Gå til innhold

CrossFire på i955X-hovedkort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
HYvordan yter CrossFire i forhold til SLI?

Det er det vel ingen som vet enda, men jeg vil påstå at crossfire virker som et mer genialt konsept enn sli, siden det skal funke med alle dagens spill.

 

Siden det er en master-slave teknologi, vil man vel etterhvert få muligheten for mer enn 2 skjermkort også :) (ikke at man trenger det, men)

Lenke til kommentar
Kjipt at hvert kort tar 2 kortplasser. Da ryker det 4 kortplasser totalt i et fullt utbygget system. :roll:

Det er forsåvidt sant, men hvor mangen kort plasser bruker man nå til dags?

Husker i gammel dager;

1x ATI ALL IN WONDER 8MB AGP PRO

2x VOODOO2 12MB

1x Eicon Diva 2.01 ISA

1x 3COM NIC PCI

 

Den gang var det værre, men idag har alle hovedkort innebyget NIC og lydkort (selv om mangen velger å kjøpe ett bedre pci lydkort)

 

Crossfire virker veldig intresant, men hvet ikke helt om jeg stoler like mye på ATI chipset til hovedkort som jeg stoler på nVidia. Det vil kanskje la seg gjøre å kjøre Crossfire nå Nforce4 også?

Lenke til kommentar
tror ikke CrossFire vil ta av før det kommer på AMD platform. hvorfor?, jo fordi multi GPU/VPU systemer er enusiast systemer, og hva er det entusiastene kjøper. Jo det er veldig mye AMD.

Problemet med AMD platformen er at den virkelig store chipset aktøren her er nVidia, de kommer nok til å stikke kjepper i hjulene for ATi...

 

Etter hva jeg har hørt så kommer det til å bli åpnet for nVidia SLI på Intel i955X og i945 hovedkort også

 

Forskjellen er at master-kortet fordeler oppgavene videre slik at ytelsen nærmest kan dobles.

Høres ut som noe markedsavdeligen har sagt... :!:

Det største problemet med SLI og Crossfire på nye high end kort som 7800-serien og R520 kommer til å bli at spillene blir kraftig CPU begrenset

Lenke til kommentar
Raptor' date='25/07/2005 : 14:03'] Problemet med AMD platformen er at den virkelig store chipset aktøren her er nVidia, de kommer nok til å stikke kjepper i hjulene for ATi...

Jeg tror veldig mange av de som vurderer å oppgraderer grafikkløsningen sin til enten SLI eller Crossfire velger seg ut hovedkort i samme slengen. Dvs. at så snart AMD får RD480 på banen så velger folk mellom ATI chipset + ATI crossfire eller Nvidia brikkesett + nvidia SLI. De som allerede har nvidia brikeksett med SLI sitter nok allerede med SLI (og bør være fornøyd en god stund fremover) eller styrer unna SLI-hypet.

 

Det største problemet med SLI og Crossfire på nye high end kort som 7800-serien og R520 kommer til å bli at spillene blir kraftig CPU begrenset

Problem og problem.. Den samme CPU-begrensningen gjelder jo også andre skjermkort og det ser ikke ut til at folk synes det er for mye begrensning. Hensikten med de råeste grafikkløsningene + Crossfire/SLI er jo ikke å gi sinnsykt høye framerates (200+) på moderate oppløsninger, men å gi moderate framerates på sinnsyke oppløsninger (1920x1200 og 2048x1536). Til dette holder det fint med dagens CPU'er.

Lenke til kommentar
Problemet med AMD platformen er at den virkelig store chipset aktøren her er nVidia, de kommer nok til å stikke kjepper i hjulene for ATi...

 

Etter hva jeg har hørt så kommer det til å bli åpnet for nVidia SLI på Intel i955X og i945 hovedkort også

According to Digitimes 955X is already supported for Dual ATI graphics - if that works I don't see why ATI won't code for nForce4.
Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
HYvordan yter CrossFire i forhold til SLI?

Det er det vel ingen som vet enda, men jeg vil påstå at crossfire virker som et mer genialt konsept enn sli, siden det skal funke med alle dagens spill.

 

Siden det er en master-slave teknologi, vil man vel etterhvert få muligheten for mer enn 2 skjermkort også :) (ikke at man trenger det, men)

Funker ikke SLI med alle spill nå etter noen driveroppdateringer?

 

AtW

Lenke til kommentar
Problemet med AMD platformen er at den virkelig store chipset aktøren her er nVidia, de kommer nok til å stikke kjepper i hjulene for ATi...

 

Det skal også sies at nVidia lager veldig gode brikksett, NF 4 INTEL ed er jo like bra som det intel klarer og lage, og er det noe intel kan så er det cipset.

 

tror ikke ati får ordentelig swung på brikksettene sine (og dermed også CrossFire til AMD) før neste gennerasjon brikksett.

Lenke til kommentar

etter tiden har jeg forstått at SLI og crossfire er bare TULL. og noe jeg ville tape penger på og noe Nvidia og ATI vil tjene på.

nei da ville jeg heller kjøpt meg et bedre kort en å kjøpe 2 som suger strøm og utvikler MYE varme.

 

joa jeg ser poengen med å kjøpe et kort og så kansje etter et år kjøpe et nytt. men når det kommert til det tror jeg ikke veldig mange gidder det forde de kan få et mye bedre kort en de 2 for kasje noen hundre kroner mer.

 

men men min mening

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...