Gå til innhold

Blyanttriks omgjør nForce4 Ultra til SLI


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg bare elsker måten ting blir produsert på nå, der en blyant eller et program er alt som trengs for å gjøre om hardwaren din til toppmodellen

Ja det er genialt :)

 

Hovedgrunnen til at mange produsenter gjør det på denne måten er vel økonomi; å lage to løsninger som er tilnærmet like er vel langt rimeligere enn å produsere to separate serier.

Lenke til kommentar
Men får du 90% av SLI ytelsen uten at du har Nvidia video bridge som SLI kortene har? Det ville jo være et paradoks.

 

Da faller jo alt Nvidia har sagt om sin Video bridge i grus.

Nei, du må ikke ha denne bruen på nForce4 SLI heller, men hvis du kjører uten den så mister du litt over 30% ytelse... Det er testet av Toms Hardware

 

På de modda nforce4 Ultra hovedkortene bruker de denne bruen ja...

Lenke til kommentar
Forresten: Følger SLI-broa med hovedkortet til DFI eller må man lage denne selv? (evt bestille?)

Den følger bare med SLI-kortene.

Tror nok det skal gå greit å lage en sånn selv, er vel bare noen ledninger som går fra kort til kort?

 

Uansett alltid like morsomt å høre om sånne mods, tror nok det blir billigmodell på meg, nok en gang. :p

Lenke til kommentar
Sleipt av nvidia å prøve å sette en stopper for moroa...

Bra at den kan delvis omgåes da med dette trikset..

delvis omgås? den eneste forskjellen mellom ultra og sli er denne broen som er kuttet... ultrabrikken blir fysisk en slibrikke etter at broen kobles:)

 

fra hw.no:

 

"Ytelse

Anandtech greide å kjøre SLI-oppsett på nForce4 Ultra-kortet fra DFI i x16/x2-modus. Oppsettet ble testet mot et konvensjonelt nForce4 SLI-oppsett med SLI i x8/x8-modus. Resultatene var svært bra. I Doom 3 og Half Life 2 lå x16/x2-løsningen litt bak, men i Far Cry var det den modifiserte løsningen som faktisk hadde best ytelse."

 

dette er veldig rart skrevet, da ultrabrikken med broen koblet kan kjøre i 8x/8x med identisk ytelse, den er jo blitt til en slibrikke:)

 

edit: x16/x2 er en softwaremod, og trenger ikke å ha broen på ultrabrikken koblet. nvidia har skrudd av støtte for x16/x2 i nyere drivere, men de kan softmoddes:)

 

fra anandtech.com:

 

"Our little bit of very easy modification had "turned" the Ultra chipset into SLI. We no longer had driver limitations and performance was now exactly the same as the performance that we achieved with a normal SLI chipset."

 

og

 

"it would be logical if the nF4 Ultra and nF4 SLI were exactly the same chip with some modification, making the chip an Ultra in one case and an SLI in another. The pin-out configurations are, after all, exactly the same with both chipsets. "

 

altså er dette veldig bra for oss som skal ha slioppsett, som kan kjøpe et DFI nF4 Ultra, ta frem loddebolten, og vips, så har vi sli:)

Endret av pelle.c
Lenke til kommentar
Noe sier meg de må slutte med bly i (bly)antene :D

Blyanter er utrolig nok blyfrie slik de lages i dag. Det er grafitt som brukes i blyantene nå men navnet henger igjen fra gammelt av. (Det er mange tiår siden overgangen fra bly til grafitt, om jeg ikke husker feil så var det vel før krigen denne overgangen skjedde)

 

Synd at navnet blir feil, men det har nok å gjøre med at folk ikke har ønsket å ta i bruk et nytt navn på et tilsynelatende gammelt produkt. Tviler sterkt på at noen hadde skjønt hva jeg mente om jeg gikk inn i en bokhandel og ba om å få se på utvalget av grafittanter eller ønsket påfyll av grafitt til grafittanten min.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...