Gå til innhold

Samsung stanser salget av Galaxy Note 7


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjedelig, venter på en Note 7 fra Telenor eg, håper de fikser problemet og begynner å levere igjen eg  :hm:

Hvorfor vil du fremdeles ha telefonen så fort den blir tilgjengelig? Jeg hadde selv tenkt å bestille Note 7 i sommer, men etter alle brannene tør jeg ikke lenger. Jeg kan ikke leve i frykt for at den skal brenne ned huset når jeg sover. Hvis det skal bli aktuelt å kjøpe den igjen, så må jeg ha sett at telefonen har levd i markedet i et par måneder uten noen nyheter om selvantenning. Dvs tidligst i januar.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Kjedelig, venter på en Note 7 fra Telenor eg, håper de fikser problemet og begynner å levere igjen eg  :hm:

Hvorfor vil du fremdeles ha telefonen så fort den blir tilgjengelig? Jeg hadde selv tenkt å bestille Note 7 i sommer, men etter alle brannene tør jeg ikke lenger. Jeg kan ikke leve i frykt for at den skal brenne ned huset når jeg sover. Hvis det skal bli aktuelt å kjøpe den igjen, så må jeg ha sett at telefonen har levd i markedet i et par måneder uten noen nyheter om selvantenning. Dvs tidligst i januar.

 

 

Dersom de kommer med en ny utgave der problemet er fikset er det vel ikkje noen større risiko enn en hvilken som helst annen telefon?

 

Der er jo rapporter om brennende iPhone 6 også.

 

Eg tror det er større risiko å kjøpe billige ladere fra Kina.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Kjedelig, venter på en Note 7 fra Telenor eg, håper de fikser problemet og begynner å levere igjen eg  :hm:

Hvorfor vil du fremdeles ha telefonen så fort den blir tilgjengelig? Jeg hadde selv tenkt å bestille Note 7 i sommer, men etter alle brannene tør jeg ikke lenger. Jeg kan ikke leve i frykt for at den skal brenne ned huset når jeg sover. Hvis det skal bli aktuelt å kjøpe den igjen, så må jeg ha sett at telefonen har levd i markedet i et par måneder uten noen nyheter om selvantenning. Dvs tidligst i januar.

Da bør du vurdere noe annet. Alle telefoner med den type batteri kan potensielt ta fyr\eksplodere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Synd at det gikk slik med Note 7, men all kudos til Samsung for måten de har håndtert det på.

 

 

Kudos til Samsung? Om det viser seg at de har prestert å tilbakekalle telefonen, for deretter å levere "trygge" erstatningmodeller som fremdeles tar fyr og eksploderer langt oftere enn hva som er normalen så fortjener de vel ikke skryt i det hele tatt. Det er jo helt katastrofalt dårlig av et selskap som Samsung om de ikke har bedre kvalitetskontroll enn at de faktisk selv etter en fullstendig tilbakekalling ikke klarer å ha en smule kontroll over problemet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

Kjedelig, venter på en Note 7 fra Telenor eg, håper de fikser problemet og begynner å levere igjen eg  :hm:

Hvorfor vil du fremdeles ha telefonen så fort den blir tilgjengelig? Jeg hadde selv tenkt å bestille Note 7 i sommer, men etter alle brannene tør jeg ikke lenger. Jeg kan ikke leve i frykt for at den skal brenne ned huset når jeg sover. Hvis det skal bli aktuelt å kjøpe den igjen, så må jeg ha sett at telefonen har levd i markedet i et par måneder uten noen nyheter om selvantenning. Dvs tidligst i januar.

 

 

Dersom de kommer med en ny utgave der problemet er fikset er det vel ikkje noen større risiko enn en hvilken som helst annen telefon?

 

Der er jo rapporter om brennende iPhone 6 også.

 

Eg tror det er større risiko å kjøpe billige ladere fra Kina.

 

 

 

Men Samsung har jo allerede tilbakekalt telefonen, og levert ut nye "trygge" telefoner som likefullt ser ut til å ta fyr langt oftere enn hva som er normalt. Og du stoler fremdeles på at Samsung har kontroll og er til å stole på her?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Kjedelig, venter på en Note 7 fra Telenor eg, håper de fikser problemet og begynner å levere igjen eg  :hm:

Hvorfor vil du fremdeles ha telefonen så fort den blir tilgjengelig? Jeg hadde selv tenkt å bestille Note 7 i sommer, men etter alle brannene tør jeg ikke lenger. Jeg kan ikke leve i frykt for at den skal brenne ned huset når jeg sover. Hvis det skal bli aktuelt å kjøpe den igjen, så må jeg ha sett at telefonen har levd i markedet i et par måneder uten noen nyheter om selvantenning. Dvs tidligst i januar.

Da bør du vurdere noe annet. Alle telefoner med den type batteri kan potensielt ta fyr\eksplodere.

 

 

 

No shit, Sherlock? Problemet med Galaxy Note 7 er jo at den tar fyr langt oftere enn hva som er normalt. Det er rapportert over 100 tilfeller før tilbakekallingen, og på det tidspunktet var det solgt et maksimalt antall av 2,5 millioner telefoner. Det var vel en god del av disse som aldri forlot utsalgstedene så la oss si ca 2 millioner telefoner.

 

Vi må jo også ta utgangspunkt i at alle tilfeller neppe har blitt rapportert. Det er en fryktelig dårlig statistikk for en telefon som knapt hadde vært på markedet mer enn et par uker før den ble tilbakekalt. Det klart disse batteriene er utsatt, og det er klart du alltid vil finne tilfeller hvor det skjer uhell, men antallet som det er snakk om her, på et tidspunkt hvor telefonen hadde knapt kommet i salg og knapt har vært på markedet mer enn noen få uker så er disse tallene temmelig horrible.

 

Og det at Samsung tilbakekaller telefonen, leverer ut nye telefoner som er eksplisitt markert som "trygge" og det rapporteres om at disse tilsynelatende er oppimot like utsatt så er det jo fullstendig katastrofe fra et selskap som Samsung.

 

 

 

EDIT:

 

Ifølge "TWiT" (This Week in Tech) så uttaler de noe om at sannsynligheten (før tilbakekallingen) var at 1 per 40'000 Note 7 sto i fare for å ta fyr/eksplodere. Vet ikke helt hvor de tar de tallene ifra, men om det skulle vise seg å stemme så er jo det helt katastrofale tall.

 

 

Må ikke tro at amerikanske myndigheter og flyselskaper sitter å på krever bannlysning og tilbakekalling for moroskyld. Om du virkelig tror eller innbiller deg at Note 7 ikke er mer utsatt enn en gjennomsnittlig smarttelefon, det være seg en iPhone eller hva som helst annet så er du passe trangsynt og naiv.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Hva er det de sier Samsung leiren om Apple? It's a feature? ^^ Og her har jo Samsung vært virkelig frempå, om skulle du gå deg vekk i ødemarka så har du med deg et bål i lomma som du koke deg litt kaffe mens du venter på redningen..  

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...