Gå til innhold

Final Fantasy XV-sjefen ønsker å lage PC-versjon av spillet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er mest overrasket over at det ikke er multiplattform i utgangspunktet, det blir tross alt vanligere og vanligere og mange av de tidligere FF er allerede på PC. Det jeg ser for meg skjer nå er at de tar en GTA5 og gir ut konsollversjonen for så å gi ut den definitive versjonen på PC år og dag senere til full pris. Selvfølgelig vil man ikke vente helt til PC-versjonen kommer, men samtidig vil man også spille den beste versjonen av spillet, så man må kjøpe begge.

Lenke til kommentar

Jeg er mest overrasket over at det ikke er multiplattform i utgangspunktet, det blir tross alt vanligere og vanligere og mange av de tidligere FF er allerede på PC. Det jeg ser for meg skjer nå er at de tar en GTA5 og gir ut konsollversjonen for så å gi ut den definitive versjonen på PC år og dag senere til full pris. Selvfølgelig vil man ikke vente helt til PC-versjonen kommer, men samtidig vil man også spille den beste versjonen av spillet, så man må kjøpe begge.

 

Som han sier så vil de ikke lage en simpel port av spillet, og ut fra det du skriver om GTA5 så virker det i tillegg som en god forretningsplan ;-)

Lenke til kommentar

Utvilsomt. Jeg sitter fortsatt og venter på at PC-versjonen av GTA5 skal komme under fullpris (av rent prinsipp) et helt år etter at den kom ut. Jeg tviler på at jeg vil betale 599 for FF15 to ganger.

Emm. Du får kjøpt steam versjonen på G2play for 35 Euro (327KR)

Har kjøpt mange spill derifra, så det er ikke noe tulleside.

 

Edit: Men så las jeg prinsipp greia etterpå :p

Endret av Stormwolf
Lenke til kommentar

Når et spill kommer til Xbox så lurer jeg egentlig hvor mye arbeid som egentlig trengs for å porte det til PC.

Men det forutsetter vel at spille ikke brukes mye maskinvare spesifikt kode noe det ikke ser ut som her siden de har utviklet for PS4 og Xbox One og det eneste de ikke har til felles er vel driver rutiner og "exe" filen som starter spillet.

Lenke til kommentar

Endelig en utvikler som er ærlig om tingenes tilstand og ikke går ut å bevisst villeder gamere med løgn og fanteri.

 

Ja Tabata og Yoshi som styrer skipet nå og de har ingenting med game FF spill og gjøre, og jøss hard de fått fart på ting.

 

Min egen spekulasjon men tror Skaperen av FF endelig kom from på scenen på grunn av disse 2.

 

Yoshi P er ikke med på 15 da men 14.

Lenke til kommentar

Joda, den lå også ute på Steam til 300-og-noe for noen måneder siden, men når man kjøper samme spill to ganger synes jeg også 300+ er drøyt.

 

Jeg er bare enig om det skulle vært en ny enhanced gta versjon utgitt på pc for andre gang. Men siden det ikke er saken, så syns jeg 300 er meget grei pris.

Lenke til kommentar

Er det noen måte og vite hvilken versjon spill er utviklet for? Kjøpte witcher III til pc men det var veldig vanskelig og spille med mus og tastatur følte jeg og det hadde jo heller ikke no særlig mod scene, bare texture stash i motsettning til Skyrim som var uendelig mye bedre på pc nettopp pågrunn av mod scenen som produserte masse bra innhold. Skyrim Original spillet var ikke spesielt bra i seg selv imo men man kunne skreddersy seg en meget god spill opplevelse gjennom bruk av mods.

 

Fant forøvrig ut jeg kunne laste ned DS4 og bruke playstation sticka på pc da så fikk jo spilt Witcher lell uten og måte investere i kontroller heldigvis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...