

 

"Lian Li PC-65 USB er tilvirket i aluminium, og dette er selvsagt ikke uten grunn. I tilegg til at kabinettet er lettere enn vanlige kabinetter vil det også lede varmen vekk fra kabinettet mer effektivt enn et stålkabinett."

 

En artikkel sier "ja" den andre "nei".

 

Hva med å teste dette i praksis?

Med samme hardware inkl. vifter og et miditower i stål og et i aluminium.

 

Ville vært interessant.

 

[space]

Lenke til kommentar

Etter å ha lest avsnittet mitt:

 

"LianLi PC65USB er tilvirket i aluminium, og dette er selvsagt ikke uten grunn. I tilegg til at kabinettet er lettere enn vanlige kabinetter vil det også lede varmen vekk fra kabinettet mer effektivt enn et stålkabinett. Hvor stor forskjell det er snakk om fikk jeg dessverre ikke målt da min forrige PC var vannkjølt."

 

ser jeg at det er fullstendig meningsløst. Vi har selv ingen målinger som bekrefter påståelsen i den første setningen, før nå. Eirik har fått bekreftet at stål kontra aluminium ikke har noe å si. Skal få ordnet opp i feilen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...