Gå til innhold

Trådløs USB skal overta


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lurer på hvordan sikkerheten kommer til å bli. Tror dere det kan gå an å avlytte alt som skrives ut til skriveren til bondevik om noen år (bare man har en litt kraftig antenne)?

Klart det. Et radiosignal kan alle plukke opp...

Lenke til kommentar

Der er vistnok endel sikkerhetsfunksjonalitet inne i bildet, men som alt annet tråløst - det er jo ikke skuddsikkert ;)

 

Ellers ser jeg absolutt frem til dette, tenkt å kunne oppdatere MP3-spiller'n som ligger i lomma, hente bildene av kameraet som ligger i jakkelomma i gangen :)

 

Bluetooth som PC-standard tror jeg nå er helt dødt - båndbredden er for ubrukelig til noe anna enn mobiltelefoner med sine like ubrukelige VGA kameraer.

Lenke til kommentar
Håper ikke det kommer til å ta over for vanlig USB. Personlig er jeg mer glad i dataoverføring pr. kabel enn pr. luft.

Nettopp.

 

Dette vil jeg påstå er en utrolig teit idé. Greit nok med trådløst USB i seg selv, men at den skal ta over for kabelbasert USB? Dummeste ideén jeg har hørt i år.

Lenke til kommentar
Der er vistnok endel sikkerhetsfunksjonalitet inne i bildet, men som alt annet tråløst - det er jo ikke skuddsikkert ;)

 

Ellers ser jeg absolutt frem til dette, tenkt å kunne oppdatere MP3-spiller'n som ligger i lomma, hente bildene av kameraet som ligger i jakkelomma i gangen :)

 

Bluetooth som PC-standard tror jeg nå er helt dødt - båndbredden er for ubrukelig til noe anna enn mobiltelefoner med sine like ubrukelige VGA kameraer.

*tenk å sitte på en uteservering med en kald pils, laptop og hente bildene som ligger på kameraene til alle som går forbi* :love:

Lenke til kommentar

Jeg må si meg enig med de fleste her.

Selv om trådløs USB høres veldig greit ut, er jeg litt skeptisk til at den skal overta for USB.

Jeg for min del liker f.eks ikke trådløse mus, grunnet 1: batteriene gjør musa tyngre og 2: jeg synes vanlig usb virker en del raskere i forhold til de trådløse musene jeg har prøvd.

Men trådløst USB på mp3 spillere/kameraer og lignende høres jo veldig praktisk ut egentlig.

Lenke til kommentar

nå skulle jo bluetooth standarden bli oppdatert slik at båndbredden ble noe i nærheten av usb1.1 standard. om wusb klarer usb2 hastighet så snakker vi om noe som kan rivalisere wifi så det dundrer etter, men jeg tviler. liker kabel for store mengder data. da er du også ganske sikker mot støy/hastighetstap, korrupsjon av data, tap av link (noe som oftest vil føre til at du må starte på nytt om det er en stor fil :( ) osv.

 

jeg unders, kan flere pcer benytte seg av samme wusb enhet samtidig? og hvordan setter man det opp? med bluetooth kan du enten foreta ad-hoc (oftest bare en og en fil, og enheten som mottar må som oftest godta om ikke eiern av den har satt den til noe annet) eller parkobling. og med sistnevnte må enheten i begge ender godta ved å oppgi korrekt kode.

 

trenger vi strengt tatt dette? er vel samme sprsmålet som ble spurt når både firewire og usb ble introdusert som en hotplug serial port system...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...