Gå til innhold

Googles nye app stabiliserer alle «Live Photo»-bilder – og det funker!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flere andre programvareleverandører leverer tilsvarende funksjon.

 

Er man veldig kvalitetsbevisst så skal man være obs på at andre stabiliseringsmetoder fortsatt er å foretrekke. Slike programvareløsninger har den bieffekten at ytterkantene av videoen klippes bort slik at man får effektivt færre piksler. Man utnytter også effektivt en mindre del av kamerasensoren slik at støy vil forstørres og bli tydeligere. Ser man på katteklippet ser man at vinduene på PC-skjermen, tingene oppe i hylla, sofaryggen og nedre del av fjernkontrollen klippes bort. Sånn anslagsvis 10% i hver ende av bildet gjør at en FullHD video reduseres fra 2,1 til 1,3 megapiksler. Det resterende bildet forstørres og transkodes for å passe til skjermen.

 

Det er kanskje unødvendig å påpeke ettersom de kvalitetsbevisste neppe bruker telefon til seriøs filming uansett, men de som irriterer seg over skarphet og støy i telefonvideoer bør være obs på at heller ikke dette gjør telefonen til et seriøst videokamera.

Lenke til kommentar

Jeg har da visserlig hatt denne funksjonen på Samsung Galaxy s7 edge helt siden den kom. Jeg måtte laste den i kamera appen, siden flere tilleggsfunksjoner ikke fungerer før de er aktivert på den måten, men likefullt har de vært der hele tiden. Så dette er på ingen måte unikt for iCrap. Det er rent tull.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg vet ikke, jeg bruker ikke apper, ei heller filmer med et ringeapparat.

 

Regner med at du har en gammel Nokia (5110 var en god telefon) mao?

Han har med egen følgebil til alle kameralinsene sine, og skifter hver gang han tar bilde. Så han trenger ikke kamera-telefon.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...